Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aika kamala tilanne :( Pystyykö enää jatkamaan

Vierailija
23.01.2014 |

Mieheni jäi kiinni pettämisestä. Muutaman kerran oli sen naisen kanssa nähneet ja tietenkin sekstailleet. 

Mutta ne on myös viestitelleet koko ajan, ihan päivittäin. 

Mies jäikin kiinni juuri noiden viestien takia. 

Ne viestit tässä pahinta onkin. Ei ne mitään pelkkiä seksiviestejä olleet. Tuntuvat olevan läheisempiä :( 

Miten ihmeessä pääsen tämän yli?

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä eroaisin. En halua olla aisankannattaja. 

Vierailija
2/64 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä mies. Petturit eivät muutu. Nim. 3. kertaa pettämisen anteeksi antanut ja siltikään mikään ei muuttunut. Kärsimys vain jatkui.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin pystyy. Jos miehesi haluaa sinut, hän lopettaa tuon suhteen, pyytää anteeksi, ja kestää kaiken vihasi.

Sinä joudut käymään läpi hirveän suuren työn anteeksiantamiseksi eikä ole edes varmaa pystytkö siihen. Jos jäät katkeraksi miehelle, ei liitto ole jatkamisen arvoinen.

Jos miehesi on ollut muuten hyvä ja rakastat häntä, yritä antaa anteeksi. Jos se sika siis todellakin pyytää anteeksi ja katkaisee sun kuultesi kaikki siteet aoiheny ämmään.

Voimia sulle mihin ikinä päädytkin. Sika ukko!

Vierailija
4/64 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran petturi, aina petturi...näin varmasti asian laita lähes poikkeuksetta:(

Vierailija
5/64 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän sen päätät pystytkö vai et. Itse en pystynyt.

Vierailija
6/64 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jatkaisi, menisi maku koko hommasta.

Vierailija
7/64 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs se mies sanoo? Haluaako hän jatkaa?

Vierailija
8/64 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tilanne...

Vierailija
9/64 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei tiedä vielä, että tiedän. 

Meillä ei kyllä hetkeen ole ollut oikein muuta kuin tappelua vähän joka asiasta. 

Mietityttää vaan, että kannattaako tässä edes ruveta yrittämään, kun toinen jakaa niin paljon asioitansa toisen kanssa :/

ap

Vierailija
10/64 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotainhan mies on vailla teidän suhteessa jos on pitänyt avautua toiselle

Vierailija
11/64 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 08:54"]

Mies ei tiedä vielä, että tiedän. 

ap

[/quote]

Jos mies ei tiedä vielä, älä anna hänen missään tapauksessa tietääkään tietämistäsi, ennen kuin tiedät varmaksi, mitä aiot asian kanssa tehdä.

Ihan ensiksi funtsaat, miten sinun käy taloudellisesti. Jos eroatte, joudutko taloudellisten asioiden vuoksi ojasta allikooon? Käykö niin, että ilman tuloja joudut johonkin sossuluukkuun kitumaan ja hoitamaan puolikuoliaana väsyksissä lapsia yksinäsi tms.

Jos elämäsi menee taloudellisesti aivan vituralleen eron takia, ei ole järkevää erota. silloin on järkevää jäädä suhteeseen. Silloin on syytä funtsaa, aiotko keskustella miehesi kanssa. Jotkut miehet tulevat tolkkuihinsa, jotkut jatkavat pettämistä. Molempia tapahtuu. Jos miehesi vaikuttaa siltä, että jatkaa pettämistä, sinun on ehkä salaa aika ryhtyä katselemaan itsekin uutta miestä. Ideaaleinta siinä tapauksessa olisi, että löytäisit uuden siten, että voisit hypätä hänen kelkkaansa suoraan tästä suhteesta.

Kaikkein ideaaleinta tietysti olisi, jos pärjäisit taloudellisesti omillasi ja olisit niin itsenäinen luonne, että sinun olisi helppo vain potkaista nyksä mäelle ja jatkaa elämääsi onnellisena ja varakkaana yksin. Tämä on niin harvinainen tilanne, etten usko että tämä  olisi sinun tilanteesi. Jos olisi, et olisi täällä kyselemässä.

Selvitä taloustilanteesi. Missään tapauksessa älä ala heti raivota ukolle ja uhkaamaan erolla. Pahimmassa tapauksessa hän poistaa sinut helpottuneena elämästään ja vielä siten, että se olet sinä, joka kärsii tilanteesta taloudellisestikin eniten! Rangaistus miehesi mokasta tulisi siis sinun kannettavaksesi. Sitä tuskin haluat.

Eli nyt pää kylmänä mieti mikä on se vaihtoehto, jossa sinulle jää eniten voittokortteja käteen. Jos se on valitettavasti sekin tilanne, että antaa anteeksi. Se ei kuulosta kovin hyvältä mutta sellaista se elämä on.

Vierailija
12/64 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pystynyt jatkamaan ja luonut sekä luottamuksen ja läheisyyden että oman itsetuntoni uudestaan. Tosin mun mies ei varsinaisesti pettänyt mua, vaan toi toisen naisen meille kotiin ja ehdotti kolmen kimppaa. Hah.

Tuosta puhumisesta ja asioiden jakamisesta. On ihan normaalia, että ihmisillä on myös muita tärkeitä puhekumppaneita kuin puoliso. Ei sitä puolisoa ole oikein rasittaa kaikella ja etenkin, jos on puhuttava jostain, mikä liittyy puolisoon itseensä, on joskus hyvä selvitellä ajatuksiaan jonkun muun kanssa, ennen kuin alkaa kaivaa maata oman suhtensa alta kaatamalla kaikki epäilyksensä ja epävarmuutensa puolison niskaan. Tiedän ja myönnän kyllä, että keskustelu omankin puolison kanssa on tärkeää, mutta sillä on väliä, millaista tämä keskustelu on, ja jos ei ole itse sellaisessa vaiheessa, että pystyy keskustelemaan syyttelemättä ja projisoimatta tai pelottelematta ja uhkailematta, siitä voi olla enemmän haittaa kuin hyötyä.

Vierailija
13/64 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt vain itseäsi syytä tuosta! Miehellä on ollut monia vaihtoehtoja reagoida teidän huonoon hetkeenne, hän itse valitsi tuollaisen.

Minusta tuo on selkeä juttu. Mieti tosiaan rauhassa ensin mitä täpahtuisi jos eroaisitte.Sitten kerrot miehelle mitä  tiedät. Jos hän tunnustaa, on pahoillaan, katkaisee suhteen ja kestää kaiken vihasi, niinkuin joku viisaasti sanoikin,  kannattaa yrittää. Eli ensin kaikki riippuu miehen vastuunottokyvystä. Jos hän ei kykene, niin asia on selvä, turha pilata loppuelämäänsä jonkun idiootin kanssa. Jos hän pystyy sun pitää työstää asia, tunnetasolla ja siihen menee aikaa, vuosi nyt ainakin. Ehkä enemmän. Ja sitten näet pystytkö elämään asian kanssa, hyväksymään se että näin on käynyt ja opitko antamaan anteeksi. Jos pystyt, teidän suhteestanne tulee tod.näk hieno. Jos et pysty, älä pilaa hienoja vuosiasi kantamalla kaunaa, vihaa, katkerutta vaan eroa. Tsemppiä. Erosta selviää, itselläni erosta aikaa 2v ja elämäni on ihanampaa kuin koskaan, olen olennellinen ja hyvinvoiva. Ja lapsetkin voivat hyvin. Elämä ei kaadu ihmissuhteiden kaatumisiin. Muista kuunnella omaa sisintäsi hyvin herkästi, sieltä löytyy aina oikea vastaus.

Vierailija
14/64 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siitä yli pääsee ajan kanssa... Minua petettiin omassa avioliittossani useasti, ja loppujen lopuksi se oli minulle jopa melko yhdentekevää. Sen verran tottunut olin siihen ettei paljon enää hetkauttanut jos mies TAAS tuli itkuisesti tunnustamaan että on eksynyt väärään petiin ja lupailemaan ettei koskaan enää. Totesin vaan kylmästi, että minulta et saa, ennen kuin käyt sukupuolitautitesteissaä, enkä kehittänyt sen enempää draamaa siitä. Mies yritti joskus kehittää, mutta minä sanoin että se oli helvetti vain yksi pano, ei siitä tarvitse tuollaista valtavaa melodraamaa kehittää.

Jätin kyllä lopulta 4 vuoden jälkeen tuon miehen, vaikka niihin pettämisiin olinkin aika tottunut. Alkoi muuten mennä niin levottomaksi miehen touhut, juominen meni aivan överiksi, alkoi uhkapelata jne.

Vierailija
15/64 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siitä yli pääsee ajan kanssa... Minua petettiin omassa avioliittossani useasti, ja loppujen lopuksi se oli minulle jopa melko yhdentekevää. Sen verran tottunut olin siihen ettei paljon enää hetkauttanut jos mies TAAS tuli itkuisesti tunnustamaan että on eksynyt väärään petiin ja lupailemaan ettei koskaan enää. Totesin vaan kylmästi, että minulta et saa, ennen kuin käyt sukupuolitautitesteissaä, enkä kehittänyt sen enempää draamaa siitä. Mies yritti joskus kehittää, mutta minä sanoin että se oli helvetti vain yksi pano, ei siitä tarvitse tuollaista valtavaa melodraamaa kehittää.

Jätin kyllä lopulta 4 vuoden jälkeen tuon miehen, vaikka niihin pettämisiin olinkin aika tottunut. Alkoi muuten mennä niin levottomaksi miehen touhut, juominen meni aivan överiksi, alkoi uhkapelata jne.

Vierailija
16/64 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi muuta kuin nostaa asian pöydälle. Sanot miehellesi, että tiedät toisesta naisesta ja kysyt mitä mies haluaa elämältään. Jos hän murtuu ja haluaa jatkaa kanssasi, teidän on aloitettava pariterapia (jos siis itse haluat jatkaa). 

Terapiassa selvitätte oman suhteenne karikot, ehkä löydätte toisenne taas, tai sitten voitte erota sen avulla rakentavasti.

Miehesi on toiminut törkeästi, mutta parisuhde on aina kahden kauppa.

Itse olen läpikäynyt vastaavaa ja terapian johdosta asia on loppuunkäsitelty ja olemme edelleen yhdessä. En enää näe pettämistarinoita niin mustavalkoisina kuin ennen. Mutta kipua ja tuskaa asioiden kohtaaminen tuottaa kunnes asioista pääsee yli.

Mitään outoja strategioita ei kannata

Vierailija
17/64 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 09:27"]

[/quote]

Hei. Ethän tosissasi suosittele kenellekään tuollaista elämää? Että hienosti menee ja yli pääsee kunhan vaan tunne-elämä kuolee ja lakkaa välittämästä? Eihän ole elämisen arvoista sellainen ettet voi luottaa ja tuntea.

Vierailija
18/64 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua että joku todella suosittelee jatkamaan olemista jonkun ääliön kanssa ja toinen että mieti ensin raha-asiat..hei jos toinen ei piittaa ja pettää niin eiköhän silloin ole mennyt pohja  eli luottamus suhteesta, mitäs siihen rakennat, et mitään. Jos kerran pettää nin aika todennäköistä että tekee sen uudelleen. Miksi ihmeessä joku nainen sietää tuollaista, täytyy olla tosi huono itsetunto! Jokaisen tulisi pitää itsestään sen verran että ei tuollaiseen alistu. Parempaa elämääkin on tarjolla, on miehiä jotka ei juokse joka hameen perässä vaan sitoutuvat täysillä kun se hyvä ja sopivin löytyy. Jos on hyvä parisuhde ja ollaan sitouduttu toiseen aidosti, ei siihen kukaan pääse väliin. Kokemusta on, naimisissa yli 20v ei ole kummankaan tarvinnut muita hakea, on arvostus molemmin puolin. Minusta on tyhmää alkaa tuollaisen piittaamattoman miehen kanssa jankkaamaan enää yhtään mitään. Pystyt parempaan, arvosta itseäsi.

Vierailija
19/64 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

The best predictor of future behaviour is past behaviour. Jos et halua, että sinua jatkossa petetään, ei kannata olla ihmisen kanssa, joka on sinua jo pettänyt.

Aika kyyniseltä kuulosti tuo suhteessa pysyminen rahan takia, toki on järkevää hieman varmistaa selustoja ennen kuin hyppää ulos. Mutta kyllä tässä maassa kuka tahansa pystyy elämään sinkkuna. Siitä todisteena tuhannet, joilla ei ole minkäänlaista elämänhallintaa, mutta ovat elossa...

Vierailija
20/64 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 09:45"]

Hassua että joku todella suosittelee jatkamaan olemista jonkun ääliön kanssa ja toinen että mieti ensin raha-asiat..hei jos toinen ei piittaa ja pettää niin eiköhän silloin ole mennyt pohja  eli luottamus suhteesta, mitäs siihen rakennat, et mitään. Jos kerran pettää nin aika todennäköistä että tekee sen uudelleen. Miksi ihmeessä joku nainen sietää tuollaista, täytyy olla tosi huono itsetunto! Jokaisen tulisi pitää itsestään sen verran että ei tuollaiseen alistu. Parempaa elämääkin on tarjolla, on miehiä jotka ei juokse joka hameen perässä vaan sitoutuvat täysillä kun se hyvä ja sopivin löytyy. Jos on hyvä parisuhde ja ollaan sitouduttu toiseen aidosti, ei siihen kukaan pääse väliin. Kokemusta on, naimisissa yli 20v ei ole kummankaan tarvinnut muita hakea, on arvostus molemmin puolin. Minusta on tyhmää alkaa tuollaisen piittaamattoman miehen kanssa jankkaamaan enää yhtään mitään. Pystyt parempaan, arvosta itseäsi.

[/quote]

Olet varmaan 15 vee, ainakin henkisesti. Kun elämässä onkin tilanne, että itsellä ei ole kuin kotirouvan olematon palkka ja avioehto, ei lähdetäkään ihan pikkujuttujen takia liitosta muutaman lahjaksi saadun aaltomaljakon kanssa evakkoon ja jätetä miehelle kaikkea muuta. Elämässä on niin monelaisia tilanteita, ettet sitä selvästikään ymmärrä. Se, että joku hairahtuu pettämään, saattaa monestikin olla helvetin yhdentekevää sen rinnalla, että hajotetaan lapsilta koti ja viedään ne eroon puolesta sukulaisista ja koulukavereista ym.

Elä vain pilvilinnoissasi. toivottavasti itsellesi käy huonosti. Katsotaan sitten, oliko helppo tehdä ratkaisuja.