Uusi miesystävä tienaa tuplasti sen, mitä itse tienaan
Nyt puhuu ostavansa meille asunnon, mulle auton ja rakennuttavansa mulle uuden tietokoneen.
Jotenkin tää mies vaikuttaa liian hyvältä.
Kommentit (57)
Minäkin luulin alkuun, että poikaystäväni tienaa tuplasti saman kuin minä. Hullaannuin häneen välittömästi. Sitten paljastuikin, että kyse olikin minun väärinkäsityksestä ja poikaystäväni tienasi itse asiassa kolmanneksen vähemmän kuin minä. Kasvoimme henkisesti nopeasti erikseen ja erosimme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli oman tulotasosi mies ei kelvannut? Ja naiset väittää että hypergamiaa ei ole.
Mistä sinä ja te muutkin päättelitte, että ap on nainen?
Hetero-oletus, koska homomiehet yleensä palstailevat muualla. Tai mistäs toki tiedän, kuinka moni huvikseen trollaa täällä.
Tarkoitin lähinnä, että ap on teini-ikäinen tietokonenörtti, joka osaa kehua vain isoilla palkoilla ja kalliilla tietokoneilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo ole mikään ihmeellinen juttu. Lähihoitaja ehkä tienaa 2000-2500 haarukassa. Ja vähän kokeneempi insinööri tienaa 4000-4500 verran. Eikä tuo inssin palkka ole edes korkea siinä porukassa. Paperimiehillä on tunnetusti aivan sfääreissä ne palkat. Olemattomalla vastuulla ja nollakoulutuksella saa 5-6 tonnia. Moni insinööri voi vain haaveilla sellaisesta palkasta.
Hoitaja nainen ja insinööri mies on hyvin tyypillinen parisuhde Suomessa. Olisit tyytyväinen, jos miehesi hoitaa hommat ja on vastuullinen. On niitäkin miehiä, joita matalapalkkainen nainen joutuu elättämään.
2500e bruttopalkasta jää käteen luokkaa 1900e. 4000e brutosta taas noin 2500e. Kaukana on tuplapalkasta.
Jotta saisi nettona noin 4000 euron tulot, pitää suomessa bruttopalkan olla noin 7000e. Tällä päässee parhaiten tienaavaan 5%iin. Perus-amis-koulutettujen ja top5 tienaajien suhteita ei kovin paljoa ole, joten mitenkään tavallinen ei todellinen tuplapalkka kokoaikaisilla palkansaajilla ole.
Kyllä tiesin tuon asian. Mutta aina kun puhutaan palkasta, niin se on brutto. Mielestäni aloittaja ei maininnut, että kyse oli netosta. Olemme se inssi/hoitaja pari. Minulla on vuosikausia ollut nettona se, minkä vaimo saa bruttona.
t.edellisen kirjoittaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo ole mikään ihmeellinen juttu. Lähihoitaja ehkä tienaa 2000-2500 haarukassa. Ja vähän kokeneempi insinööri tienaa 4000-4500 verran. Eikä tuo inssin palkka ole edes korkea siinä porukassa. Paperimiehillä on tunnetusti aivan sfääreissä ne palkat. Olemattomalla vastuulla ja nollakoulutuksella saa 5-6 tonnia. Moni insinööri voi vain haaveilla sellaisesta palkasta.
Hoitaja nainen ja insinööri mies on hyvin tyypillinen parisuhde Suomessa. Olisit tyytyväinen, jos miehesi hoitaa hommat ja on vastuullinen. On niitäkin miehiä, joita matalapalkkainen nainen joutuu elättämään.
Varmasti on, mutta en ole tottunut, että joku haluaisi tarjota mulle kaiken tarvitsemani.
Ap
No höpsistä tuollainen. Jos suhde toimii muuten hyvin, niin nauti siitä, että raha ei ole ongelma. Turhaa vaatimattomuutta sinulla. Itse pomppisin riemusta, jos vaimo tienaisi tuplat minuun verrattuna. En epäröisi sanoa, että hommaa meille lomamatka, kun olet muutenkin parempipalkkainen. Miksi niin ei voi sanoa, jos suhde toimii?
Vierailija kirjoitti:
Minäkin luulin alkuun, että poikaystäväni tienaa tuplasti saman kuin minä. Hullaannuin häneen välittömästi. Sitten paljastuikin, että kyse olikin minun väärinkäsityksestä ja poikaystäväni tienasi itse asiassa kolmanneksen vähemmän kuin minä. Kasvoimme henkisesti nopeasti erikseen ja erosimme.
Ja sitten heräsit ja huomasit, että oletkin vauva-palstalle kirjoitteleva sinkkumies.
Mies taitaa olla sitä tyyppiä, joka haluaa maksaa seurustelurahaa.
No, eipä siinä mitään, saahan sitä maailman vanhinta ammattia harjoittaa jos haluaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti on, mutta en ole tottunut, että joku haluaisi tarjota mulle kaiken tarvitsemani.
ApTuoko se sitten on, mitä suhteelta tarvitset - asunto, auto ja tietokone?
Tarvitsen kyllä muutakin, mutta materia jota tarvitsen (uusi tietokone, auto työmatkoihin) joihin olen säästänyt pidempään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApNo höpsistä tuollainen. Jos suhde toimii muuten hyvin, niin nauti siitä, että raha ei ole ongelma. Turhaa vaatimattomuutta sinulla. Itse pomppisin riemusta, jos vaimo tienaisi tuplat minuun verrattuna. En epäröisi sanoa, että hommaa meille lomamatka, kun olet muutenkin parempipalkkainen. Miksi niin ei voi sanoa, jos suhde toimii?
Toimii toki ja meillä on aina kivaa yhdessä ja tulen miehen kavereidenkin kanssa toimeen.
Kuitenkin olen aina ollut itsenäinen ja hoitanut omat menoni. Edes vanhemmiltani en kehdannut pyytää apua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Lol, normi juttu naisilla. Miehillä asialla ei ole mitään merkitystä, koska heille ei puolison rahat merkitse juuri mitään. Naiset ovat ahneita.
Onko tässä jotain ihmeellistä? Olen minäkin ostanut meille talon ja vaimolle auton. Velaksi en osta mitään. Olen koulutukseltani insinööri ja toimin yrittäjänä rakennusalalla. Pelkillä vuotuisilla pääomatuloilla ostan vaikka useamman auton tarvittaessa. Palkkaa ei itselleen Suomen veroprosenteilla kannatakaan paljon maksaa, vain sen verran mikä jää alle pääomatulojen veroprosentin osinkotulojen alennettu vero huomioiden. Elämä on valintoja ja kovalla työllä pystyy tienaamaan. Aikoinaan ajan käyttö työn tekoon on ollut ei niin terveellä tasolla mutta nyt pystyy nauttimaan sen työn hedelmistä. Elämä on valintoja ja kannattaa kuunnella koulussa kun ilmaista opetusta annetaan. M46v
Koetko olevasi prostituoitu kun hän maksaa sinulle kaikenlaista ja annat hänelle seksiä?
Vierailija kirjoitti:
Koetko olevasi prostituoitu kun hän maksaa sinulle kaikenlaista ja annat hänelle seksiä?
No ei sitä nyt mitenkään erityisesti koe mutta kyllähän tämä huoraamistakin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei sitä nyt mitenkään erityisesti koe mutta kyllähän tämä huoraamistakin on.
Tai sokerideittailua, tai "järkiavioliitto", kuten nykyajan prostítuoìdut asian ilmaisevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApNo höpsistä tuollainen. Jos suhde toimii muuten hyvin, niin nauti siitä, että raha ei ole ongelma. Turhaa vaatimattomuutta sinulla. Itse pomppisin riemusta, jos vaimo tienaisi tuplat minuun verrattuna. En epäröisi sanoa, että hommaa meille lomamatka, kun olet muutenkin parempipalkkainen. Miksi niin ei voi sanoa, jos suhde toimii?
Toimii toki ja meillä on aina kivaa yhdessä ja tulen miehen kavereidenkin kanssa toimeen.
Kuitenkin olen aina ollut itsenäinen ja hoitanut omat menoni. Edes vanhemmiltani en kehdannut pyytää apua.
Ap
Vastuuntuntoisilla ihmisillä on ongelmana ottaa jotain vastaan "ilmaiseksi". Olet hoitanut asiasi hienosti ja varmasti hoidat edelleen. Nyt voit nauttia pienestä "vapaudesta". Älä stressaa turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko tässä jotain ihmeellistä? Olen minäkin ostanut meille talon ja vaimolle auton. Velaksi en osta mitään. Olen koulutukseltani insinööri ja toimin yrittäjänä rakennusalalla. Pelkillä vuotuisilla pääomatuloilla ostan vaikka useamman auton tarvittaessa. Palkkaa ei itselleen Suomen veroprosenteilla kannatakaan paljon maksaa, vain sen verran mikä jää alle pääomatulojen veroprosentin osinkotulojen alennettu vero huomioiden. Elämä on valintoja ja kovalla työllä pystyy tienaamaan. Aikoinaan ajan käyttö työn tekoon on ollut ei niin terveellä tasolla mutta nyt pystyy nauttimaan sen työn hedelmistä. Elämä on valintoja ja kannattaa kuunnella koulussa kun ilmaista opetusta annetaan. M46v
Autoja on eri hintaisia.
Kaverin miehellä, nykyään entisellä, oli tapana kantaa kalliita lahjoja täysin pyytämättä ja sitten avautua, että kyllä sun täytyy nyt hoitaa nämä ja nämä juoksevat menot yksin, kun kerta ostin sulle sitä ja tätä. Asiallista.