Kävikö miehesi lasten neuvoloissa?
Neuvolassa ollaan aina ihan fiiliksissä, kun isä on mukana. Meillä isällä sellainen työ, että pääsee lähes aina mukaan. Aloin oikein miettiä, että onko se oikeesti niin poikkeuksellista että siellä miehet käy, kun ne niin ylistää sitä? Ollaanko meillä ihan poikkeuksellisia?
Kommentit (43)
Meillä mies on ollut jokaisella käynnillä neuvolassa, niin raskausaikana kuin jälkeenpäinkin. Ollaan aina pyritty varaamaan sellainen aika, että mieskin pääsee mukaan. Meidän neuvolassa se onneksi onnistuu.
Meidän kohdalla mies ei ole saanut mitään sen kummallisempaa kohtelua. Th on kohdistanut sanansa aina meille kummallekin ja raskausaikana useampaankin kertaan kyseli mieheltä fiiliksiä lähestyvästä synnytyksestä jne. (kuten minultakin).
Näin siis kummankin lapsen kohdalla.
Ei ole ollut, ei ole ollut tarvetta, ja miehen olisi ollut vaikea järjestää neuvolaan pääseminen virastoaikana. Ensimmäisen raskauden ensimmäisellä kerralla mies oli mukana, mut ei sen jälkeen.
Ei ole ollut koskaan, ei raskaus- eikä lastenneuvolassa. On kyllä käyttänyt lapsia lääkärissä ja hammaslääkärissä.
On ollut aina mukana, minä en joka kerta. Ei se ole meillä ole ollut mitenkään ihmeellistä kenestäkään.
Mies on ollut raskausneuvoiloissa mukana pari kertaa ja vauvavuoden aikana myös muutaman kerran (alussa meillä oli painokontrolli viikottain). Vuositarkastukset ovat menneet melko lailla vuorovuosin. Meillä on sellaiset työajat että neuvolaa varten pitää ottaa vapaapäivä joten siksikin on vuoroteltu.
Ekaa odottaessa oli parina ekana kertana ja vikalla kerralla, tokaa ja kolmatta odottaessa taisi olla kerran. Ultrissa on ollut mukana muistaakseni ja sitten vauvojen ensimmäisillä neuvolakäynneillä. Näin ainakin muistelen. Nuorinkin on jo koulussa, joten nämä asiat eivät ole enää hyvässä muistissa.
Kerran kävi ja lähti kesken pois. Aika surkeeta. Itse hoidin lähes 100 % kaiken siis kaiken, töissä kävi. Olemme eronneet. Tosin hänellä on kolme muuta alle kouluikäistä joten joutuu olemaan ainakin lasten kanssa.
Meillä pääsee välillä mukaan. Muistan, että oli ainakin mukana 1v, 1,5v neuvoloissa ja parin viikon takaisessa 4v- neuvolassa. Toisen lapsen 1v neuvola häämöttää ja täytyy kattoa, kumpi ehtii viedä.
Aina kun töiltään pääsi... Ehkä noin puolet kerroista oli mukana, joskus jopa käytti itse.
Meillä isä käyttää lapset yleensä neuvoloissa/lääkäreissä
Vaimon odottaessa esikoista, kävin kaikissa neuvolakäynneissä mukana. Usein olen ollut myös molempien lasten neuvoloissa. Nuorimmaisen täytettyä 2v vaimo meni töihin ja minä saan järkättyä helpommin vapaata töistä, joten olen pääsääntöisesti hoitanut tuon jälkeen neuvolassa vierailut.
Isi35
Ei ole koskaan käynyt, ei ole minusta mitään tarvetta. Minun työni on sellainen että pääsen vapaammin hoitamaan tuollaiset asiat, joten homma "lankeaa" minulle.
Meillä on usein isä mukana, lasten neuvolakäyntejä on hoitanut yksinkin, jos on paremmin sopinut hänen aikatauluihinsa.
On käynyt, mutta useammin minä olen käynyt.
Kuulin just tilanteesta, jossa lastenneuvolan th ei ollut edes tervehtinyt isää, ei ollut puhunut tälle sanaakaan eikä tuoliakaan ollut tarjonnut. Ilmeisesti tuolla paikkakunnalla sitten isien läsnäolo harvinaista.
Turhaahan se on. Me ei käyty kertaakaan yhtä aikaa. Isä taisi käyttää kerran. Muuten minä, koska työni jousti.
No miksi siellä pitäisi olla molempien?? Pikkulapsiperheessä on kädet täynnä työtä ja lasten sairastelujen yms, takia saa muutenkin sumplia jo ihan tarpeeksi. Eikä meillä ollut mitään tarvetta käydä esittämässä jotakin.
Kyllä meillä mies on aina mukana, kun on kaksoset niin mies on halunnut olla mukana raskauden alusta asti, pojat täyttää viisi vuotta, ja miestä kyllä kiinnostaa ihan yhtä paljon poikien kehitys kuin minuakin, meillä ei kyllä neuvolassa ole siitä taidettu sanoa mitään.
Kun ennen kaksosia olin kerran raskaana, ja mentiin ekan kerran (ja viimesen) neuvolaan, oli kaks neuvolan tätiä, ja molemmat kätteli minua, mutta ei minun miestäni. No se raskaus meni kesken, ja muutettiin onneksi sitten eri alueelle ettei tarvinnut sinne samaan paikkaan enää mennä.