Facebookissa työn kohdalla- KOTIÄITI
:DD
OIKEASTI?????
Ja nimenomaan näillä AKATEEMISILLA naikkosilla lukee : "Työskentelee Maailman vaativimmassa ammatissa :KOTIÄITI <3<3<3""
Siis yhtään vähättelemättä kotiäitejä tai korostamatta akateemista porukkaa (johon ikävä kyllä itsekin kuulun) niin miten helvetissä te kehtaatte julkisessa profiilissa pitää tuollaista tekstiä? :D
Kait te tajuatte että teille vähän niinku nauretaan...?
Kommentit (58)
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 07:59"]
Kuka työnantaja edes palkkaa ihmistä jonka cv.ssä lukee että lukio-yliopisto-kandi-kotiäiti --------------------------> gradu. Ei työkokemusta! En minä ainakaan palkkaisi enkä tiedä ketään kuka palkkaisi. Ehkä on olemassa aloja kuten luonnontieteet joissa työpaikkoja löytyy koska on pulaa tekijöistä, mutta enpä tiedä kauhean montaa lääketieteen opiskelijaa jotka jättävät opinnot vaiheeseen kotiäitiyden vuoksi.
[/quote]
Kuinka moni nykyaikana lopettaa opinnot "kotiäitiyden" (tai lapsen saannin vuoksi)? Tiedän montakin, joilla on ollut maisteriopinnot tai väitöskirja kesken lapsen syntyessä. He ovat ehkä pitäneet hetken taukoa, ja jatkaneet sitten taas.
Kaikki eivät tietenkään valmistu. Siihen voi olla muitakin syitä kuin lapsoset.
Tulee vähän sama fiilis kuin koulutuksen kohdalla lukisi "elämän koulu."
Mitä teidän mielestänne sitten kotiäidin pitäisi kirjoittaa kohtaan "työ"?
- tätä kyselee akateemisesti koulutettu suurperheen äiti, jolla eivät rahkeet ole koskaan riittäneet kotiäitinä oloon ja joka kunnioittaa suuresti niitä, joilla ne riittävät.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 08:34"]
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 08:24"]
Kylläpä naiset on taas toisille naisille kateellisia ja katkeria. Kotiäiti on ihan yhtä arvostettavaa hommaa kuin mikä tahansa muukin. Mutta kun naiset eivät arvosta itseään eikä omia hommiaan niin tämmöst se sitten on.
[/quote]
Kateellista ja katkeraa. Kuka kenelle katkera? Kateellinen siitä kun Facebookissa lukee että työnantajana Veeti Pallero ja urana on kotiäiti elämän korkea koulussa? Vai työssäkäyvä äiti kateellinen kotiäidille jonka elämän korkea koulusta valmistutaan kun Veeti Pallero täyttää 18v? Voi sitä koti äitiä. Kaikki kateellisia!
Ja voi uraäitiä. Kotiäidit kadehtii. Kukaan ei kadehdi ketään, mutta ymmärrän kyllä että työssä käyvää äitiä kuvottaa ne naiset jotka eivät arvosta itseään tarpeeksi, että hankkisivat omankin elämän. Ai niin vai onko omaa elämää se että käydään naapurin akateemisten kotiäitien kanssa vaunulenkillä tai pumpissa?
Jos on niin anteeks saatana.
[/quote]
Älä nyt ole noin katkera ja kateellinen muiden elämälle ja valinnoille. Kotiäiti on ihan hyvä homma ja saa sen sanoa ääneenkin. Ja koulu se on elämänkoulukin. Usein se enemmän ja kovemmin kouluttaa kuin paraskaan yliopisto.
Ei mua naurata, ihan sama mulle mitä sinne kukakin laittaa tai on laittamatta, niinkuin minä!
Samaa porukkaa mielestäni ovat nämä joiden koulutuksen kohdalla lukee "ELÄMÄN KORKEA KOULU" ja kirjoitusvirheellä tietty :D Itse en ole ylioppilasta ja duunaria kummempi mutta kyllä tollanen naurattaa :D
Itsellä ei lue työpaikka-kohdassa mitään, vaikka töissä olenkin. Ei kiinnosta levitellä työpaikkatietojani puolitutuille.
Enkä myöskään ymmärrä miksi helkkarissa joku kirjoittaa siihen kohtaan kotiäiti.
Ihmiset määrittelee työnsä ja identiteettinsä eri tavoin. Kun on tarpeeksi hyvä itsetunto, ei kiinnosta pätkääkään, mitä muut ajattelevat.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 17:56"]:DD
OIKEASTI?????
Ja nimenomaan näillä AKATEEMISILLA naikkosilla lukee : "Työskentelee Maailman vaativimmassa ammatissa :KOTIÄITI <3<3<3""
Siis yhtään vähättelemättä kotiäitejä tai korostamatta akateemista porukkaa (johon ikävä kyllä itsekin kuulun) niin miten helvetissä te kehtaatte julkisessa profiilissa pitää tuollaista tekstiä? :D
[/quote]No se on sen hetkinen työ. Eiköhän sinne tule toinen sen hetkiseksi työksi kun työnkuva muuttuu.
"Kait te tajuatte että teille vähän niinku nauretaan...?"
Kiinnostaa ihan kauheesti. ;) Sunlaiset kiusaajat ja pahanpuhujat keksii naureskelun aihetta ihan mistä vaan jos vain haluavat.
Btw. Mulla ei lue kotiäitiä facebookissa.
En ymmärrä miksi naurettaisiin, ei minua ainakaan naurata. Ei Facebook-profiilin tarkoitus ole kilpailla siitä kenellä menee parhaiten, vaan kertoa kavereille ja tutuille mitä nyt kuuluu. Siksi mielelläni luen sen profiiliin tiedoista, kun kaverini ovat kotiäitejä, se on heidän tämän hetkinen tilanteensa.
Olen ollut kotiäitinä. Se todellakin on vaativaa ja tärkeää työtä, jos jonkinlaista rimaa pitää. Ja olen akateemisesti koulutettu, nykyään koulutusta vastaavassa työssä. Jos jonkun profiilissa lukee kotiäiti, arvostan sitä. Samoin kuulemma pomoni, joka on mies. Mutta porvoolainenhan tämä Ap olikin.
Mä nauran sulle ap, ilmeisesti ovat omat lapsesi jääneet ilman oman äidin hoitoa pikkulapsi-iässä (ehkä jopa vauvaiässä?), joten huono omatunto nostaa päätään. Pitikö tukka putkella juosta rahan ja uran perässä, jotta voi kokea olevansa TÄRKEÄ ihminen?
-Kotona vuosikaudet ollut ja töihin palannut akateeminen, tyytyväinen valintoihinsa
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 17:56"]
:DD
OIKEASTI?????
[/quote]
Akateeminen koulutus ei takaa analyyttisyyttä eikä ilmaisutaitoa. Avaus on hyvä esimerkki siitä, miten turhia ne "akateeminen vs. duunari"-keskustelut ovat.
1) ap sanoo ikävä kyllä kuuluvansa akateemisesti koulutettujen naisten porukkaan, mutta ei perustele miksi se hänestä on ikävää. Miten akateeminen koulutus liittyy joidenkin naisten fb-määrittelyihin?
2) ap käyttää omasta sukupuolestaan halventavaa nimitystä naikkoset. Ehkä hän ei hallitse suomen kieltä, sen merkityksiä tai tyyliä? Mistä se johtuu? Mitä johtopäätöksiä oman sukupuolen halventamisesta on vedettävissä esim. suhteessa siihen millaisia asenteita ap tietämättään tai tietäen istuttaa lapsiinsa?
Varsinaiseen aiheeseen:
olen ollut huomaavinani, että palstalla on yleistynyt keskustelu kotiäitiydestä ja -rouvuudesta. Kun tulin palstalle n. kolme vuotta sitten nuo molemmat termit loistivat poissaolollaan. Olemmeko nyt palaamassa 1950-luvun arvoihin?
Kotihoidontuella tai äitiyslomalla oleva nainen, joka on palaamassa työelämään kotona vietetyn kauden jälkeen, ei ole mielestäni kotiäiti.
Kotiäiti = nainen joka omistautuu vuosikausia lapsille ja perheelle. Hänellä ei ole omia tuloja ja mies maksaa hänen eläkemaksunsa. Koulutus saattaa olla matala, ammatillista kunnianhimoa ei ole. Haluaa olla "äiti ja vaimo".
Kotirouva = vanhempi kuin ed.; nainen, jolla joko ei ole lapsia tai jonka lapset ovat jo muuttaneet kotoa pois. Ei siis käy töissä, ei opiskele, ei ilmottaudu työttömäksi. Mies elättää hänet, maksaa hänen eläkemaksunsa eikä naisella ole omaa rahaa, ellei sitten ole jotain perittyä omaisuutta, josta tuottoa.
Olin lasten (kolme) kanssa jonkun aikaa kotona. Kun palasin töihin, mies jäi kotiin. Työ on molemmille tärkeää, molemmilla akateeminen koulutus. Olemme toisistamme taloudellisesti riippumattomia. Toimimme luovilla aloilla freelancereinä.
En ole Facebookissa.
Ensimmäinen kysymys, onko hän kotiäiti? Eli lapset yli 3-vuotiaita ja nainen edelleen kotona huolehtimassa lapsistaan?
Ooxa vähä niinku oikeest akateemine ja niinku opiskellu josku jotai ? Onxu vanhemmakkki vai onxne niinku jotai muuta ?
OMG...