Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asics juoksulenkkareista tietäviä paikalla?

Vierailija
22.01.2014 |

Eli tarkoitus olisi ostaa Asics lenkkarit. Mahdollisimmat kevyet ja neutraali malli, joissa ei liikaa tukia. Mikä malli olisi hyvä?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 20:16"]

Snova glide 5w  näyttäisi olevan. Kaippa nuo on nyt hyvät sitten, kun myyjä niitä suositteli minulle. Ja asfaltilla pääsääntöisesti juoksen. Metsäpoluille en ole uskaltanut yksin lähteä.

-ap-

[/quote]

ai boost-tossuja. Taidettiin tyhmältä ottaa rahat pois :)

Kalliit uudet tossut, joita mainostettiin hurjasti viime kesänä ja hinta sen mukainen. Juoksijoiden kokemuksen mukaan ihan tavallinen perustossu.

Vierailija
2/44 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimbus ja Kayano ovat Asicsin huippumalleja juoksuun. Niiden suurin ero on pronaatiotuki, eli Kayano on pronaatiotuettu ja Nimbus neutraali. Toki muitakin eroja on ja sitten taas Asicsilta löytyy muitakin (edullisempia) malleja samanlaisilla eroilla. Kannattaa selvittää asiantuntevassa urheiluliikkeessä oma tarve, jonka jälkeen voi sitten vertailla mistä liikkeestä löytyy sopiva kenkä itselle. Voihan se tietysti löytyä suoraan tuolta asiantuntevasta liikkeestäkin, mutta myös vaikkapa netistä.

Itselleni sopii vain kaikkein tuetuimmat neutraalit jalkineet, siksi Nimbus ja sisäpelikenkänä Blast. Joka tapauksessa Asics on ainoa joka on kestänyt ja jota minun jalkani kestävät. Se on sitten toinen juttu että nuokin täytyy vaihtaa vähintään vuoden välein mikä tarkoittaa lähemmäs 400 euron investointia vuosittain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 01:08"]Se on sitten toinen juttu että nuokin täytyy vaihtaa vähintään vuoden välein mikä tarkoittaa lähemmäs 400 euron investointia vuosittain.[/quote]

Ei kai näitä kukaan suomesta osta? Tilaa nyt ihmeessä vaikka tuolta (http://www.21run.com). Vanhasta katsoo koon vaan.

Vierailija
4/44 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, onko asics hyvä kenkä vai ei riippuu SINUN jalastasi, ei siitä mitä kakkonen sanoo. hänelle ei ehkä asics sovi, eikä niin hyvin minullekaan (tarvitsen juuri sitä löysyyttä) mutta aika moni tuttuni jalkaongelmineen selviää maratonilla maaliin vain asicsin kayanoissa tai ds trainereissa. ds trainer kevyt ja suht löysä kenkä, kayano taas supertuettu. eivät kenkiä minulle, mutta monille kyllä. hyviä. tai superhyviä.

Itse juoksen nikeillä, kakkosen suosittelemat pumat tappavat jalkani aika äkkiä (kiristys aina väärällä kohdalla). minulla kapea, korkeaholvinen jalka jossa huono luontainen iskunvaimennus. kantapääongelmia joskus, akillesjänteet superkireät. juoksen noin 60-130 km viikossa vuodenajasta ja harjoitusohjelman vaiheesta riippuen. mene juoksemaan matolle asiantuntevan myyjän/fyssarin kanssa. löytyvät oikeat kengät juuri sinun jalallesi. ja hyviä treenejä!

Vierailija
5/44 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 23:28"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 20:16"]

Snova glide 5w  näyttäisi olevan. Kaippa nuo on nyt hyvät sitten, kun myyjä niitä suositteli minulle. Ja asfaltilla pääsääntöisesti juoksen. Metsäpoluille en ole uskaltanut yksin lähteä.

-ap-

[/quote]

ai boost-tossuja. Taidettiin tyhmältä ottaa rahat pois :)

Kalliit uudet tossut, joita mainostettiin hurjasti viime kesänä ja hinta sen mukainen. Juoksijoiden kokemuksen mukaan ihan tavallinen perustossu.

[/quote]

No minä valikoin kengän kyllä jalkani mukaan, en lompamkon mukaan. Ainoa kenkä, joka istui hyvin kapeaan jalkaani. Ja nuo oli kyllä alennuksessa ;) Että oli siellä PALJON kalliimpiakin.

-ap-

Vierailija
6/44 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asicskeissa on pienehkö mitoitus, itse joudun näistä ottamaan aina 39, vaikka koon 38 jalka. Siis jos joku netistä tilaa sokkona ( ei kannata, lenkkareita pitää kokeilla!). Parhaat kengät täähän mennessä olleet Salomonin maastojuoksuun tarkoitetut, en muista mallin nimeä joku cross speed tms.kai.

Vierailija
7/44 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tarkennan.. ei nuo ole mitkään boost-lenkkarit :D Ne taitakin olla kalliimpia. Ihan niin hölmö en ole ;)

-ap-

Vierailija
8/44 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 08:51"]

Asicskeissa on pienehkö mitoitus, itse joudun näistä ottamaan aina 39, vaikka koon 38 jalka. Siis jos joku netistä tilaa sokkona ( ei kannata, lenkkareita pitää kokeilla!). Parhaat kengät täähän mennessä olleet Salomonin maastojuoksuun tarkoitetut, en muista mallin nimeä joku cross speed tms.kai.

[/quote]

Ei netistä kannatakaan ensimmäisiä tilata. Mutta kun on sopiva löytynyt ja etenkin jos menee kahdet kengät vuodessa kuten ylempänä kirjoittavalla niin alkaa kannattamaan.

Vierailija
9/44 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ap sai mieleiset kengät, mutta ohiksena täältä huutelen, että yleisesti ottaen mun mielestä Asicsillä on vanhaa perua niin hyvä maine. Ne on yleisesti ottaen painavia ja jäykkiä.

Itse intouduin barefoot-kengistä parisen vuotta sitten. Itse juoksen Nike Free 3.0:lla eli niissä, missä kaikkein ohuin ja löysin pohja. Asvaltilla, hiekalla, purulla, radalla... Ovat tehneet jaloilleni pelkkää hyvää! Matala jalkaholvi on parantunut, kun lihaksisto kehittynyt ja polvivaivat jääneet taakse. Suosittelen harkitsemaan ja kokeilemaan! Nyt kun on tottunut noiden keveyteen, en enää suostu tavallisia "traktoreita" jalkaani laittamaan.

Vierailija
10/44 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on toisina lenkkareina Nike Freet 4.0 ;) Ihanat ovat jalkaan. 

-ap-

Vierailija
11/44 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 07:40"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 01:08"]Se on sitten toinen juttu että nuokin täytyy vaihtaa vähintään vuoden välein mikä tarkoittaa lähemmäs 400 euron investointia vuosittain.[/quote]

Ei kai näitä kukaan suomesta osta? Tilaa nyt ihmeessä vaikka tuolta (http://www.21run.com). Vanhasta katsoo koon vaan.

[/quote]

Täytyypä tsekata. Joskus olen noita verkkokaupoista katsonut ja homma on yleensä tökännyt siihen että oikeaa kokoa ei ole ollut saatavilla ja joutunut sitten hankkimaan mistä löytyy ja siihen hintaan mitä kiskotaan.

Vierailija
12/44 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 15:31"]

Mallissa suurin kysymys koskee sitä minkälainen lesti sinulle istuu. Itse olen käyttänyt vuosia asicsin kenkiä mutta jos jalkasi on leveä se ei kyllä käy sinulle. esim Adidaksella on paljon leveämpi lesti.

3 viimeiset kengät ovat olleet Nimbuksia joka on kyllä hyvä kenkä muuta paljon juokseva tuttu tykkää Gayanosta.

Keveämpikin kenkiä löytyy mutta noissa on hyvät vaimennukset ja ovat siksi selkä- ja jalkavaivaisellekin ok.

[/quote]

Höpö höpö. Adidas on kapeinlestisimpiä kenkiä, mitä on.

Juoksijalehden kenkäklinikalta löydät paljon paremmat neuvot, kuin aaveepalstan "juoksijoilta"

Vierailija
13/44 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 16:53"]

Mallissa suurin kysymys koskee sitä minkälainen lesti sinulle istuu. Itse olen käyttänyt vuosia asicsin kenkiä mutta jos jalkasi on leveä se ei kyllä käy sinulle. esim Adidaksella on paljon leveämpi lesti.

3 viimeiset kengät ovat olleet Nimbuksia joka on kyllä hyvä kenkä muuta paljon juokseva tuttu tykkää Gayanosta.

Keveämpikin kenkiä löytyy mutta noissa on hyvät vaimennukset ja ovat siksi selkä- ja jalkavaivaisellekin ok.

[/quote]

Höpö höpö. Adidas on kapeinlestisimpiä kenkiä, mitä on.

Juoksijalehden kenkäklinikalta löydät paljon paremmat neuvot, kuin aaveepalstan "juoksijoilta"

[/quote]

Täältähän löytyy kahta juoksijatyyppiä

Ne, jotka juoksee 10km maastossa 40 minuuttiin. Toinen ryhmä on nämä asiantuntijat, jotka tohkeissaan antavat asiantuntijaneuvoja 3 puolikkaan kokemuksella.

Vierailija
14/44 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

MUlla oli ensin useamman vuoden Cayanot, kunnes halusin kokeilla jotain muuta. Otin Nimbukset ja tuntui kuin pilvillä juoksisi. :D Loppu viimein kuitenkin pitkällä matkalla cayanot tukee omaa jalkaa paremmin, kun on polvivammaa. 

Ainakin meillä päin Intersportissa kattotaan tarkkaan sun jalan asento, voit teettää myös itsellesi hyvät pohjalliset. Kannattaa panostaa, vittumaisin on, jos uusi harrastus menee pieleen kipujen vuoksi.

Vierailija
15/44 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 15:10"]

Olen kestävyysurheilija ja käytän asicsen nimbuksia. Monta vuotta olen samaa mallia ostanut ja tykännyt! Aika paljon tuettu malli(ei kuitenkaan pronaatiotukea) toki, mutta omalle jalalleni sopii erinomaisesti. Minulla on myös saman merkin skyspeed2 kengät, jotka ovat kevyemmät ja vähemman tuetut. Niillä en etenkään asvaltille lähtisi juoksemaan, vaan vaativat pehmeän alustan ainakakin omalla kohdallani.

[/quote]

Että ihan kestävyysurheilija :D

Vierailija
16/44 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin sitten sovittamassa kenkiä. Parhaimmat jalkaan olivat Asics (vain yksi malli) ja Adidas. Muut olivat liian leveitä tai eivät tuntuneet hyviltä. Valikoima oli tosi kattava.

Ostin sitten Adidakset. Ihan asiantunteva myyjä oli ja komeakin :D Toivotaan nyt, että ei ollut huti ostos. 

Joillahan tämä juoksu on aloitettava ;)

-ap-

Vierailija
17/44 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, hyvä että löytyi!

Jatkossa kenkiä etsiessä kannattaa muistaa myös kampin kauppakeskuksessa oleva juoksuun erikoistunut 4runners, jossa kaikki myyjät osaavat myydä nimenomaan juoksukenkiä ja jossa on myynnissä vähän eri merkkejä kuin Stadiumissa ja Intersportissa. Itse olen asioinut lähinnä siellä jo jonkin aikaa ja ollut tyytyväinen sekä valikoimaan että palveluun.

Vierailija
18/44 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä adidakset. Adizero-sarja on hyvä ja kevyt

Vierailija
19/44 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

cumulukset ja nimbukset ovat kyllä melkoisia traktoreita. kayano kaikkein pahin. Näitä kenkiä asics on tehnyt amerikkalaisille läskeille, joilla ei nivelet kestä juoksua. Jalka ei rullaa tippaakaan niissä ja jalan lihakset vain heikkenevät entisestään.

Lisäksi intersportin pohjalliset ovat kyllä mukavuuspohjalliset, eivätkä tukipohjalliset.

Vierailija
20/44 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan