Itä-Helsingin parhaat asuinpaikat?
Eli siinähän se kysymys on, mikä olis parasta ja rauhallisinta asuinseutua ja jos ajatellaan, että kävis Porvoossa töissä, niin onko Itä-hki paras sijainti tämän kannalta?
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 09:31"]
En osaa muuta sanoa kuin että aika kauheaa melkein koko itäpuoli, onhan siellä muutama parempi alue missä on ok-taloja, mutta kaikki ne Pihlajamäki-Herttoniemi-Myllypuro-Kontula-Vesala-Kivikko-Puotila-Vuosaari-Itäkeskus, osin Laajasalokin, nämä ainakin ihan hirveitä, yleensä jos on kerrostaloja paljon ja vielä vuokra. Laajasalokin osin..olen joskus kesällä sukulaisen huvilalla meren rannassa, jopa sinne lappaa välilä narkkeja häiritsemään, en tajua mistä niitä tulee. Suosittelisin kyllä mieluummin länsipuolta, jos vaan pääset valitsemaan, ihan vaikka Munkka-Haaga-Konala suuntaa, niissä saa sentään kävellä rauhassa.
[/quote]
No et oo kyllä idässä edes käynyt näköjään. Itä-Helsingissä on kaupungin laajimpia pientaloalueita esim. Mellunkylässä ja Vartiokylässä. Lännessä ei juuri muuta olekaan kuin rumia kerrostaloja. Luontokin on idässä kauniimpaa ja vaihtelevampaa. Mä suosittelisin Puotilaa, Fallbackaa tai eteläistä Mellunmäkeä.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 09:20"]Eli siinähän se kysymys on, mikä olis parasta ja rauhallisinta asuinseutua ja jos ajatellaan, että kävis Porvoossa töissä, niin onko Itä-hki paras sijainti tämän kannalta?
[/quote]
Söderkulla on hyvä ja rauhallinen ainakin.
Turhaan sinä sinne Vuosaareen kurvaat. Matkaan tulee turhaa lisää. Puotilaa suosittelen.
Mistä muuten nämä kurjat käsitykset Myllypurosta ovat peräisin, niiltä vanhan ostarin ajoiltako? Täällähän on nyt uusi siisti ostari jossa vain yhdestä ravintelista saa alkoholia. Vielä silloin kun muutin tänne 2010 niin Orpaanportaan varrella törmäsi kaikenlaisiin sekaviin tyyppeihin jotka yrittivät tulla höpöttelemään, mutta nykyään niitä ei näy enää missään. Minne lie Kontulaan menneet sekoilemaan, kun Myllypurosta tullut liian kesy. Alkoholisti-asuntolan väkikin näyttää ryyppäävän lähinnä metroradan viereisessä pusikossa sivussa ihmisistä. Mielestäni tämä paikka ei kuulu kyllä samaan kastiin esim. Kontulan tai Itiksen kanssa. Ihan normaalia elämääni minä parikymppinen nainen täällä elelen, minulle tämä on unelmapaikka.
Kai se on myös ihmisestä kiinni minkä kokee rauhattomaksi.. jos ei kestä nähdäkään ketään vähäosaista niin voi muuttaa sitten vaikka perä-Sipoohon. Joku Etelä-Amerikan slummissa jumissa oleva taas antaisi mitä vaan että saisi asua 'Puotinharjussa'. Luulen että tulevina vuosina kun Helsingin ghettoutumiskehitys lähtee kunnolla käyntiin niin kyllä ihmisille tulee ikävä näitä nykyisiä Vuosaaria ja Mellunmäkiä joita tällä hetkellä tulee itsekin helposti parjattua.
Asuin monta vuotta Kivikossa ja rauhallista siellä oli. Luonto vieressä ja metroasemalle ihan kohtuullinen matka. Bussitkin kulkevat koko ajan, jos ei kävellä jaksa. Muuttaisin sinne vieläkin. Kontulassakin asuin vähän aikaa eikä sielläkään pari humalaista kummempaa tullut vastaan.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 11:44"]Mistä muuten nämä kurjat käsitykset Myllypurosta ovat peräisin, niiltä vanhan ostarin ajoiltako? Täällähän on nyt uusi siisti ostari jossa vain yhdestä ravintelista saa alkoholia. Vielä silloin kun muutin tänne 2010 niin Orpaanportaan varrella törmäsi kaikenlaisiin sekaviin tyyppeihin jotka yrittivät tulla höpöttelemään, mutta nykyään niitä ei näy enää missään. Minne lie Kontulaan menneet sekoilemaan, kun Myllypurosta tullut liian kesy. Alkoholisti-asuntolan väkikin näyttää ryyppäävän lähinnä metroradan viereisessä pusikossa sivussa ihmisistä. Mielestäni tämä paikka ei kuulu kyllä samaan kastiin esim. Kontulan tai Itiksen kanssa. Ihan normaalia elämääni minä parikymppinen nainen täällä elelen, minulle tämä on unelmapaikka.
Kai se on myös ihmisestä kiinni minkä kokee rauhattomaksi.. jos ei kestä nähdäkään ketään vähäosaista niin voi muuttaa sitten vaikka perä-Sipoohon. Joku Etelä-Amerikan slummissa jumissa oleva taas antaisi mitä vaan että saisi asua 'Puotinharjussa'. Luulen että tulevina vuosina kun Helsingin ghettoutumiskehitys lähtee kunnolla käyntiin niin kyllä ihmisille tulee ikävä näitä nykyisiä Vuosaaria ja Mellunmäkiä joita tällä hetkellä tulee itsekin helposti parjattua.
[/quote]
Ompa vielä kuulemma itähelsingin kalleimmat bisset tossa ostarilla! :D
Ihmettelen ihan samaa. Metriksen läheisyydessä pyörii ne samat naamat ,mutta mulle ei oo parin vuoden aikana kertaakaan huudeltu/sanottu yhtään mitään ohikulkiessa.
Lapsiperheelle täällä on kivoja puistoja ja hyviä kävelyreittejä :)
Ei mitään valittamista.
Joo, no anteeks, ehkä huonosti ilmastu, en tosiaan pelkää mamuja, niitä on tällääkin omasta takaa. Mutta lähinnä nyt tarkoitin sellaista ihan pahinta levotonta aluetta. Ymmärrättehän :) Kiitos kaikille vinkeistä, varmaan on vaan paras tarkistella ihan kartan kanssa tuota itäväylän seutua. Ja eniten ehkä toi Vuosaari kiinnostais tällä hetkellä.. ap