Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihdutus konkarit, mitä mieltä tän päivän syömisistäni??

Vierailija
22.01.2014 |

Aamupalaksi kahvi+ nutrilett patukka..tuli vähän kiirus

Lounaalla söin salaatin jossa oli tonnikalaa ( 140g), avocado, rypäleitä n.200g...

Välipalalla söin rahkan jossa rasvatonta maitorahkaa n.100g, mango pilttiä puoli purkkia, ja anannasmurskaa puolikas pikku tölkki

Päivälliseksi söin porkkanaraastetta (2 isoa porkkanaa), ananasta (loput tölkistä), raejuustoa n.150g

Iltapalaksi syön vielä jotain pientä jos jaksan, tällä hetkellä ainakin ihan täynnä. Kiloklubibn mukaan näistä tulisi noin 1300-1400 kcal kun nopeasti katoin.

Mitä mieltä??

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 20:13"]

"Peruna on tuttu ja turvallinen ja tulee todennäköisimmin syötyäkin, kuin esimerkiksi kukkakaalimuussi.."  

LOL

[/quote]

Uuuu... meillähän on täällä selkeästi nyt ruokaguru paikalla.

Kyllä, peruna on kaiken pahan alku ja juuri.

Ihan sama, syö sinä ihan mitä tahtoo. On vaan äärettömän noloa pitää yhtä luonnonmukaista juuresta niin pahana, että siitä pitää jankkaamalla jankata.

Vierailija
42/49 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi härreguud sentään, ei se laihduttaminen mitään rakettitiedettä ole! Minä syön mieluummin esim. savustettua lohta perunan kera kuin jotain höyrytettyjä kasviksia sen perunan tilalla. Salaattia kylkeen!
Syön normaalisti: aamupalana pari kananmunaa, jotka paistan voissa. Mukaan siemeniä ja juustoraastetta. Joskus kermaa. Lisäksi vielä jogurtti ja jogurttiin marjoja, jos sattuu pakastimessa olemaan.
Lounaalla kunnon annoksen normiruokaa (lautasmallin mukaan), mitä opiskelijaruokalassa tarjotaan. Sitten ehkä välipalahedelmä ja illalla nälän mukaan lisää perussafkaa tai jotain kasviksia ja hedelmiä + jogurttia.
Leipää tai muita viljatuotteita en syö kuin todella harvoin, koska ne eivät vatsalleni valitettavasti sovi. Olen normaalipainoinen, toki olisi varaa tiputtaa, mutta ne "ylikilot" johtuvat kyllä herkuista (joita vedän aika lailla), eivätkä perusruokavaliostani. Harrastan juoksemista 2-4 kertaa/vko, joten sekin tietysti vaikuttaa kulutukseeni. Kesäisin golfaan juoksun lisäksi.

Mut että ei luulisi olevan hirveen vaikeaa noudattaa tämäntyylistä ruokavaliota loppuelämä, kun herkuttelukin on välillä ihan sallittua...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 20:40"]

Voi härreguud sentään, ei se laihduttaminen mitään rakettitiedettä ole! Minä syön mieluummin esim. savustettua lohta perunan kera kuin jotain höyrytettyjä kasviksia sen perunan tilalla. Salaattia kylkeen!
Syön normaalisti: aamupalana pari kananmunaa, jotka paistan voissa. Mukaan siemeniä ja juustoraastetta. Joskus kermaa. Lisäksi vielä jogurtti ja jogurttiin marjoja, jos sattuu pakastimessa olemaan.
Lounaalla kunnon annoksen normiruokaa (lautasmallin mukaan), mitä opiskelijaruokalassa tarjotaan. Sitten ehkä välipalahedelmä ja illalla nälän mukaan lisää perussafkaa tai jotain kasviksia ja hedelmiä + jogurttia.
Leipää tai muita viljatuotteita en syö kuin todella harvoin, koska ne eivät vatsalleni valitettavasti sovi. Olen normaalipainoinen, toki olisi varaa tiputtaa, mutta ne "ylikilot" johtuvat kyllä herkuista (joita vedän aika lailla), eivätkä perusruokavaliostani. Harrastan juoksemista 2-4 kertaa/vko, joten sekin tietysti vaikuttaa kulutukseeni. Kesäisin golfaan juoksun lisäksi.

Mut että ei luulisi olevan hirveen vaikeaa noudattaa tämäntyylistä ruokavaliota loppuelämä, kun herkuttelukin on välillä ihan sallittua...

[/quote]Tulit selittämään kuinka laihduttaminen ei ole rakettitiedettä, ja kerroit samalla että sinulla on ylipainoa joka johtuu herkuttelusta etkä ole sitä edes laihduttanut. Tehdäänkö niin että laihduta ensin ja viisastele sitten?

Vierailija
44/49 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on itselläni myös tuttavia, jotka paasaavat samaa peruna from hell -mantraa ja sitä, kuinka se pitäisi jättää pois.

Kumma juttu, kaikki nämä ovat minua painavempia.

Kun ei se peruna ole mikään pääjuttu laihduttamisessa, kannattaisi kiinnittää huomiota ihan muuhun kuin siihen perunaan niin saattaisi niitä kiloja jopa lähteäkin.

Vierailija
45/49 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 20:48"]

Minulla on itselläni myös tuttavia, jotka paasaavat samaa peruna from hell -mantraa ja sitä, kuinka se pitäisi jättää pois.

Kun ei se peruna ole mikään pääjuttu laihduttamisessa, kannattaisi kiinnittää huomiota ihan muuhun kuin siihen perunaan niin saattaisi niitä kiloja jopa lähteäkin.

[/quote]Pointti meni ohi niin että viuhahdus vaan kävi.. Täällä ehdotettiin kasvispainotteisen ruuan TILALLE perunamuusia, ja siitä joku älähti. Ei siis sanottu että peruna on saatanasta, vaan että muut kasvikset ovat terveellisempiä.

Vierailija
46/49 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten luulet laihtuvas jos syöt yli yhen porkkanan päivässä???

Vierailija
47/49 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 20:42"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 20:40"]

[/quote]Tulit selittämään kuinka laihduttaminen ei ole rakettitiedettä, ja kerroit samalla että sinulla on ylipainoa joka johtuu herkuttelusta etkä ole sitä edes laihduttanut. Tehdäänkö niin että laihduta ensin ja viisastele sitten?

[/quote]

Mitä osaa et "normaalipainoisesta" ymmärtänyt? Käsittääkseni aloittaja on ylipainoinen ja tavoittelee ainakin näin ensin sitä normaalipainoa. Annoin esimerkin, että minunkin elämäntavoillani pääsee normaalipainoon, vaikkei toki kulmakunnan hoikimmaksi mimmiksi.
Olen ollut ylipainoinenkin jossain kohtaa ja laihduttanut ja lihonut ja taas laihduttanut... Tämän ruokavalion olen vain havainnut oikeasti toimivaksi.

Eli syöpä sinä se päivän toinen nutrilett, sulla on selkeästi nälkä.

Vierailija
48/49 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 20:55"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 20:48"]

[/quote]Pointti meni ohi niin että viuhahdus vaan kävi.. Täällä ehdotettiin kasvispainotteisen ruuan TILALLE perunamuusia, ja siitä joku älähti. Ei siis sanottu että peruna on saatanasta, vaan että muut kasvikset ovat terveellisempiä.

[/quote]

Aloittajan "ruokavalio" on pelkkää närppimistä, ettei sitä voi edes huumorilla miksikään ruokavalioksi kutsua.

Ja nyt ilmeisesti puhut tästä viestistä:

"Voi helvetti ku ihmiset ei tajua että ne laihduttaa väärin syömällä vaan jotain porkkanoita ja maitorahkoja. Syö kunnon ruokaa äläkä puputa mitään porkkanasalaatteja päivälliseksi.

Missä esimerkiksi liha? Vähärasvaista kanaa ja täysjyväriisiä ja wokkivihanneksia. Tomaattikeittoa ja ruisleipää.

Lohta ja perunamuussia.

Keksin jo pariki päivällisideaa sulle, ole hyvä. Sä voit syödä ihan normiruokaakin, mutta KOHTUUDELLA. Se on kaiken A ja O. Lisäksi kerran viikossa voit herkutellakkin vähän. Muista liikkua.

Itse laihduin syömällä 30kg. Söin todella maittavaa ruokaa ja lisäsin vain kasviksia ruokavaliooni ja jätin turhat hiilarimömmöt pois. Karkkia söin 100g viikossa. Kävelyllä kävin joka päivä."

Siinä on mainittu tomaattikeittoa, lihaa, täysjyväriisiä, wokkivihanneksi, ruisleipää, kalaa ja niiden lisäksi peruna. Omg.

Sehän onkin siinä se suurin pääasia.

Vierailija
49/49 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 19:59"]

No onpas täällä nyt joku peruna-jankkaaja! Ei kai kukaan perunaa vastusta, mutta eihän se välttämättä laihduttajalle ole kaikkein järkevintä ruokaa? Jos päivän aikana on mahdollista syödä esim. 1200 kcal, niin ainakin itse valitsen ruuat siihen määrään niin, että saan mahdollisimman paljon ravintoaineita enkä vain ns. tyhjiä kaloreita. Yritin katsoa Finelistä, mutta en löytänyt perunasta oikein mitään ravintoaineita, joita siinä olisi yhtä paljon tai enemmän kuin jossain muussa raaka-aineessa. Itse syön mieluummin lisukkeena esim. höyrytettyjä kasviksia ja vihanneksia tai uunijuureksia (esim. parsakaali, punajuuri jne.)

[/quote]

No mutta kun tää toinen jankkaaja väittää, että täysjyväpasta on laihduttajalle parempi vaihtoehto kuin peruna. Mun 1250 kaloria/päivä ruokailuun mahtuu ihan hyvin peruna tai kaksi, tuo sellaista normaalin ruokailun tuntua vaikka laihiksella olenkin. Jos täysjyväpastaa keittelisin sen verran, ettei siitä tulisi enempää kaloreita kun yhdestä tai kahdesta pienehköstä perunasta, niin en tulisi muuta kuin vihaiseksi.

Perunan lisäksi kalorimäärään mahtuu 600-900 grammaa kasviksia ja tarpeeksi proteiinia ja hyviä rasvoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän