Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asics juoksulenkkareista tietäviä paikalla?

Vierailija
22.01.2014 |

Eli tarkoitus olisi ostaa Asics lenkkarit. Mahdollisimmat kevyet ja neutraali malli, joissa ei liikaa tukia. Mikä malli olisi hyvä?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ds trainerissa on pieni tuki, mutta sopii hyvin neutraalille. On suhteellisen kevyt. Tai riippuu, mitä kevyellä tarkoitat. Muita kevyitä malleja on vaikea monesti löytää asicsilta. Ehkä jostain löytyy racers-mallinen kenkä, mikä on hyvä kisakenkänäkin.

Cumulus ja nimbus ovat neutraaleja, mutta todella kiertojäykkiä

Asics on yleisesti ottaen yliarvostettu ja ylihinnoiteltu kenkä, mikä ei kestä kuin 700km hyvänä. Puma ja nike kestää reilusti päälle 1000km ja niistä löytää edullisempia malleja.

Nb.llä on myös 890 malli, mikä on neutraali ja kiertolöysä kenkä. Löytyy joskus edullisesti.

Vierailija
22/44 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sit hölmönä kysyn, mitä tarkoittaa tuo kiertojäykkyys? :D Juoksuun lenkkarit tarvitsen ja Asics:ja on moni kaveri kehunut. 

-ap-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiertojäykkyys on sitä, että kenkä on jäykkä ja siinä on usein pronaatiotuki. Kun kysyit kevyttä kenkää, oletin,että haluat kiertolöysän.

Asics ei ole oikeasti hyvä kenkä,sen mainonta vain on kovaa ja moni liike myy juuri sitä. Muita hyviä merkkejä ei tahdo löytää Suomesta, joten tilaan ne ulkomailta nettikaupasta.

Kiertojäykkyys siis meinaa, että kenkä on raskas ja sopii ns. hölkkään. Erikseen sitten on kisakengät, mitkä ovat kevyempiä. Samoin vetoihin ja muihin käytetään kevyttä tossua.

edellinen

Vierailija
24/44 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin Asicset koska monet niitä niin kehuneet. Mun jalka taas tarvii tukea, joten ostin varmaan aivan erilaiset mitä sä nyt haet. Itseäni harmittaa tosi paljon kun ostin nuo. Oma virhehän se oli, mutta ainakin noissa mun lenkkareissa on sauma kantapäässä niin huonossa paikassa, että hiertää mulle rakkuloita. Ei joka kerta, mutta jos on vähänkään jalka turvoksissa, niin saattaa jopa molemmissa jaloissa olla rakkulat.

Vierailija
25/44 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei mitään pronaatiotukia :) 

-ap-

Vierailija
28/44 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos kävisit sovittamassa? Niissä malleissa on tosi paljon eroja. Mulla on 2 paria Gt-2000, tosin siinä on pronaatiotukea. Nämä ovat jopa keskenään ihan erilaisia.

Vierailija
29/44 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, toki menen kauppaan. Haluaisin vain etukäteen tutustua malleihin ja mahdollisiin vaihtoehtoihin.

Olen ihan keltanokka näissä asioissa ja en halua, että myyjä myy mulle liian kalliit kengät turhilla lisäjutuilla.

-ap-

Vierailija
30/44 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiertojäykkä tarkoittaa sitä, ettei kenkä helposti kierry, jos otat toisella kädellä kärjestä ja toisella kantapäästä kiinni, ja kokeilet vääntää käsillä eri suuntiin (ei siis taivuttaa). Kiertää siis samoin kuin vaikka jotain rättiä vääntäisit kuivaksi.

Vierailija
31/44 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 14:44"]

Ds trainerissa on pieni tuki, mutta sopii hyvin neutraalille. On suhteellisen kevyt. Tai riippuu, mitä kevyellä tarkoitat. Muita kevyitä malleja on vaikea monesti löytää asicsilta. Ehkä jostain löytyy racers-mallinen kenkä, mikä on hyvä kisakenkänäkin.

Cumulus ja nimbus ovat neutraaleja, mutta todella kiertojäykkiä

Asics on yleisesti ottaen yliarvostettu ja ylihinnoiteltu kenkä, mikä ei kestä kuin 700km hyvänä. Puma ja nike kestää reilusti päälle 1000km ja niistä löytää edullisempia malleja.

Nb.llä on myös 890 malli, mikä on neutraali ja kiertolöysä kenkä. Löytyy joskus edullisesti.

[/quote]

Itse ostin Asicsen juoksukengät usean tunnin sovittelun jälkeen koska ne oli ylivoimaisesti parhaat jalassa. Pumat, Niket ja Adidakset oli ihan ihme lätysköjä. Kestävyydestä en paljoa osaa sanoa, mutta tähän asti nuo on kestänyt ulkopuolelta oikein hyvän näköisinä vaikka sisältä on jo ruvennut vähän kulumaan...

Enkä nyt sanoisi, etteikö esim. Nike mainostaisi ainakin Suomessa sen vähempää kuin Asicskaan...

Vierailija
32/44 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt sit kysyn, mitä hyötyä/haittaa kiertojäykkyydestä on? Saa tosiaan kertoa kaiken mahdollisen minulle. Ja mitä asioita minun tulee ottaa huomioon, kun menen lenkkareita ostamaan?  

Olen vain kuullut, että kovin moni ei suosi noita pronaatituellisia lenkkareita. Niin siksi kyselin tuota suht neuraalia mallia.

Ja mikä kenkä olisi hyvä aloittelevalle juoksijalle? 

-ap-

Vierailija
33/44 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pronaatiotuen tarve riippuu ihan sinun jaloistasi ja askelluksesta, ei Se ole mikään mielipideasia. Vaikuttaa paljon esim. polvien kipeytymiseen.

Vierailija
34/44 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 15:05"]

Ja nyt sit kysyn, mitä hyötyä/haittaa kiertojäykkyydestä on? Saa tosiaan kertoa kaiken mahdollisen minulle. Ja mitä asioita minun tulee ottaa huomioon, kun menen lenkkareita ostamaan?  

Olen vain kuullut, että kovin moni ei suosi noita pronaatituellisia lenkkareita. Niin siksi kyselin tuota suht neuraalia mallia.

Ja mikä kenkä olisi hyvä aloittelevalle juoksijalle? 

-ap-

[/quote]

Jonkun jalkaan on pronaatiotuetut paremmat kuin neutraalit. Kannattaa mennä liikkeeseen ja kokeilla kenkiä, ihan mahdoton sanoa mitkä olisi sinulle hyvät. Hyviä kenkiä aloittelijalle on monenlaisia, koska niin on jalkojakin..

Vierailija
35/44 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin liikkeeseen kannattaa suunnata? Helsingin keskustassa jotain hyvää, jossa laaja valikoima?

-ap-

Vierailija
36/44 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kestävyysurheilija ja käytän asicsen nimbuksia. Monta vuotta olen samaa mallia ostanut ja tykännyt! Aika paljon tuettu malli(ei kuitenkaan pronaatiotukea) toki, mutta omalle jalalleni sopii erinomaisesti. Minulla on myös saman merkin skyspeed2 kengät, jotka ovat kevyemmät ja vähemman tuetut. Niillä en etenkään asvaltille lähtisi juoksemaan, vaan vaativat pehmeän alustan ainakakin omalla kohdallani.

Vierailija
38/44 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asics sopii suomalaiselle lättäjalalle (siis miehelle). Olettaisin saman koskevan myös naisia l. suomalaisilla leveä jalka, muttei välttämättä pullajalka. Ainakin itsellä korkea holvi kuten pikajuoksijalla, jalkaterä myös joustaa eikä lötsähdä kuin taikina astuessa. Asics, karhu/nike sopii parhaiten ja vaikea löytää kenkää jos ei ole asics. Älä osta halvinta 100 € on mun mielestä ok hyvästä juoksukengästä. Ja osta halvemmat kävelyyn. 

Tää oli mun neuvo, satasen asicset ja toiset mukavat kävelyyn (halpikset).

Vierailija
39/44 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mallissa suurin kysymys koskee sitä minkälainen lesti sinulle istuu. Itse olen käyttänyt vuosia asicsin kenkiä mutta jos jalkasi on leveä se ei kyllä käy sinulle. esim Adidaksella on paljon leveämpi lesti.

3 viimeiset kengät ovat olleet Nimbuksia joka on kyllä hyvä kenkä muuta paljon juokseva tuttu tykkää Gayanosta.

Keveämpikin kenkiä löytyy mutta noissa on hyvät vaimennukset ja ovat siksi selkä- ja jalkavaivaisellekin ok.

Vierailija
40/44 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niken Freet minulla onkin kävelyä varten. Tosi mukavat jalassa. Juoksua varten saisi olla jotkut tukevammat tosiaan.

-ap-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi