Kokemuksia psykoterapia-koulutuksesta?
Itse olen ajatellut hakeutua koulutukseen, mutta mietyttää millainen koulutus käytännössä on? Kuinka intensiivinen? Painottuuko enemmän luentoihin, itseopiskeluun vaiko työnohjaukseen?
Kommentit (3)
[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 21:59"]
aika hyvin noista saa tiedon netistä opintojen tarjoajan sivuilta. Suurin osahan nyt tapahtuu yliopistoissa. Tuttava tekee, ja olen ymmärtänyt, että tosissaan joutuu opiskelemaan, mutta ei ole ihan hirveästi lähiopetusta, siis ei joka päivä... Paljon itsenäistä opiskelua. Mutta tää siis toisen käden tietoa. Ja siis tietyt pohjakoulutuksethan täytyy olla alla, että sinne voi hakea ja pitää pystyä tekemään terapeutin työtä samaan aikaan ja käydä itse terapiassa samaan aikaan. Maksaa siis jonkin verran.
[/quote]
Sisällöstä tai aikatauluista en ole löytänyt kattavaa informaatiota. Kiitos kuitenkin tästä :).
Helsingin yliopistosta ainakin tämän sivun linkeistä klikkaamalla saa hyvin tarkat kuvaukset. http://www.helsinki.fi/psykoterapeuttikoulutus/opiskelu/koulutusohjelmat.htm
Olen itsekin sitä jossain vaiheessa suunnitellut, siksi nämä tiedossa.
aika hyvin noista saa tiedon netistä opintojen tarjoajan sivuilta. Suurin osahan nyt tapahtuu yliopistoissa. Tuttava tekee, ja olen ymmärtänyt, että tosissaan joutuu opiskelemaan, mutta ei ole ihan hirveästi lähiopetusta, siis ei joka päivä... Paljon itsenäistä opiskelua. Mutta tää siis toisen käden tietoa. Ja siis tietyt pohjakoulutuksethan täytyy olla alla, että sinne voi hakea ja pitää pystyä tekemään terapeutin työtä samaan aikaan ja käydä itse terapiassa samaan aikaan. Maksaa siis jonkin verran.