Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään menettäväni työpaikkani

Vierailija
20.10.2020 |

Olin ollut vasta 2vk uudessa työpaikassa, kun jouduin jäämään sairauslomalle kun loukkasin selkäni. 3vk saikun jälkeenkään en ole tullut täysin kuntoon ja nyt pelkään että minut irtisanotaan. Olen siis koeajalla ja esimies on jo toistuvasti ilmaissut tyytymättömyyttään pitkään poissaolooni ja jopa epäillyt vaivan aitoutta tai ainakin sen pitkää kestoa. Teen fyysisesti suht raskasta työtä jossa tosiaan toimivaa selkää tarvittaisiin.

Minulla olisi tänään ensimmäinen työpäivä 3vk saikun jälkeen mutta selkä on edelleen levossakin kipeä enkä pääse lainkaan kyykkyyn tai "tiskipöydän tasoa" alemmas poimimaan/hääräämääm mitään,nostamiset ovat myös hankala juttu.

Ajattelin kuitenkin mennä töihin kokeilemaan miten pärjään mutta nyt lähinnä kovasti ahdistaa ja stressaa tuleeko työnteosta mitään ja suorastaan panikoin jos joudun toteamaan etten suoriudu töistä ja lähtemään kesken työpäivän pois saati että ilmoittaisin etten olekaan tulossa töihin kun selkä edelleen kipeä. Lääkärin ohjeen mukaan kipua vastaan saan tehdä ja mennä töihin mutta selkäni on särkevä ja kipeä nytkin kotona vaikka en tekisi muuta kuin kävelisin asunnossa tai laittaisin pyykkejä.
Miten neuvoisitte minua? Ahdistaa myös kun kyseessä on uusi työ ja sain saikun ekalta 1+9pv -50% palkkaa ja nyt pelkkää kelan maksamaa sairauslomaa joten talousahdinkokin päällänsä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kuulosta työkykyiseltä ja silloin käydään lääkärissä ja haetaan sairauslomaa.

Vierailija
2/9 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet lisää saikkua, kun kerran olet vielä kipeä. Parempi olla mielummin kerralla pidempään, kuin vähän väliä pätkiä pois. Onko sinulle tehty työhöntulotarkastusta tai tehdäänkö sellainen? Siinä arvioidaan yleisesti työkyky kyseiseen tehtävään. Sairaana olo, edes koeajalla tai heti työsuhteen alkuun, ei ole hyväksyttävä syy koeaikapurulle. Jos sinut irtisanotaan esim. heti kun tulet saikulta, on aika hyvät mahdollisuudet viedä liiton kanssa asia eteenpäin laittomana irtisanomisena, koska ethän ole ehtinyt tehdä töitä kuin vasta 2 viikkoa ja jos silloin olet tehnyt hyvää työtä (toki alkuun jokaisen täytyy työnsä opetella, vaikka olisi periaatteessa tuttuakin), niin asia on aika selkeä. Nyt vaan hoidat itsesi kuntoon ja vasta sitten menet takaisin töihin ja teet hyvää työtä. Jos olet tehnyt hyvää työtä, niin ei työsuhdetta voida laillisesti purkaa. Jos menet liian aikaisin töihin ja selkä alkaa oireilemaan vähän väliä, on työnantajan paljon helpompi todeta, että selkäsi ei kestä tätä työtä. Eli nyt malttia! Toki ymmärrän myös taloushuolen, kun olet joutunut kelan rahoille, mutta jos vaan mahdollista niin ajattele pidemmällä tähtäimellä.

Vierailija
4/9 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae sairauslomaa. Et saa mitään kiitosta työnantajalta, vaikka menet sinne puolikuntoisena. Päinvastoin! Pahimmassa tapauksessa se vaan sitten pahenee.

Terveys on kaikkein tärkein. Työn pitäisi olla elämän arvojärjestyksessä toissijainen.

Tärkeämpiä asioita on oma oman terveyden lisäksi tietysti myös läheiset.

Vierailija
5/9 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla kävi todella huono tuuri, älä syytä itseäsi ainakaan. Sellaista se joskus on. Eikä se tarkoita että jatkossakin menisi huonosti. Tärkeintä on saada selkä kuntoon.

Vierailija
6/9 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan työstä ei tule kiitosta, vaikka menisit sinne kipeänä.

Voi olla että pomoa + työkavereita myös ärsyttää, jos olet siellä puolikuntoisena. Älä siis mene.

Vierailija
7/9 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae sairauslomaa. Et saa mitään kiitosta työnantajalta, vaikka menet sinne puolikuntoisena. Päinvastoin! Pahimmassa tapauksessa se vaan sitten pahenee.

Terveys on kaikkein tärkein. Työn pitäisi olla elämän arvojärjestyksessä toissijainen.

Tärkeämpiä asioita on oma oman terveyden lisäksi tietysti myös läheiset.

Tämä riippuu ihan työpaikasta. Edelleenkin on työpaikkoja, joissa firman pomo epäilee sairauslomien aiheellisuutta, vaikka kyseessä olisi työtapaturma joka johtuu puutteellisista suojavarusteista. Olen töissä tuollaisessa firmassa, mutta itse en ole vielä loukannut itseäni niin, että olisin tarvinnut sairauslomaa.

Vierailija
8/9 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu voinnista. Voitko mennä työpaikalle ja jos työnteko ei onnistu, kysyä muita tehtäviä väliaikaisesti? Tai yrittää tehdä tämän viikon ja sitten jäädä taas sairauslomalle? Lähinnä mietin kertomaasi palkan vähyydestä. Hankalaa kun vasta alkuviikko.

Oletko miettinyt alan vaihtoa vai onko fyysinen työ yleensä sopinut sinulle?

Vierailija
9/9 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen siis fyysisesti raskasta hoitotyötä. Hoitotyötä olen tehnyt aiemminkin eri työpaikoissa mutta eivät ole olleet näin fyysistä kuin nykyisessä paikassa.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä