Lapsivapaat häät.
Täällä on näemmä paljon vanhempia. Olemme menossa naimisiin ja hääjuhlasta on tulossa iso ja yömyöhään jatkuva. Minä en halua lapsia hääjuhlaamme. Miten sen kutsussa voisi ilmaista kohteliaasti? "Hääjuhla on aikuisille, mutta kirkkoon ovat myös perheen pienimmät tervetulleita". Millaisia lapsettomien häiden hääkutsuja Teille on tullut?
Kommentit (213)
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 14:46"]
Googlesta löytyy hyviä, mutta itse olen saanut kutsuja, joissa on lukenut mm "huomioittehan toiveemme viettää juhlaa aikuisten kesken" ja "juhlamme on suunniteltu aikuisia ajatellen ja tulevat jatkumaan myöhään yöhön."
Itse en lapsia nimenomaan kirkkoon haluaisi pilaamaan sitä rauhallista ja onnellista tunnelmaa huudollaan.
[/quote]
Kiitos, nämä ovat hyviä vinkkejä. Meillä on vihkiminenkin vasta klo 19:00. Moni saattaisi jättää ne perheen pienimmät ihan vapaaehtoisesti pois.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 18:14"]Lapsivapaat häät on ihan OK. Samoin on ihan OK, että kun se hääpari jonain päivänä saa lapsia, niin heille muistutetaan jokaisesta juhlasta, että sinne ei toivota lapsia mukaan oli sitten kyse isoäidin 80v juhlasta tai siskontytön rippijuhlasta. Kaikilla muillakin on lupa juhlia haluamallaan tavalla ja jos eivät halua ap:n lapsia juhliinsa, niin heillä on oikeus se ilmaista.
[/quote]
Katkera paljonkin? :DDD
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 18:14"][quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 17:59"]
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 16:03"]
Häät on sukujuhlat ja jos sellaiset pitää niin noloa on jättää lapset pois. Ihan sama hautajaisissa. Lapset ei enää mahdu tilaisuuksiin.
Jos lapsen oleminen ärsyttää, niin kyllä se vika on omassa päässä.
[/quote]
Heheheh hoohoh tuossa taas yksi näin on aina tehty ja näin pitää aina tehdä -ihminen. Meillä kuules häät eivät olleet SUKUjuhlat vaan juhlat YSTÄVIEN kanssa. Niiden kanssa juhlitaan, joiden kanssa se päivä halutaan jakaa.
[/quote]
Kertoo myös tuosta kommentoijasta, että pitää häitä ja hautajaisia samanlaisina juhlina...
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 14:51"]
Miksei aikuiset ihmiset voi juhlia ja bilettää joskus muulloin kun omissa häissään, joka on perinteisesti sukulaisten, ystävien ja koko perheen juhla?
Mitäs jos ylioppilas sanoisi, ettei halua mitään mummoja ja täti-ihmisiä paikalle, ovat niin tylsiä? Bilettäisi omien kavereidensa kanssa?
Hautajaisiin vain yli 80-vuotiaita?
Ristiäisiin vain alle 5-vuotiaita?
Synttäreille vain samassa kuussa syntyneitä?
Minä en lähtisi häihin, joihin koko perhe ei olisi kutsuttu.
[/quote]
Ei me niitä pikkuserkkuja, serkkuja ja isotätejäkään kutsuta. Ei edes vanhempien kaikkia sisaruksia.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 14:51"]Miksei aikuiset ihmiset voi juhlia ja bilettää joskus muulloin kun omissa häissään, joka on perinteisesti sukulaisten, ystävien ja koko perheen juhla?
[/quote]
Miksei juuri omissa häissään, jotka nimenomaan ovat tämän aikuisen parin ainoa ihan oma juhlahetki? Ja miten esimerkiksi kaverien lapset kuuluvat määritelmään "ystävät ja sukulaiset"? Miksi omissa häissään pitäisi kuunnella jonkun itselleen täysin vieraan lapsen kitinää vain koska jotkut pitävät häitä "koko perheen juhlana"? Mennäänhän sitä nykyään naimisiin maistraatissa ja sitten drinkeille kaverien kanssa ilman edes niitä sukulaisia.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 14:46"]Voi v taas. Lapsivapaat häät. Tähänkö tää nyt menee...
[/quote]
No kyllä mä ainakin ymmärrän. Omiin häihin tuler kyllä joku 30 sukulaislasta, mutta sen takia täytyy jättää ystäviä kutsumatta, kun ksupungista ei löydy tarpeeksi isos juhlatilaa.
Toi on ihan hyvä pointti että moni saattaa olettaa alkoholia olevan enemmän ja tarjottavien parempaa kerta kustannuksia säästyy.
Turha suuttua tyhjästä.
Jos hääpari haluaa aikuisten juhlat niin sitten ne on aikuisten juhlat.
Toki osa vieraista jää pois kun eivät osaa/kykene tehdä mitään ilman lapsia mutta sekin on oma valinta.
Eli hääpari ei suutu jos ilman lapsia ei tulla ja kutsuttavat eivät suutu jos heidän elämänsä ei kestä aikuisten juhlia...ei ole pakko mennä vaan kotona saa aina istua.
Muistapa tämä ap sitten kun omia mukeloitasi ei kutsuta parhaan kaverisi häihin. Siinäpä sitten loukkaannut itse.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 14:46"]Jos ne on lapsivapaat niin eiköhän se kirkkokin sitten ole lapsivapaa.
Kannattaa muistaa, että järjestämällä lapsivapaat häät suututtaa tosi monta sukulaistaan ja tuttavaansa. Onko sen arvoista sitä jokaisen pitää itse miettiä.
Toinen asia jota kannattaa miettiä on, että jos kutsuu kaikki sukulaisensa, niin kuka niitä lapsia hoitaa kun isovanhemmat ja sukulaiset on kaikki kutsuttu samoihin häihin.
Jääkö joku mummi sitten kotiin kaikkien lasten kanssa että muut pääsee juhlimaan vai miten lastenhoito järjestetään sukujen sisällä?
[/quote]
Meillä käytetään ulkopuolista hoitajaa, maksullista.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 14:46"]Jos ne on lapsivapaat niin eiköhän se kirkkokin sitten ole lapsivapaa.
Kannattaa muistaa, että järjestämällä lapsivapaat häät suututtaa tosi monta sukulaistaan ja tuttavaansa. Onko sen arvoista sitä jokaisen pitää itse miettiä.
Toinen asia jota kannattaa miettiä on, että jos kutsuu kaikki sukulaisensa, niin kuka niitä lapsia hoitaa kun isovanhemmat ja sukulaiset on kaikki kutsuttu samoihin häihin.
Jääkö joku mummi sitten kotiin kaikkien lasten kanssa että muut pääsee juhlimaan vai miten lastenhoito järjestetään sukujen sisällä?
[/quote]
Meillä käytetään ulkopuolista hoitajaa, maksullista.
Jos joku on suuttuakseen niin hyvä vaan ettei tule :D
Ja sinuna ap en erottelisi kirkkoa ja juhlia. Mitä ne lapset siellä kirkossa tekee? ja hankala se on vanhemmille eka rontata ne sinne kirkkoon, ja sitten sieltä johonkin hoitoon. :)
Niin WT, niin WT järjestää bilehäitä, joihin lapsia ei ole kutsuttu. Mautonta.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 19:05"][quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 19:00"]
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 18:14"]
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 17:59"]
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 16:03"]
Häät on sukujuhlat ja jos sellaiset pitää niin noloa on jättää lapset pois. Ihan sama hautajaisissa. Lapset ei enää mahdu tilaisuuksiin.
Jos lapsen oleminen ärsyttää, niin kyllä se vika on omassa päässä.
[/quote]
Heheheh hoohoh tuossa taas yksi näin on aina tehty ja näin pitää aina tehdä -ihminen. Meillä kuules häät eivät olleet SUKUjuhlat vaan juhlat YSTÄVIEN kanssa. Niiden kanssa juhlitaan, joiden kanssa se päivä halutaan jakaa.
[/quote]
Oletko pannut merkille, että kun häitä juhlitaan ystävien kesken, niin ero tulee alle kolmessa vuodessa. Sukuhäiden jälkeen suhde kestää pitempään.
[/quote]
Just näin. Tuollaista satuhäät wt-kamaa.
Luulis vähän hävettävän, kun on sylki suusta roiskuen vaahdottu, että meillä on kavereiden bileet ja ei kakaroita pilaamaan sitä ainutlaatuista päivää ja lahjalistakin on niin kallis, ettei vieraat tiedä, miten päin olisi.
Ja parin vuoden päästä erotaan.
[/quote]
Haha! Ehkä sun kannattaisi hoidattaa jossain tuota sun katkeruutta ja vihaasi. Eikö se pilaa elämääsi muutenkin?
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 14:51"]Miksei aikuiset ihmiset voi juhlia ja bilettää joskus muulloin kun omissa häissään, joka on perinteisesti sukulaisten, ystävien ja koko perheen juhla?
Mitäs jos ylioppilas sanoisi, ettei halua mitään mummoja ja täti-ihmisiä paikalle, ovat niin tylsiä? Bilettäisi omien kavereidensa kanssa?
[/quote]
Onneksi sua ei ole kutsuttu
Lapsivapaat häät on täysin ilman lapsia eli ei lapsia kirkkoon eikä juhliin.
Koska osa vanhemmista kuitenkin roudaa ne lapset sieltä kirkosta juhliin kun "ei nicopetterista ja jessicasta mitään vaivaa ole...kyllähän nyt pari lasta tässä sivussa menee"...huokaus!
[/quote]
Onneksi sua ei ole kutsuttu
miks ap suuttuis tommosesta :D varmaan ymmärtää paremmin, että jotkut haluaa juhlia ilman lapsia.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 15:00"]Muistapa tämä ap sitten kun omia mukeloitasi ei kutsuta parhaan kaverisi häihin. Siinäpä sitten loukkaannut itse.
[/quote]
Minä ainakin jättäisin oman muksun ottamatta mukaan ilman pyyntöäkin, koska haluan keskittyä ystävääni sen yhden päivän/illan kun rakkaan lapsen kanssa on ne kaikki muut. Ja minusta on ihan ok myös haluta juhlia ilman lapsia.
voi kun en muista mitä kutsussa luki kun pari vuotta sitten oltiin lapsivapaissa häissä.... No ehkä tyyliin: Juhlimme aikuisten kesken..
Ainut mikä noissa häissä oli vikana (kaikki vieraat tietenkin olivat innoissaan kun oli vapaa ilta pitkästä aikaa jne) oli se että alkoholi oli maksullista ja lämmintä! En todellakaan maksa mistään makeasta, lämpimstä pienestä siideripullosta 5 eur! Oli siellä muutama kannu boolia tarjolla, mutta ihan järkyytävän makuista!
Eli jos pidätte lapsivapaat, katsokaa että on hyvät tarjottavat. Minua ainakin harmitti olla se ilta erossa lapsesta, ihan hyvin olisin ollut selvinpäin ja muutaman tunnin juhlassa lapsen kanssa.