Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ammatit, joita ei kannata opiskella? Perustele!

Vierailija
20.10.2020 |

Kerro ammatti/ammatit, joita ei kannata opiskella. Perustele esim. ei töitä jne.

Kommentit (1895)

Vierailija
1061/1895 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieneläinhoitaja, ei ole tarpeeksi töitä.

Vierailija
1062/1895 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajaksi ei kannata opiskella. Opiskeluaika, vastuu ja

työmäärä ei kohtaa palkan kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1063/1895 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki maksulliset baarimikkokoulut. Tiedättehän, nämä joita järjestetään jossain lämpimässä maassa ja opetellaan vapaakaatoa yms. Kaikki taidot voi opetella työssä ja puolellakaan niistä opeista ei tee mitään Suomessa, kuitenkin joudut sen vodkan kaatamaan mitan kautta lasiin jne :D

Vierailija
1064/1895 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tanssinopettaja. Amk- koulutus "unelma-alalle", johon vaikea päästä, nuorena kiva opiskella ja tanssia, mutta valmistumisen jälkeen koittaa toinen arki. Loputonta tuntisuunnittelua, joka tanssi ja harjoite mitä tunnilla teettää pitää itse keksiä, ja vaaditaan aina lisää, uutta ja vaikeampaa. Verraten esim. musapuolelle, sama kuin opettaja itse säveltäisi kaikki soitettavat biisit, tai kouluun, että itse kirjoittaisi oppikirjat. Päivät menevät siinä kehitellessä ja illat, viikonloputkin opettaessa. Jos et omistaudu täysin työlle, olet huono. Palautetta tulee heti. Kajahtaneita pomoja. Vaikea löytää aikaa ja voimia omien taitojen ylläpitoon saati kehittämiseen, uhkana uupumus, kulumat, vammat. Palkka jää usein alle 2000/ kk vaikka olisi 5 työnantajaa yhtäaikaa. Kaikki koulujen loma-ajat työttömänä, mitään palkallisia lomapäiviä ei ole olemassakaan. Jos pääsee johonkin kk-palkkaiseen vakituiseen hommaan, saa olla onnellinen, mut sama burn-out sielläkin uhkaa.

Toisaalta.... Tämähän on kutsumus ammatti. Kaikkia mitä elämältä saa ei ole rahassa mitattavaa. On osa ammatillisuutta huolehtia omasta levosta.

1065/1895 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkailuala. Ei töitä.

Ihan niinkuin turistien laumanjohtajana toimimiseen tarvittaisiin jotain tutkintoa. Ei millään pahalla, mutta tyhmempikin pystyy tekemään tuota työtä ilman koulutusta.

1066/1895 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitaja:ikinä et pääse ammatistasi eroon jos iskee katastrofi tai työttömyys olet velvoitettu menemään hoitotyöhön IKUISESTI.

Ei ole mitään velvoitetta.

Jos olisikin, en menisi työhön vaan välttelisin viranomaisia loppuun asti. Mielummin vankilaan kuin palaan alalle enää ikinä.

Vierailija
1067/1895 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako niitä juuri mitään ilman suhteita. Velipojan serkku hommasi sille paikan perseellään istuvana selluköpinä; toinen pääsi trukkia ajavaksi läskiperseeksi Kotkan satamaan samasta takaportista. Jos et pääse perseellä istuvaksi tienaajaksi, mikä järki tappaa itsensä turhaa titteliä hakemalla. Tulevaisuudessa käytännössä kaikki on koneellistettua.

Vierailija
1068/1895 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoito- ja hoiva - alalle ei kannata opiskella. Ttö on raskasta , vuorotyötä, osaamista pitää olla paljon, mutta työn arvostus huonoa, ei urakehitystä ja pska palkka.

Eiköhän ne korvaa teikäläiset kohta roboteilla. Mistä te sitten valitatte? Minun kokemukseni mukaan hoitajat etenkin vanhainkodeissa vetävät röökiä 24/7 ja istuvat ison osan työajasta läskillä perseellään kahvittelemassa. Japani on tehnyt erittäin hyvää työtä hoitoalan koneellistamisessa.

Vierailija
1069/1895 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettaja. Vuosien korkeakoulutus ja työ vie mehut 5 vuodessa, kymmenessä jos hyvin käy. 

Ja sitten on kuitenkin meitä, jotka on viisikymppiä täyttäneet ja yhä vaan nauttii edelleen opettajan työstään ja mehuja on vielä jäljellä. Helppoa ja mukavaa hommaa!

Täsmennän: Lukiossa aineenopettajana.

Veikkaisin että yläaste on se pahin paikka olla sekä oppilaana että opettajana, jotkut oppilaat ovat suorastaan hirviöitä, ainakin kun minä olin yläasteella. Meillä lukio oli ihan rentoa menoa, kukaan ei aiheuttanut ongelmia, toisin kuin yläasteella. Nykyään opettajat ei myöskään uskalla rankaista hankalia oppilaita tai poistaa heitä luokasta.

Vierailija
1070/1895 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoito- ja hoiva - alalle ei kannata opiskella. Ttö on raskasta , vuorotyötä, osaamista pitää olla paljon, mutta työn arvostus huonoa, ei urakehitystä ja pska palkka.

Eiköhän ne korvaa teikäläiset kohta roboteilla. Mistä te sitten valitatte? Minun kokemukseni mukaan hoitajat etenkin vanhainkodeissa vetävät röökiä 24/7 ja istuvat ison osan työajasta läskillä perseellään kahvittelemassa. Japani on tehnyt erittäin hyvää työtä hoitoalan koneellistamisessa.

Vanhainkodeissa henkilökunta koostuu pääosin lähihoitajista ja osin hoiva-avustajista. Sairaanhoitajia yleensä 1-2 arkiaamuissa, jotka vastaavat vaativammista töistä (lääkärin kanssa yhteydenpito ja määräysten toteuttaminen, lääkehoito kaikkineen (jakaminen, tilaaminen, injektiot ym., verikokeiden ottaminen.

Sairaanhoitopiirien yliopistosairaaloissa onkin yleensä ehdoton savuttomuus tätä nykyä ja toimintakin erikoissairaanhoidon tasoista, ei siellä ehditä tupakalla istua eikä se ole sallittuakaan työaikana. Myöskin hoitajisto koostuu suuremmalta osin sairaanhoitajista.

1071/1895 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Media-assistentti ja medianomi. Töitä on vain isoissa kaupungeissa ja nekin yleensä freelancereille.

Miksi kukaan haluaisi asua jossain perähikiän maalaiskunnassa? Tai oikeammin, miksi kukaan media-alalla oleva haluaisi?

Vierailija
1072/1895 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tanssinopettaja. Amk- koulutus "unelma-alalle", johon vaikea päästä, nuorena kiva opiskella ja tanssia, mutta valmistumisen jälkeen koittaa toinen arki. Loputonta tuntisuunnittelua, joka tanssi ja harjoite mitä tunnilla teettää pitää itse keksiä, ja vaaditaan aina lisää, uutta ja vaikeampaa. Verraten esim. musapuolelle, sama kuin opettaja itse säveltäisi kaikki soitettavat biisit, tai kouluun, että itse kirjoittaisi oppikirjat. Päivät menevät siinä kehitellessä ja illat, viikonloputkin opettaessa. Jos et omistaudu täysin työlle, olet huono. Palautetta tulee heti. Kajahtaneita pomoja. Vaikea löytää aikaa ja voimia omien taitojen ylläpitoon saati kehittämiseen, uhkana uupumus, kulumat, vammat. Palkka jää usein alle 2000/ kk vaikka olisi 5 työnantajaa yhtäaikaa. Kaikki koulujen loma-ajat työttömänä, mitään palkallisia lomapäiviä ei ole olemassakaan. Jos pääsee johonkin kk-palkkaiseen vakituiseen hommaan, saa olla onnellinen, mut sama burn-out sielläkin uhkaa.

Toisaalta.... Tämähän on kutsumus ammatti. Kaikkia mitä elämältä saa ei ole rahassa mitattavaa. On osa ammatillisuutta huolehtia omasta levosta.

Kun jotakin sanotaan kutsumusammatiksi, siinä täytyy olla jo aika paljon pielessä. Kukaan ei järjellä valitse sitä. Onneksi voi vaihtaa, kun huomaa päätyneensä sellaiseen.

Vierailija
1073/1895 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ "Rokoitettu" ei ole ammatti. Väärässä ketjussa.

Vierailija
1074/1895 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele pedagogiset opinnot. Minulla lehtorin virka lukiossa. Voi samalla tehdä tieteellistä tutkimusta, jos haluaa tohtoriksi.

Vierailija
1075/1895 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Biologi. Ei töitä.

Opiskele pedagogiset opinnot. Olen biologian lehtorin virassa lukiossa. Voi tehdä samalla jatko-opintoja tohtoriksi jos haluaa.

Vierailija
1076/1895 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiossa ei puhuta riittävästi siitä mikä ala työllistää. Kehotetaan vaan menemään sitä kohti mikä kiinnostaa. Luu jää käteen. Tää maa nykyhallituksineen on perseestä.

Vierailija
1077/1895 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukiossa ei puhuta riittävästi siitä mikä ala työllistää. Kehotetaan vaan menemään sitä kohti mikä kiinnostaa. Luu jää käteen. Tää maa nykyhallituksineen on perseestä.

No esim. lääkäri ja hoitoala työllistää, mutta parempi että niihin menee ne joita kiinnostaa.

Vierailija
1078/1895 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Datanomi?

Vierailija
1079/1895 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2301 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkailuala. Ei töitä.

Ihan niinkuin turistien laumanjohtajana toimimiseen tarvittaisiin jotain tutkintoa. Ei millään pahalla, mutta tyhmempikin pystyy tekemään tuota työtä ilman koulutusta.

Ootko kokeillut?

Vierailija
1080/1895 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutarhuri.

Pääosin matalapalkkaista sesonkityötä tarjolla ja sitäkin tekee iso joukko halpatyövoimaa. 

Plussaa, lyhyet opinnot ja niistä saattaa olla tulevaa hyötyä vaikka oman kotipalstan viljelyssä. 

Harrastusta ei aina kannata valita ammatiksi. 

Akateemisista, biologi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi