Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä talopaketti? (paljon vaatimuksia...)

Vierailija
22.01.2014 |

Emme ole raksakansaa mutta vasara ja saha ovat tuttuja välineitä ja perusrempat onnistuvat kyllä. Hakusessa on siis avaimet käteen -talopaketti josta voisi jättää yksityiskohtia pois ja tehdä ne itse.

Seuraavia vaatimuksia on mm. (jos jätetään ne itsestäänselvyydet pois): 5-6h+k, talotehtaan toimitettava + asennettava Etelä-Karjalaan, puulämmitteinen kiuas, ulkovaatteet + kengät saatava ulko-oven lähelle ilman kuravyöhykkeen ylitystä huoneesta toiseen mentäessä, ei toisiaan vasten kolisevia ovia, vähintään 2 wc-pyttyä, vesikiertolattialämmitys, takka, tilat yhdessä tasossa (mutta yläkertavaraus on plussaa)...

Kaiken a ja o on käytännöllisyys mutta ulkonäössä arvostan perinteistä linjaa (mm. se ihmeen moderni eriparilapekatto ja eriväriset lämpäreet ulkopinnassa oudoksuttavat).

Ja tietty finanssipolitiikka estää tilailemasta hirsipilvilinnoja ja marmorikartanoita.

Hyviä ideoita otetaan vastaan :)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnitelkaa luonnos itse ja lähettäkää talotehtaalle tarjouspyynnöt. Niin me teimme 1. talomme. Toinen talo luonnosteltiin itse mutta arkkitehti viimeisteli rakenne- yms piirrokset vaikean tontin takia. Saatiin siitäkin juuri sellainen kun haluttiin.

3. taloa varten on olemassa jo 3 piirrosta valmiina:D Harrastamme rakennuspiirtämistä ja onpa yksi mun vieraalle suunnittelema talokin noussut muutama vuosi sitten Varsinaissuomeen:D

Teidän toivelista on kovin epämääräinen, noilla spekseillä löytyy kuvastoista varmaan monta taloa jotka ei sitten todellisuudessa vastaakaan sitä mitä ajattelitte oikeasti... Ovien suunnat ja jopa sijainnit on helppo vaihtaa, takat ja vesikiertoiset lattialämmitykset nyt on 99% taloista nykyään.

Vierailija
2/8 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 09:28"]

Suunnitelkaa luonnos itse ja lähettäkää talotehtaalle tarjouspyynnöt. Niin me teimme 1. talomme. 

[/quote]

Me toimittiin myös näin. Arkkitehti piirsi meidän ideoista, ja piirustukset lähetettiin eri tehtaille tarjouksia varten. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, ettei noissa perustalotehtaissa ole kovinkaan paljon eroa. Eli vaihtoehtoina teillä on noiden parin edellisen ehdotus, jossa itse piirrätte mallipohjan arkkitehdin kanssa tai sitten käytte läpi talotehtaiden valmiita ratkaisuja ja kysytte, että millaisia muutoksia niihin voidaan tehdä. 

Vierailija
4/8 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jetta talo, on useampia eri vaihtoehtoja toimitussisällölle ja valmiusasteelle. Muutosten teko talomalleihin onnistuu helposti ja  Jetta taloja rakennuttaneet sukulaiset ja tuttavaperheet ovat olleet valintaansa tyytyväisiä vielä talojen valmistumisen jälkeen.

Vierailija
5/8 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 11:17"]

Jetta talo, on useampia eri vaihtoehtoja toimitussisällölle ja valmiusasteelle. Muutosten teko talomalleihin onnistuu helposti ja  Jetta taloja rakennuttaneet sukulaiset ja tuttavaperheet ovat olleet valintaansa tyytyväisiä vielä talojen valmistumisen jälkeen.

[/quote]

Onko niissä puurossipohja??

Vierailija
6/8 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halutaan avaimet käteen, paitsi että tehdään ite, eli ei haluta avaimet käteen. Selkeys. Eiköhän toimittajalta kuin toimittajalta löydy tuollainen ratkaisu. Avaimet käteen vaatimus voi karsia jotain paketteja.

Vierailija
7/8 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lisää vielä että helpointa kai olisi pärjätä yhdellä savupiipulla joten sauna ja takka pitäisi olla lähekkäin. Se pudottaa jo 90% talopaketeista pois...

Vierailija
8/8 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 08:44"]

Ap lisää vielä että helpointa kai olisi pärjätä yhdellä savupiipulla joten sauna ja takka pitäisi olla lähekkäin. Se pudottaa jo 90% talopaketeista pois...

[/quote]

Nyt kuulostaa valitettavasti siltä, että et(te) näe vielä metsää puilta. Yksi tai kaksi hormia ei ole millään tavalla ratkaiseva tekijä taloa tehtäessä. Tuo vaikuttaa kokonaishintaan ehkä noin 0,5% tai alle, joten se ei saa olla ratkaiseva tekijä. Jos teillä on paljon tuollaisia pikkujuttuja mietittävänä, niin sitten teidän pitää jutella arkkitehdin kanssa. Hän osaa kertoa, että mitkä ovat reunaehdot projektille. 

Ja sitten kannattaa muistaa vielä se, että jos puhut talopaketista, niin silloin olet enemmän tai vähemmän kiinni niissä toimittajien malleissa. Jos taas haluat ihan täysin räätälöidyn ratkaisun, niin sitten teidän pitää itse piirrättää kuvat, etsiä tekijät, ehkä valvoa projektia yms eli teettää "pitkästä tavarasta". Pääsette sitä helpommalla mitä valmiimman paketin otatte. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi