Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Under the Dome - eikö ne pelkää että ruoka/happi loppuu?

Vierailija
22.01.2014 |

Tv-sarjassa vaikuttavat yllättävän rauhallisilta, kiertotautikin selätettiin "helposti". Mitenkäs kirjassa?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjassa tapahtumat kesti vain muutaman päivän ja lopussa kyllä happi loppui melkein totaalisesti. Kirja oli paljon parempi enkä mä jaksa koko sarjaa edes seurata. Henkilöt on ihan toisenlaiset kuin kirjassa. En ymmärrä miten King on tuottanut noin paskan sarjan hyvästä kirjasta. 

Vierailija
2/24 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne vielä kerkee sitäkin pelätä... 

T: koko ensimmäisen kauden nähnyt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää se että ne yritti koko jakson huutaa sen kuvun läpi, eikö ne nyt hitto vie jo tajua että ei se toisella puolella oleva nyt kuule!! :D

Vierailija
4/24 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne pääsee aina kuvausten loputtua kuvun alta pois. Sillai saavat ruokaa ja happea.

Vierailija
5/24 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa minäkin ihmettelen. Luulisi tuossa vaiheessa yrittävän tehdä jotain ravinnon eteen, mutta ei. Itse olisi varmasti heti ensimmäisenä mennyt ostamaan multaa, taimia, siemeniä... Jos mahdollista niin hankkinut kanoja, lehmiä ja mitä eläimiä vain löytyisi.

Vierailija
6/24 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 22:40"]

Samaa minäkin ihmettelen. Luulisi tuossa vaiheessa yrittävän tehdä jotain ravinnon eteen, mutta ei. Itse olisi varmasti heti ensimmäisenä mennyt ostamaan multaa, taimia, siemeniä... Jos mahdollista niin hankkinut kanoja, lehmiä ja mitä eläimiä vain löytyisi.

[/quote]

Mitkä olisi sinulta varastettu, ryöstetty tai muuten vain viety yleiseen hyvinvointiin vedoten.

Tuollaisen kuvun alla kun ei "ihan omaa" olisi mikään.

Vierailija
7/24 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mitä siinä kirjassa tapahtui? Loppuiko happi? Saiko ne sen kuvun pois ja mikä se kupu oli?

Vierailija
8/24 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sarjassakaan tapahtumat montaa päivää kestä (tosin toinen kausi vielä tulossa). Joten veden ja ruoan loppuminen tulee kyllä pian eteen.

Vierailija
9/24 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kupu oli joittenkin avaruusolioiden "leikki", kiduttivat ihmisiä samoin kuin ihmislapset kiduttavat muurahaisia. Viimeiset eloonjääneet anoivat armoa niiltä ja kupu lähti. Mutta siinä vaiheessa se metamfetamiinitehdas oli räjähtänyt ja tulipalosta oli tullut hirveästi myrkkykaasua eikä kuvun alla pystynyt kunnolla hengittämään. 

Vierailija
10/24 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja ulkona tuuli käy! Miten se on mahdollista kuvun sisällä? En ole lukenut kirjaa, mutta uskon että se on parempi. Kertokaa, että miten tää päättyy? Miten sen kuvu saa pois?

Vierailija
11/24 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on kiinnostanut just toi ruokajuttu, ilman puolesta taisivat jotain puhua tokassa jaksossa kun oli se tulipalo.. Mutta yks mihin kiinnitin huomiota tän päivän jaksossa oli se että siellä tuuli.. En oo huomannu onks sitä tapahtunu aikasemminkii, mut onko ne oikeesti noin tyhmiä ne tuottajat/ohjaajat/ketka noita juttuja sitte kattookin?? Vai liittyykö se kenties tähä sarjaan? Onks siellä joku reikä kuvussa mikä selviää myöhemmin? 

Vierailija
12/24 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 23:10"]

Mua on kiinnostanut just toi ruokajuttu, ilman puolesta taisivat jotain puhua tokassa jaksossa kun oli se tulipalo.. Mutta yks mihin kiinnitin huomiota tän päivän jaksossa oli se että siellä tuuli.. En oo huomannu onks sitä tapahtunu aikasemminkii, mut onko ne oikeesti noin tyhmiä ne tuottajat/ohjaajat/ketka noita juttuja sitte kattookin?? Vai liittyykö se kenties tähä sarjaan? Onks siellä joku reikä kuvussa mikä selviää myöhemmin? 

[/quote]Siinä kohti alkoi tuulla kun räjäyttivät sen pommin ja ne kaksi nuorta jäivät ulkopuolelle suojasta. Mutta se ydinräjäys siis tulikin ulkopuolelle, kuinkahan pitkälle? Olis aika magee juonikuvio että koko muu maailma olisikin possahtanut tuosta pommista. Mut eipä sit nuokaan tuolla kauaa sinnittelisi, ydintalvi tulisi pian ja auringonvalo loppuisi. ap

Vierailija
13/24 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjan 1080 sivua oli ihan loistavia ja mielenkiintosia,, ahmin parissa päivässä. Loput 20 jossa selvis noi vtun avaruusolilapset ja niiden leikki niiiin ei jeesuskristus mitä menoa :DD mulla ei selkeestikään ollu hajua minkä genren kirjaa luen..

sarja poikkeaa niin paljon kirjasta ,että jätin katsomisen kesken

Vierailija
14/24 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 23:14"]

Kirjan 1080 sivua oli ihan loistavia ja mielenkiintosia,, ahmin parissa päivässä. Loput 20 jossa selvis noi vtun avaruusolilapset ja niiden leikki niiiin ei jeesuskristus mitä menoa :DD mulla ei selkeestikään ollu hajua minkä genren kirjaa luen..

[/quote]Taattua Kingiä kyllä, jos lopussa menee ihan yli äyräiden yliluonnollisuus. Olen jotain hänen kirjojaan lukenutkin nuorena, Christine - tappaja-auto, Tarpeellista tavaraa jne. ap

Vierailija
15/24 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 23:17"]

[/quote]Taattua Kingiä kyllä, jos lopussa menee ihan yli äyräiden yliluonnollisuus. Olen jotain hänen kirjojaan lukenutkin nuorena, Christine - tappaja-auto, Tarpeellista tavaraa jne. ap

[/quote]

No tuohan on hyvinkin kattava sarja King:in kirjoista.  NOT! Lueskele enemmän, ennen kuin taatuista King:stä puhut.

Vierailija
16/24 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 23:44"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 23:17"]

[/quote]

No tuohan on hyvinkin kattava sarja King:in kirjoista.  NOT! Lueskele enemmän, ennen kuin taatuista King:stä puhut.

[/quote]Laitoin tuohon kyllä jne - nuo olivat vain muutamia mainitakseni. Nyt ei just tule mieleen muita, mutta lähes koko tuonaikainen (eli 90-luvun alkuun) on tullut silloin aikoinaan luettua, ja tuo extrayliluonnollinen kliimaksi on jäänyt mieleen. ap

Vierailija
17/24 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kupuhan on jotenkin huokoinen ja reikäinen, eiks niin todettu ekassa osassa?

Vierailija
18/24 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 23:51"]

Se kupuhan on jotenkin huokoinen ja reikäinen, eiks niin todettu ekassa osassa?

[/quote]

Joo, siitä tuli vettä ihan vähän läpi... Mutta ei nyt ilmaa niin paljoa että tuulta saataisiin aikaa. Tai ruokaa kuljetettua..

Vierailija
19/24 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikos Mist-Usva Kingin teokseen perustuva?

Vierailija
20/24 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa jaksossakin kiinnitin huomiota puiden huojumiseen ja tukan hulmuamiseen eikä siinä aiheessa mikään räjähdys ollut vielä ilmavirtaa tuonut. Typeriä mokia ison budjetin sarjassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme