Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehen pitäisi käydä mukana äitiysneuvolassa?

Vierailija
20.10.2020 |

En keksi miehelle mitään roolia siellä, kun kuitenkin selvitellään äidin ja sikiön terveydentilaa. Omani ei mukana käykään, mutta aina neuvolassa muistutellaan ottamaan mukaan!

Kommentit (218)

Vierailija
161/218 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako mies oikeasti palkallisena neuvolakäynnit kuten joku väitti?

Saahan se äitikin. Molemmat ei tietenkään saa.

Siis äitiysneuvolakäynnit joista tässä keskustelussa on kyse.

Kirjoitin LASTEN neuvoloista. Opettele lukemaan.

Ja ketjun aiheena oli äitiysneuvola.

-ohis

Ketjun aihe on kylläkin isän käyminen neuvolassa.

Tässä on ketjun otsikko: "Miksi miehen pitäisi käydä mukana äitiysneuvolassa?"

Vierailija
162/218 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä, että miten ketään voi kiinnostaa näin paljon se, tuleeko muiden miehet mukaan neuvolakäynneille. Mitä merkitystä sillä on kenellekään ulkopuoliselle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/218 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä, että miten ketään voi kiinnostaa näin paljon se, tuleeko muiden miehet mukaan neuvolakäynneille. Mitä merkitystä sillä on kenellekään ulkopuoliselle?

Eikös keskustelupalstan ideana ole keskustella ja jakaa kokemuksia? 

Vierailija
164/218 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään vedetään johtopäätöksiä siitä jos mies ei saattele "avutonta" puolisoaan neuvolaan. Isä ei välitä ja lapsi ei kenties ole toivottu ja sitten keskitytäänkin vain näihin seikkoihin. Nainen ei ole itsenäinen ja vahva jos on raskaana. Kantakirjanaudaksi muuttuu heti kun neuvolan ovesta sisään astuu.

Vierailija
165/218 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako mies oikeasti palkallisena neuvolakäynnit kuten joku väitti?

Saahan se äitikin. Molemmat ei tietenkään saa.

Siis äitiysneuvolakäynnit joista tässä keskustelussa on kyse.

Kirjoitin LASTEN neuvoloista. Opettele lukemaan.

Ja ketjun aiheena oli äitiysneuvola.

-ohis

Ketjun aihe on kylläkin isän käyminen neuvolassa.

Tässä on ketjun otsikko: "Miksi miehen pitäisi käydä mukana äitiysneuvolassa?"

Eli neuvolassa.

Vierailija
166/218 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä käydä, mutta saa käydä, jos haluaa. Se lapsen isä voi olla kiinnostunut raskaudenseurannasta, ja ainakin mun neuvola-aikanani siellä myös juteltiin kaikenlaisista asioista.

Niin että sinun kertomana asiat ei ole yhtä mielenkiintoisia ja virallisia kuin neuvolatädin sanomana. Ettet vain lipsauta ohi suun miehelle epäedullisia juttuja.

Mitäs jos mies haluaa siltä tädiltä kysyä asioita ihan itse?

Ei osaa soittaa?

Vierailija
167/218 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös keskustelupalstan ideana ole keskustella ja jakaa kokemuksia? 

Joo, mutta tää ketju on kyllä enemmänkin ihme raivoamista kuin keskustelua.

Vierailija
168/218 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä käydä, mutta saa käydä, jos haluaa. Se lapsen isä voi olla kiinnostunut raskaudenseurannasta, ja ainakin mun neuvola-aikanani siellä myös juteltiin kaikenlaisista asioista.

Niin että sinun kertomana asiat ei ole yhtä mielenkiintoisia ja virallisia kuin neuvolatädin sanomana. Ettet vain lipsauta ohi suun miehelle epäedullisia juttuja.

Ei osaa soittaa?

Onhan se helpompaa keskustella asioista silloin kun kaikki asianosaiset on läsnä. Veikkaan myös, että tietosuoja estää asioista puhumisen puhelimitse.

Vierailija
169/218 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei osaa soittaa?

Onhan se helpompaa keskustella asioista silloin kun kaikki asianosaiset on läsnä. Veikkaan myös, että tietosuoja estää asioista puhumisen puhelimitse.

Kai jokin laki kieltää toisen terveystietojen jakamisen toiselle henkilölle, vaikka kiinnostuksen kohde itse olisikin läsnä. 

Vierailija
170/218 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei osaa soittaa?

Kai jokin laki kieltää toisen terveystietojen jakamisen toiselle henkilölle, vaikka kiinnostuksen kohde itse olisikin läsnä. 

Mistä toisesta henkilöstä???? Itsestään se mies kai puhuu?

Vierailija
171/218 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei osaa soittaa?

Kyllä sitä miestä voi varmaan kieltää tulemasta paikalle jos ei sitä sinne itse halua.

Vierailija
172/218 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei osaa soittaa?

Helpompaa? No ei.

Vierailija
173/218 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään vedetään johtopäätöksiä siitä jos mies ei saattele "avutonta" puolisoaan neuvolaan. Isä ei välitä ja lapsi ei kenties ole toivottu ja sitten keskitytäänkin vain näihin seikkoihin. Nainen ei ole itsenäinen ja vahva jos on raskaana. Kantakirjanaudaksi muuttuu heti kun neuvolan ovesta sisään astuu.

Tämmöinen olo minulle kieltämättä tuli...

Vierailija
174/218 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei osaa soittaa?

Ja mitähän miehen tietoja neuvolassa on?

Vierailija
175/218 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestä en koskaan kutsunut mukaani, ihan turha olla pois töistä jonkun perusmittausten takia. Jos olisi välttämättä halunnut tulla olisi saanut, mutta itse ilmoitin, että ei ole mitään tarvetta. Ultriin sitten mukaan, kun siellä kaipasi toisen jakamaan joko hyvät tai huonot uutiset. 

Vierailija
176/218 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei osaa soittaa?

Neuvolaan on soittoaikoja aika hintsusti muuten. Aina tuuttaa varattua.

Vierailija
177/218 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei osaa soittaa?

Neuvolaan on soittoaikoja aika hintsusti muuten. Aina tuuttaa varattua.

No sitten varmaan pitää luottaa siihen vaimoonsa

Vierailija
178/218 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan sinun parisuhde kunnossa ap? Jos isän mukaan tuleminen tuntuu noin vaivaannuttavalta.

On kunnossa. Mutta miksi miehen pitäisi jättää työpäivä väliin, jotta voi katsella vieressä verenpaineenmittausta? Ap

Voi että mua rasittaa aikuiset ihmiset, jotka uikuttavat tällaisista asioista. Jos terveydenhoitaja sanoo, että isäkin on tervetullut neuvolaan, se ei tarkoita sitä, että on pakko tulla. Jos koet, että miehen ei tarvitse siellä käydä, ja hän itse kokee samoin, niin sen kun on käymättä. 

Yrittäkää oppia siihen, että olette erillisiä muista ihmisistä. Jos joku keksii sanoa jotain, te voitte ihan itse päättää, koskeeko se teitä vai ei ja pitääkö siihen jotenkin reagoida.

Niinpä. Meillä mies oli monilla käynneillä mukana. Osa oli hänen kannaltaan aika turhia, mutta osa ei. Kyllä hänelle oli tärkeää ja hienoa kuulla esimerkiksi vauvan sydämen syke ensimmäistä kertaa ja joillain käynneillä keslusteltiin meidän kummankin jaksamisesta ja odotuksista.

Osa isistä voi haluta sinne neuvolaan mukaan ja siksi terkka toivottaa tervetulleeksi. Ei sinne pakko ole kuitenkaan mennä.

Vierailija
179/218 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei osaa soittaa?

Ja mitähän miehen tietoja neuvolassa on?

Mies saa sitä vanhemmuusopastusta, pohtia elämänmuutosta ja muuta lössytystä jota täällä mainostetaan.

Kai se mies vaimonsa asiat voi vaimoltaan kysyä.

Vierailija
180/218 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi taivas. No jos olet vaikka normaalilla tunne-elämällä varustettu isä, jota oikeasti kiinnostaa, mitä hänen vaimolleen ja omalle lapselleen kuuluu.

Sitäkö ei voi kysyä siltä vaimolta vaan se pitää mennä neuvolaan kysymään???????

Sun pitää jankata vastaan, mutta et osaa sanoa edes miksi.

Mikso mies ei voi vai oltaan kysyä vaimon vointia ilman neuvolaa? Selitä.

Tietysti voi ja varmaan kysyykin. Miksi mies ei voisi olla mukana neuvolassa?

Miksi sen pitäisi siellä olla jos sen saman voi hoitaa ilman neuvolaakin?

Ihan yhtä hyvin voisi jankata miksi ihmeessä pitää ylipäätään käydä missään neuvolassa. Nykypäivänä kun lähes kaiken tiedon saa netistä ja monet asiat hommattua rahalla kuten. Neuvolassa tehdyt pikatestit, verenpainemittarin, vaaan, kotidoplerin jne

Lakkautetaan koko terveydenhuolto samantien

Vähän eri asia kuin se että miehen pitää mennä vaimon kanssa neuvolaan kysyäkseen tämän vointia.

Siellä neuvolassa seurataan äidin voinnin kautta nimemomaan sitä vauvan vointia ja kasvua. Tämä konkretisoituu aika hyvin siinä, miten yhdentekeviksi ne äidin vaivat muuttuvat terveydenhoidon silmissä sen jälkeen, kun lapsi on palautettu ulos. Mies on lapsen vanhempi siinä missä äitikin ja voi haluta olla läsnä oman lapseensa kasvun seurannassa. Siksi hänet toivotetaan tervetulleeksi neuvolaan.

Mitä se sinun persettä kaivelee, jos joku mies haluaa ja pystyy käymään neuvolassa vaikka kesken työpäivän? Vapaaehtoista se on ja ihan hyvin voi olla menemättäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan