Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ammatit, joita ei kannata opiskella? Perustele!

Vierailija
20.10.2020 |

Kerro ammatti/ammatit, joita ei kannata opiskella. Perustele esim. ei töitä jne.

Kommentit (1895)

Vierailija
321/1895 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klinikkaeläinhoitaja.

Jo opiskeluvaiheessa vaikeaa löytää harjoittelupaikka, valmistuttua vielä hankalampaa työllistyä, ainoastaan etelä Suomi vetää. Siellä ei palkka riitä elämiseen ja asumiseen. Ylipäätään surkea palkka. Alalle koulutetaan koko ajan lisää väkeä, entisetkin työttöminä. 

Vierailija
322/1895 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalityö. Vaikea päästä. Jos pääsee lukemaan sosiaalityötä, pääsee kyllä oikikseenkin. Juristina on huomattavasti parempi palkkaus ja kiinnostavampia tehtäviä sote-alalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/1895 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisessä järjestelmässä ei kannata opiskella mitään vaan jäädä kotiin makaamaan koko elämäkseen yhteisiä varoja väärinkäyttäen.

Vierailija
324/1895 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kielten kääntäjä. Kääntäminen hoidetaan jo nyt pitkälti koneellisesti ja tulevaisuudessa kokonaan tekoälyn jatkuvasti parantuessa.

Tämä kirjoittaja työskennellee teurastamolla FYYSISESTI kääntämällä kieliä. EI KIELENKÄÄNTÄJÄNÄ.

Ystävällisesti, tulkki / kielenkääntäjä

Vierailija
325/1895 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailualalle, tää ala nyt täysin pulassa koronan takia. Nyt seuraa avautuminen. Itse eksyin alalle ja tykästyin. Oon kohta 10 vuotta tehnyt alan hommia (pääsääntöisesti täällä Lapissa.) Töitä ollut enemmän kuin jaksaisi ja ehtisi tehdä. Palkkakin ollut usein sovittavissa (tietenkään tässä ei mitään huippupalkkoja saa, mutta ei ole tarvinnut töissä käydä niillä työehtosopimuksessa olevilla palkoilla). Lisäksi matkailu ollut kokoajan kasvussa niin tuudittautui siihen, että tulevaisuus hyvällä mallilla. Ostettiin auto, asunto ja perustettiin perhe. Sitten tuli korona ja oltu maaliskuusta asti lomautettuna. Mihinkään muuhun ei oikein ole pätevyyttä. Tässä nyt mietin mihin kouluttautuisi.

Vierailija
326/1895 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ktmn papereilla ei tee mitään. Ei niillä ainakaan työllisty yhtään mihinkään täällä pääkaupunkiseudulla. Vähän sama kuin olisi merkonomiksi lukenut. En suosittele.

Näin on. Ei ole ekonomin papereista hyötyä.

Vierailija
327/1895 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Datanomi. Pelkällä toisen asteen koulutuksella ei pääse koodaustöihin, vaan pitää olla IT-insinööri. Kannattaa mieluummin opiskella tietotekniikkaa ammattikorkeakoulussa.

Tämähän ei suoraan pidä paikkaansa. Ohjelmointihommia löytyy kyllä jos vaan osaa ohjelmoida ja voi sen jotenkin todistaa (portfolio tms. ). Sinänsä pitää varmaan paikkansa että datanomikoulutuksella ei kyllä myöskään opi ohjelmoimaan vaadittavalla tasolla. Vähän rajoilla oppiikko insinööritasollakaan. Ehkä, jos suorittaa kaiken hyvin ja ahkerasti.

Vierailija
328/1895 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuva ala

Ei töitä ole

Vierailija
329/1895 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki alat jotka voidaan lähitulevaisuudessa korvata koneilla ja tekoälyllä.

Vierailija
330/1895 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis.

Tekoälyn ja koneoppimisen tuomat muutokset työtehtäviin tulevat olemaan dramaattisia. Vain kaikkein monimutkaisimmissa töissä tullaan tarvitsemaan ihmistä. Mistähän valtiot aikovat hankkia tulevaisuudessa työn verotukseen pohjautuvat tulot? No alviahan voi aina korottaa ja ehkä viimein aletaan verottaa ilmaa mitä hengität ja vettä mitä juot. Eri asia sitten mistä ihmiset saa rahat maksaa alati kasvavat verot.

Vierailija
331/1895 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluttauduin amk kuvataiteilijaksi. Kaduttaa ja sapettaa kun en valmistunut lääkäriksi. Ei töitä, ei kavereita koska pieni piiri pyörii.

Vierailija
332/1895 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Biologi. Ei töitä.

Ystäväni biologina suuntautunut mikrobiologiaan ja sitä myöten nykyisin virologina hukkuu pandemiassa ylitöihin

Yksittäinen tapaus ei muuta suurta kuvaa. Kyllä biologien työllisyys omalle alalle on ollut surkeaa myös nousukausilla kuten 1980-luvulla jne. Liikaa koulutuspaikkoja. Vaativa koulutus, mutta Suomessa on vaikea työllistyä muualle kuin mikä koulutus on. Uudelleenkoulutus monilla edessä.

Vierailija
333/1895 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kielten kääntäjä. Kääntäminen hoidetaan jo nyt pitkälti koneellisesti ja tulevaisuudessa kokonaan tekoälyn jatkuvasti parantuessa.

Tämä kirjoittaja työskennellee teurastamolla FYYSISESTI kääntämällä kieliä. EI KIELENKÄÄNTÄJÄNÄ.

Ystävällisesti, tulkki / kielenkääntäjä

Ok, mutta mitä mieltä olet koneellisen kääntämisen vaikutuksesta kääntäjien tarpeeseen?

Vierailija
334/1895 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tyytyväinen kun opiskelen sairaanhoitajaksi. Töitä on aina ja nytkin on työtarjouksia jatkuvasti, palkka on ihan ok, parempi kuin missään aikaisemmissa hommissani. Toki voisi parempikin olla. En tee mitä tahansa töitä, ainoastaan sellaisia joissa itse viihdyn ja jotka koen itselleni sopivaksi. Vanhainkodit yms. On kohdallani poissuljettuja.

Olen 100% varma siitä, että tulen opiskelemaan jotain muutakin ja kokeilen muutakin alaa jossain vaiheessa, mutta olen tyytyväinen siitä että taustalla on sh tutkinto joka työllistää aina, kuten esim. Tällaisissa haastavissa tilanteissa mikä nyt on parhaillaan menossa. Työttömänä ei tarvitse olla.

Vierailija
335/1895 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitaja. Vuorotyö rajoittaa elämää tosi tehokkaasti!

No tässä on hyväksyttävä peruste.

Hoitajien palkat ovat kyllä korkeat työn vaativuuteen nähden. Olen itse tehnyt useiden alojen töitä ja kyllä voin ihan suoraan sanoa, että raha oli löysintä tienata sairaanhoitajana. Esim. tehdastyö on fyysisesti huomattavasti raskaampaa ja myyntityö henkisesti kuormittavampaa ja molemmissa selvästi matalammat palkat. Vuorotyö oli ainoa syy miksi vaihdoin aikanaan alaa.

Ajat on muuttuneet. Vielä 20 vuotta sitten esim. kotihoidossa oli todella löysää ja asiakkaille oli enemmän aikaa. Nyt kaikki kiristetään äärimmilleen.

Vierailija
336/1895 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nää lääkäri, sairaanhoitaja, eläinlääkäri, hammaslääkäri, farmaseutti ja vastaavat on aina varmoja valintoja. Töitä on aina.

Toisaalta matkailuala tulee kyllä tulevaisuudessa palautumaan aivan varmasti, joten TULEVAISUUDESSA siellä kyllä on taas töitä se on varmaa, mutta tällä hetkellä ei.

Vierailija
337/1895 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppis. Olen vuosia sivutienistinä kaivannut myytävää. Tuttu omistaa kirppiksen.

Hakee kotoa, työpäivän aikana hinnoittelee tuotteet, myy ja tilittää puolet.

Olen tyhjentänyt yli 10 kuolinpesää ja hyvin monen ihmisen kodin perannut. Miljoonia tavaroita on mennyt minun käsieni kautta.

Ennen pystyi saamaan perustavarasta 100 e kk. Nyt pitää olla tyytyväinen, jos saa 20 euroa,

Ystäväni vanhemmat asuivat maalla, talossa yli 300 neliötä. Mm isän täti kuoli ja yksiö keskustassa oli pakko tyhjentää nopeasti. Kaikki tavarat menivät tänne taloon.

Ystäväni käy vanhemmillaan kerran kk ja on viimeisen 10 v aikana tuonut aina mukanaan minulle monta kassillista myytävää. Joka ikinen kerta tuli vähintään 5 muovikassillista.

Joskus tuli farkun takaosa, mutta vähintään se 5 muovikassista.

Vuosi sitten kesällä he muuttivat ja muutto oli helppoa, koska jokainen tavara oli tarpeellinen. Jos ei olisi, se olisi tullut minulle.

Kirppis on ollut ennen kaikkea ekoteko ja hyvä tapa tienata extraa. Lisänä kirppis edesauttaa, ettei itse osta jotain, mikä menee nopeasti kirppikselle.

Mutta tienaamiseen vaihtoehto on todella huono.

Vierailija
338/1895 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitaja. Pääset pesemään dementikkojen takapuolia, huonolla palkalla ja kuuntelemaan valitusta siitä, että olet täysin 0.

Ja näistä jatkuvista varoituksista huolimatta alalle tunkee väkeä silmät kiiluen. Kummallista.

Alalta lähtee myös samaa, ellei nopeampaakin tahtia porukkaa pois. Joku päivä hoitajapula tulee olemaan ihan järkyttävä. Jospa palkat alkaisivat silloin nousta.

Vierailija
339/1895 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo tehdä lista ilman ammattia.

Vierailija
340/1895 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En hirveästi hurraisi tämän puolesta, kun eivät saa edes pullonpalautuskoneita toimimaan moitteettomasti...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi