Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi pyydät neuvolan "tätiä" Facebook-kaveriksi?

Vierailija
22.01.2014 |

En vaan ymmärrä, miten joku voi ajatella, että se on ok. Pyydätkö myös hammaslääkärisi, lähikaupan kassan ja lapsesi opettajan tai päiväkodin työntekijän kaveriksi? Miten ihmeessä joku voi ajatella, että tämä olisi asiallista? 

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan osalla takana myös yksinäisyyttä, kun ei ole ystäviä, niin yritetään ystävystyä sen kanssa, joka juttelee itselle, eikä ymmärretä että joku tekee sitä työnsä takia, ei siksi että haluaa ystävystyä?

Vierailija
2/40 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on neuvolan täti (vanhaluokkakaveri), kampaajani (seinänaapuri), lähikaupan kassa(tätini) ja esikoisen opettaja (ystävystyttiin leirikoulussa) FB kaverina. Oon mä niin vekkuli. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta entä asiakas/potilassuhteen jälkeen? Mun lasten opettajissa ja hoitajissa sekä omissa asiakaspalveluihmisissä on ollut aivan huipputyyppejä, joihin olen tutustunut vuosien varrella aika hyvinkin ja voisi sanoa, että välit on enemmän kun ammatillisen ystävälliset (kertoneet omia henk.koht. asioitaan, jäädään juttelemaan, kun nähdään kaupassa tms). Entä, kun suhde muuttuu "vapaaehtoiseksi", onko sitten mahdollista?

Omasta mielestä ei, en siis ole tohtinut pyytää. Vähän haikeaakin,  tuntuu tyhmältä etääntyä vain entisten työroolien takia, mutta eihän se fb koko elämä ole. Kätevä kanava vaan pitää yhteyksiä auki ja laajentaa verkostojaan.

Omissa kavereissa on muutama, joihin olen tutustunut työni kautta, vähän sellaisia rajatapauksia, olen niille tän avauksen "neuvolan täti" niin sanotusti. Mutta kun kerran pyysivät ja ovat hyviä tyyppejä, niin siitä vaan :-)

Vierailija
4/40 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 16:44"]

Kerro sille kampaajalle ja muillekin arkajaloille, että fb:ssä saa laitettua asetukset niin, ettei kukaan pysty lähettämään kaveripyyntöjä. How simple is that!

[/quote]

Kerropas mullekin, miten tuo onnistuu?

Vierailija
5/40 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 16:29"]

Siksi että "täti" kyselee yksityisasioita niinkuin mikäkin bestis. Vähän vastavuoroisuutta peliin, eikö?

[/quote]

Hoitosuhde ei ole vastavuoroinen! Ammattilainen voi kysyä henkilökohtaisuuksia (mikäli ne liittyvät hoitoon), mutta ammattihenkilön on hyvä pysyä neutraalina. Jotkut potilaan ovat vain niin uteliaita, että kyselevät hoitajalta kaikenlaisia yksityisasioita. En muuten vastaa! 

Vierailija
6/40 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro sille kampaajalle ja muillekin arkajaloille, että fb:ssä saa laitettua asetukset niin, ettei kukaan pysty lähettämään kaveripyyntöjä. How simple is that!

Vierailija
7/40 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen ymmärtänyt oikein, hoitoalan ammattilaiset eivät edes saisi hyväksyä potilaita tai asiakkaita fb-kaveriksi vaitiolovelvollisuden takia.

Vierailija
8/40 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se rikkoo vaitiolovelvollisuutta? En ole hoitaja mutta kiinnostaa.

Vierailija
9/40 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole fb:ssa juuri tästä syystä

*neuvolantäti* ja asiakkaiden yksityiselämä EVVK viranhoidon ulkopuolella

Vierailija
10/40 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Ei ole onneksi kukaan vielä keksinyt pyytää, toisaalta esiinnyn koko nimelläni siellä, joten eivät kyllä ihan heti löydäkään...

Ei muakaan kiinnosta kenenkään yksityiselämä viranhoidon ulkopuolella.

Vierailija
11/40 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en pyydä ja ei ole asiallista pyytää. Jotkut ihmiset ei vain voi kuulua kavereihin ammatinsa takia. 

Vierailija
12/40 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kävisi mielessäkään, kuten en pyydä kaveriksi tai hyväksy pyyntöjä vierailta ihmisiltä, ei se että tiedän jonkun ihmisen nimen ja työpaikan tee hänestä kaveria, saatika ystävää.

Vierailija
13/40 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tulisi mieleenkään pyytää.. !!

Vierailija
14/40 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on potilas pyytänyt fb-kaveriksi kasvotusten, mutta suoraan oon sanonut, että se ei käy, koska se ei ole soveliasta ja hoitaja-potilassuhde perustuu ammatillisuudelle, ei ystävyydelle. Hoitaja voi olla ystävällinen, mutta ei ystävä! Sama juttu silloin jos potilas utelee, kyselee henk. koht. asioita.

Olen myös kuullut siitä, että omaiset lähettää fb-pyyntöjä, jotta pysyisivät paremmin perillä potilaan asioista... Ihmiset osaa olla tyhmiä! Menköön katsomaan omaistaan livenä sen netissä surffaamisen sijaan.

Vierailija
15/40 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on potilas pyytänyt fb-kaveriksi kasvotusten, mutta suoraan oon sanonut, että se ei käy, koska se ei ole soveliasta ja hoitaja-potilassuhde perustuu ammatillisuudelle, ei ystävyydelle. Hoitaja voi olla ystävällinen, mutta ei ystävä! Sama juttu silloin jos potilas utelee, kyselee henk. koht. asioita.

Olen myös kuullut siitä, että omaiset lähettää fb-pyyntöjä, jotta pysyisivät paremmin perillä potilaan asioista... Ihmiset osaa olla tyhmiä! Menköön katsomaan omaistaan livenä sen netissä surffaamisen sijaan.

Vierailija
16/40 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 16:36"]

Kampaajani kertoi tämän olevan todellinen riesa. Hän on nuori äiti ja moni asiakas lähettää kaveripyynnön yhden käynnin jälkeen. Kampaaja on kiltti ihminen ja sanoi, ettei kehtaisi olla vastaamattakaan. Selkeästi moni pyytäjä haluaa vain stalkata hänen elämäänsä, etenkin, kun hänen miehensä on paikkakunnalla jonkinlainen julkkis.

Mikä ihmisiä vaivaa?

[/quote]

Paikkakunta L___a?

Vierailija
17/40 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan tee noin? Oikeasti?

Vierailija
18/40 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan :D

Vierailija
19/40 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että "täti" kyselee yksityisasioita niinkuin mikäkin bestis. Vähän vastavuoroisuutta peliin, eikö?

Vierailija
20/40 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen opettaja ja aika moni lapsen vanhempi (lue: äiti) pyytää minua kaveriksi. Oppilaista puhumattakaan.

Vastaan kaikille samoin: Facebook on minulle väylä pitää yhteyttä sukulaisiini ja lähiystäviini. Olen tehnyt periaatepäätöksen, etten ole oppilaideni vanhempien fb-kaveri tasapuolisuuden takia. :)

Jotenkin näin, ei nyt aivan sanasta sanaan kuitenkaan. Tiedän, että jotkut pitävät minua tuon takia ikävänä ihmisenä, mutta ei voi mitään. Fb-kaverini ovat tosiaan vain läheisimpiä ihmisiä ja heitä on 39.