Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälaisia jälkiruokia teillä on jouluna?

Vierailija
20.10.2020 |

.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko taas kiveshiki kultainen?

Vierailija
42/61 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esillä on viime jouluina ollut joulutorttuja sekä luumuja, vaikka vähemmän noita jaksaa jouluruokien päälle syödä. Lisäksi tietenkin glögiä, rusinoita ja manteleita, kun toiset niistä pitävät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persimonit

Vierailija
44/61 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

After eight-parfait. Muruja sekoitetaan vaniljajäätelö-kermavaahtoon ja maustetaan minttuliköörillä. Jäädytetään muutama tunti ja muotoillaan jäätelökauhalla

Vierailija
45/61 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Risalamande ja kirsikkahillo <3

Meillä tätä syödään joulupäivän aamuna kylmänä. Kermavaahdon sijaan vaahtoavaa vaniljakastiketta. Hillona joku omatekemä

On hyvää!

Vierailija
46/61 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulutorttuja, oman puutarhan omenista tehty kanelinen kakku ja vaniljakastiketta sekä täytekakku, joka viime vuosina on ollut muunnos tiramisusta (suklaakakkupohja, mascarponea + kermavaahtoa täytteenä, kostutukseen amarettoa ja kahvia, kaakaohuntu siivilällä päälle).

Vierailija
47/61 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua, että noin monen perheessä ei jakseta syödä jälkkäriä enää. Meillä se on usein vain luumurahka tai joku mousse, mutta yhtälailla aterian osa ja kaikille maistunut. Tosin ei meillä kukaan syö varsinaisia jouluruokia ähkyyn asti.

Jos on normaalipainoinen niin ei varmaan jaksakaan. Harjoitus tekee tässä mestarin. Sitten kun on riittävän kookas, ei tule enää edes ähkyä.

Vierailija
48/61 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appelsiiniriisiä on ollut aina, vuodesta 1976 olen itse sitä tehnyt, sitä ennen äitini teki. Nykyään tytär tekee omassa kodissaankin. Ilmeisesti harvinainen perinne?

Vierailija
49/61 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luumukiisseli ja kermavaahtoa.

Ja tietty on pipareita ja joulutorttuja.

Vierailija
50/61 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole koskaan jälkkäreitä, ei jouluna tai muulloin. Kaikki kai sitten syövät itsensä ähkyyn, kun se ruoka riittää. Itse en halua sen ruoan "jälkimakua" pilata millään, enkä makeasta pidä muutenkaan.

Jos joku haluaa torttua tai piparia niin syövät joskus iltapäiväkahvin kanssa, itse en syö noita ollenkaan.

Vierailija
51/61 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Appelsiiniriisiä on ollut aina, vuodesta 1976 olen itse sitä tehnyt, sitä ennen äitini teki. Nykyään tytär tekee omassa kodissaankin. Ilmeisesti harvinainen perinne?

Se on kyllä hyvää. Voisi vaikka vielä tänään tehdä!

Vierailija
52/61 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolukkakinuskirahkaa ollut monena jouluna jouluaterian jälkiruokana. Myös kahvia, konvehteja, pipareita ja joulutorttuja.

Vierailija
53/61 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole koskaan jälkkäreitä, ei jouluna tai muulloin. Kaikki kai sitten syövät itsensä ähkyyn, kun se ruoka riittää. Itse en halua sen ruoan "jälkimakua" pilata millään, enkä makeasta pidä muutenkaan.

Jos joku haluaa torttua tai piparia niin syövät joskus iltapäiväkahvin kanssa, itse en syö noita ollenkaan.

Mistä muusta sä et pidä? Harvempi ei pidä makeasta?

Vierailija
54/61 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karpalojäädyke. Juustoja myöhemmällä, jos jaksaa.

Vierailija
55/61 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustoja (ja siihen liittyvät keksit, piparit, hedelmät) sekä suklaata

Vierailija
56/61 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain haastavaa, mitä en viitsi muulloin tehdä kuten creme caramel.

Vierailija
57/61 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikunavaahtoa.

Vierailija
58/61 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luumukiisseli tai karpalokiisseli kermavaahdolla.

On muuten hyvää ja sopii hyvin jouluruoan jälkeen.

Piparit, tortut ja kakut nautitaan sitten illalla kahvin kanssa.

Vierailija
59/61 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä avataan pääruuan ja kahvin + jälkiruuan välissä lahjat, joten kyllä sitten taas maistuu. Ruoka on noin kuudelta ja jälkiruoka noin ysiltä.

Vierailija
60/61 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei saa syötyä itseään ähkyyn asti.