*** EX-HAAHUT - VIIKKO 30 ***
Kommentit (68)
Lizielle tervetuloa joukkoomme ja onnittelut plussasta! Toivottavasti tällä kertaa kaikki menee onnellisesti loppuun asti!!! Laittaisitko vielä lasketun aikasi? Yritän muistaa päivittää sen viikon päästä.
Onpas ulkona jo pimeää. Poika sai eilen jo ennakkoon synttärilahjaksi teltan. Poika nukkui siellä isänsä kanssa viime yön ja nyt kaksi vanhinta tyttöä ovat siellä isänsä kanssa. Tytöt olivat kuulemma nukahtaneet heti. Toivottavasti loppuyökin menisi yhtä hyvin. Tosin aamuksi on luvattu vesisadetta, joten saa nähdä.
Mulla on hommat tuolla keittiössä vielä kesken (juu, minäkö yökukkuja...), joten täytyy lähteä ne lopettelemaan. Hyvää alkavaa viikkoa kaikille! Toivottavasti pääsen pian päivittämään listalle wbm:n vauvauutiset *jännittävää*.
neronja rv 34+0
LIZIELLE suuren suuret onnittelut plussasta ja tervetuloa tällä puolelle! Tarrasukkia vauvalle!
Täällä on niin hurjat viikkolukemat useiden perässä, Neronjan, Lauriksen, Sarin ja tietysti etenkin WBM:n! Lauriksellakin kuukausi vain jäljellä LA:an, taiat toivoa että tulisi jo ennen sitä? Millä viikoilla vauvan sitten kuuluisi kääntyä kun täällä niin moni puhuu tuosta poikittain olosta? Sarilla onkin sitten huomenna poliaika niin kuullaan miten päin siellä ollaan!
Titikin on varmaan jo reissusta kotiutunut, jahka joutaa tänne tulla kuulumiset kertomaan! Tervetuloa takaisin =o)
Kiitos kaikille sydänäänionnitteluista! Tottahan se on että kivi vierähti sydämeltä. Toki voi sattua monenlaista vielä rv 12 jälkeen mutta itse odotan ja pelkään eniten sitä np-ultraa ja nyt kun vain kaks viikkoa aiemmin sai kuulla sydänäänet niin helpotti kovasti eikä se ultra pelota ihan niin paljon! Vielä vaikka mitä voi sattua mutta jos np-ultrassa on kaikki hyvin niin kyllähän sitä sillon on jo ruvettava uskomaan tulevaan. Näin heti viime yönä unta siitä neuvolan doppler-laitteesta että sillä kuului sydänäänet myös jollain jolla oli rv vain 6, ja asiaa alettiin tutkimaan ja laite olikin rikki ja antoi kaikille sydänäänet vaikkei olis raskaanakaan... Huh melkein painajainen! Onneksi oli kuitenkin vain unta!
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
HANNELE + vilpertti rv 10+1
Hannele kyseli tuosta, että milloin vauvan kuuluisi kääntyä. Mitään tiettyä aikaahan sille ei ole määritelty eikä niin voi tehdäkään. Jotkut tykkää majailla jo hyvin varhaisesta vaiheesta pää alaspäin ja toiset taas on viime hetkiin tai peräti loppuun asti " miten sattuu" . Mulla on noissa aiemmissa onnistuneissa raskauksissa kolmen neuvolakorttiin merkitty jo ennen rv30, että rt (eli pää alaspäin). Yhden neuvolakorttiin on merkitty vasta rv35, että rt eli niihin aikoihin asti oli ollut pylly alaspäin.
Mullahan on tänään polikäynti iltapäivällä. Kauan odotettu päivä on siis taas koittanut. Jotenkin tuohon ultraukseen liittyy aina myös sellaista pelonsekaista jännitystä, että onhan varmasti kaikki hyvin. Asennonkin saan siis kuulla tänään. Nyt on alkanut tuntua, että vaavi ahkerammin vaihtaa asentoa. Tämän aamuista asentoa en osaa sanoa. Ei oo vielä hikkaakaan ollut, että voisin vertailla, missä se nyt tuntuu ;-).
Miten te muut muuten reagoitte toisten plussauutisiin? Siis mikä se teidän sisin reaktio on, jota ette välttämättä näytä ulospäin? Mulla tulee yleensä aina, jotenkin sellainen tunne, että " apua, nyt noille on tulossa vauva, entäs jos meillä jostain syystä epäonnistuukin ja nuo saakin vauvan ja me ei" . Tämä on rehellisesti sanottuna se minun ensimmäinen sisin reaktio, mutta onneksi se menee aina tosi nopeasti ohi ja totun ajatukseen toisen raskaudesta tosi nopeasti. Tuon reaktion ohimenemiseen auttaa tosi paljon se, kun oma vaavi liikahtaa masussa, niin tulee sellainen ihanan helpottunut olo, että onhan se oma murunen hengissä siellä masussa. Miehen kahdelle serkulle on tulossa molempiin perheisiin ekat vaavit, pojan kaverin perheeseen ja tyttöjen kaverin perheeseen odotetaan myös perheenlisäystä.
Tyttöjen yöpyminen teltassa onnistui ihan hyvin. Toinen tosin sanoi, että oli kuuma, mutta toinen sanoi, että hän nukkui hyvin. Jossain vaiheessa aamua rupesi satamaan ja kuulin, että välillä ainakin satoi vähän kovemmin. Mutta kauhean äkkiä se sadealue meni ohi. Nyt paistaa jo aurinko. Olis kyllä voinut sataa vähän pidempään.
Nyt täytyy alkaa touhuilla. Mies haki illalla pojan kanssa vielä mustikoita, joten nekin pitäis siivota. Sit on se kaupunkiin lähtö.
Rattoisaa päivää kaikille!
neronja rv 34+1
Lizielle! Onpa kiva että uusia tulee nyt näin tiheään tahtiin :-) Kyytiin kun on päässyt niin ei me hevillä päästetä pois! Tsemppiä alkuraskauden piiiiitkiiin viikkoihin!!
Titiä täällä mietin minäkin että mitenkähän on loma mennyt.?.
Kunpa minäkin tuntisin et miten päin se baby siellä masussa on niinkun sinä neronja- on nimittäin hiukka hankalaa arvioida.. Mutta pt siellä mulla taitaa tosiaankin vielä olla :(
Hannelelle jaksuja vielöä siihen ultran odotukseen, kyllä se aika kuluu, vaikka ei uskoiskaan!
Nyt kai ne alkaa itsellä ne loppupään pitkät viikot kun aika tuntuu matelevan! No, ennätinpä eilen pestä mattoja ja vauvan vaatteita ja tänään jatkuu- turvakaukalon päällisen otin pesuun a sitterin päällisen jne ja sit huomasin että meidän vaunun kopan pohja on mennyt rikki puuosasta ihan siellä pääpuolen päädyssä! Ei onneks haittaa mitään, mutta on varmaan mennyt rikki kun muutettiin hollannista suomeen 2v sitten- jos olisin sillon huomannu, niin olisin voinut vakuutuksesta saada uuden- mutta kun en tarvinnut päällisiä irrotella sillon *harmittaa*.
Raparperit loput sain eilen pakkaseen ja makoista kiisseliäkin tein oman maan mansikoista ja raparperistä nam. Onneks on miehellä vielä tämä viikko kesälomaa :-) (kirjotin just ensin että äitiyslomaa-heh heh- ei pelitä ihan täysillä:-) Neronja voisit meillekin hieman poimia mustikoita ;-) kun ei yhtään innosta tonne metsään lähteä.. Vattuja kasvaa onneks omassa pihassa..
Hyvää viikkoa kaikille!!
peebee 31+3
Liittyen tuohon reaktioon, joka mulla tulee toisten vauvauutisista. Siis se varmaan juontaa paljolti juurensa siihen, kun mullahan oli ennen tätä raskautta neljä perättäistä km:a. Eli mä olin aina se epäonnistuja. Toiset jatkoi onnellisesti odotustaan (no tietysti jollakin muullakin saattoi tulla km, mutta todennäköisesti hänelläkin seuraava raskaus onnistui), mutta itse joutui jättämään porukan ja siirtymään takavasemmalle nuolemaan haavojaan. Eli sieltä kai tuo reaktio tosiaan jollain tapaa tulee.
neronja
Olihan se kiva käydä sielä lomailemassa, mutta vielä ihanampaa oli tulla kotiin. Vielä kun tosiaan sitä niukkaa tihkuttelua mulla pyyhkiessä oli sielä matkalla ensin se perjantai, päivä ennen lähtöä ja sitten vielä siitä sinne maanantaille, eli yhteensä 4pv. Se oli tosi niukkaa, just vp-väriseksi havaittavaa, eikä sitä tosiaan tullut paljon, mutta tiedättehän sen mitä on olla vieraassa paikassa kun pelkää ihan kauheesti, että mitä jos se kunnon vuoto pärähtää tässä nyt käyntiin. Samoin paluupäivän aamuna tuli pyyhkiessä ihan hitunen vp:sta. Sen jälkeen ei mitään. Kyllä täytyy sanoa, että oli tosi vaikea nauttia lomasta. Yllättävän hyvin sain jonkun nappulan päästäni kuitenkin käännettyä, että yritin vähän relata, mutta kyllähän tuo km:n vaara kyti kaiken aikaa korvan takana.
Paikka oli tosi kiva, joskin vähän rauhaton koska nuoria juhlijoita oli vähän liikaa meidän makuun. Mahtavia rantoja oli varmaan 3 tai 4 ja upeaa valkoista hiekkaa. Ainut vaan että tuo kuumuus oli niin kova¿koko viikon sellaista 37C, että se meni mulla jo hieman yli. Eli mulle tuo kuumuus pahensi ihan hirveesti tuota huonovointisuutta, siispä oksetti ja pyörrytti kaiken aikaa. Levättiin paljon, eikä auringossa ihan hirveesti edes pystynyt olemaan, enkä myöskään viitsinyt tuota mahdollista pikkuista salamatkustajaa enempää kiusata, joten varjon alla löhöilyä, kirjan lukemista ja kyllä kävin riskillä meressäkin pari kertaa pulahtamassa kun ei mitään vuotoa tullut. Joka päivä nukuttiin miehen kanssa varmaan kahden tunnin päikyt, muuten mä en olis ainakaan jaksanut. Eli reissu meni ihan kivasti, mutta kyllä siinä päiviä laskettiin (tai mä ainakin laskin), että koska pääsen kotiin ja turvallisimmille vesille. Ai niin, se hiiva mua vähän vielä vaivailee. Pitänee kysyä nyt tuolta lekuriltakin, että mikä siihen neuvoksi. Mietin, että olikohan se Canesten kapseli mulle kuitenkin liian voimakas, että josko senkin takia ne limakalvot tosiaan tihkutteli.
Tuossa äsken yritin soitella sille lapsettomuuspolin lääkärille, mutta meni vastaajaan. Hän vielä lomailee tän viikon ja oli sillon tuossa aiemmin puhetta, että kun tuolta reissulta palataan, niin soittelen ja katsotaan josko se olis kaupungissa käymässä, niin vois mahdollisesti tulla ultraamaan mut jo näin ajoissa. Mutta jos en saa sitä kiinni, niin voipi olla, että ultraus siirtyy ens vkolle. Pelottaa ihan vietävästi. Eihän näitä viikkoja kaiken järjen mukaan ole vasta kun 6+3. Kai sieltä hyvällä säkää jotain jumputusta vois kuulla jo nyt mikäli sielä jotain on. Jotenkin vaan KAUHEEN SKEPTINEN olo, että ei sielä varmaan nytkään kaikki kunnossa ole¿aina muutenkin kun noita tihkutteluja tulee, niin on vähän varpaillaan. Kyllä noi pari km on mulle ainakin merkkinsä jättänyt. Yritän nyt sitä lekuria vielä kiinni tuossa tunnin päästä ja toivotaan että saan sen kiinni. En tiedä muutenkaan että pääsisinkö heti tänään sinne vai jonakin päivänä tällä viikolla.
Jaahans, kai sitä pitää lähtee vähän kävelylle. Kesälomaa vielä jäljellä tää ja ens vko. =) Pikkunenkin olis jo menossa ysi viikolla töihin palatessa jos kaikki menee hyvin.
titi75 (rv 6+3)
Nyt en tietysti saa sitten sitä lekuria kiinni millään. Tai no en mä nyt sekunnin välein ole yrittänyt sitä pommittaa, kun on itsekkin lomalla. Pariin otteeseen olen yrittänyt ja jätin viestin ekalla kerralla vastaajaankin ja nyt kokeilin toisen kerran hetki sitten, mutta vastaajaan meni myös. En sitten toisella kertaa viitsinyt enää mitään viestiä jättää. En halua minään _tikkuna persiissä_ olla toisen loman aikana, mutta hän itse sanoi, että soittele kun kotiudutte sieltä matkalta, niin katsotaan " jos" hän on maisemissa, niin voi tulla ultraamaan. Noh...ilmeisesti ei nyt sitten olekkaan. *Huoh* = /
Toisaalta onhan se vähän niinkin, että mä elän kans nyt tätä meidän riskialtteinta viikkoa...viimeksi pikkuisen sydän vielä löi näillä päivillä, mutta aika piahkoin näiden päivien jälkeen tuo jumputus olikin loppunut. Toisaalta olis hyvä nyt nähdä onko sielä eloa tässä vaiheessa jatkotutkimusten kannalta jos menee vielä kesken, mutta toisaalta vaikka sielä nyt sen sykkeenkin näkisin, niin ei se mulle vielä sitä turvallisuudentunnetta tästä raskaudesta toisi. Syke kun on todettu, niin 90%:lla varmuudella raskauden pitäisi jatkua normaalisti...niin vaan me kuuluttiin viimeksikin siihen 10%:n jolla kävi huonosti. Ehkä vielä iltapäivällä yritän soittaa sille lääkärille vielä kerran...sitten en kyllä enää kehtaa tänään. Enkä tiedä kehtaanko sitten heti huomenna taas sitä pommitusta aloittaa. Voi kun se soittas mulle takas kun näkis että olen yrittänyt tavoitella. Nyt en voi muuta kun ihmetellä täällä tän massukan kanssa. =) Kipuja ei ole, eikä vuotoja...se kai on jotain se.
titi75
...ja niin kun arvelinkin, kun ilmat on näin hienot, niin on mökkeilemässä. Se hänelle lomallaan suotakoon. Tietysti itteeni vähän harmittaa, että kun nyt en tiedä pääsenkö tällä viikolla sitten sinne ultraan ollenkaan. Otti mun numeron ylös ja lupasi soitella mulle takas jos on tässä viikolla käymässä kaupungissa, niin voi sitten mut ultrata, mutta muutoin menee sitten ens vkon alkuun. Poli aukee taas ens vkon alusta ja sitten pitänee varmaan keskuksen kautta varata suoraan aika ultraan jos en kuule lääkäristä mitään sitä ennen. Eli jännitys vaan jatkuu.
Väsyttää, mutta en saa oikein unta, puputan kaiken aikaa jotain banaania, tai mehujäätä, vältyn huonolta ololta...ja suurena kahvin litkijänä olen vaihtanut enemmän teelinjalle. Siis en väkisin, vaan oikeestaan on ihan itestään tehnyt enemmän teetä mieli kun kaffetta.
Noista tihkutteluista sanoin lääkärille, mutta sekin vaan myös rauhoitteli, että se tihkuttelu alkuraskaudessa on kuitenkin niin yleistä ilman, että se liittyisi km:n millään tavalla. Mutta oleppa täällä nyt sitten miettimättä? Eli ehkäpä menee jopa ens vkolle, ennenkö tiedän asusteleeko massussa kukaan. *huoh ja vielä kerran huoh*
titi75
Paitsi ensi alkuun Titille tsemppiä ultran odotteluun! Tosi hätäisesti silmäilin nuo viimeiset viestisi. Toivottavasti tuhrut pysyy tiukasti poissa ja pääsisit pian ultraan toteamaan masuasukin olemassa olon ja sydämen sykkeen!!! bd bd bd
No niin, ultrasta just kotiuduin. Ostin samalla vielä yhden laatikon mansikoita, joten niitä on kiire ruveta pakastamaan. Ajattelin, että helpotan tuota marjoihin liittyvää stressiäni sillä, että pakastan vielä mansikoita, niin sitten en niin stressaa, että saanko minkä verran vattuja vai en ;-).
MUTTA, mulla komeilee nyt neuvolakortissa, että rt! Ja niin kun minä tuskailin tuon vaavin asennon kanssa, niin rt:ssä se nyt on. Pää on alhaalla lantiossa. Tosi alhaalta sai sillä ultra-anturilla etsiä päätä. Liekö sitten viime yönä kääntynyt, en tiedä. Mutta kuten lääkäri sanoi, vielä on hyvin tilaa pyöriä.
Vaavin painoarvio oli nyt 2290 g, vastaa viikkoja 33+4. Ainoa mikä jäi minua hieman ihmetyttämään tuossa vauvan koossa oli se, että reisiluun mitta vastasi viikkoja 31+. Sanoin siitä lääkärille, niin lääkäri vaan vitsaili, että eikös meistä kainuulaisista sanota, että olemme persjalkaisia ;-). Meinasin kylläkin sanoa, että itse olen syntyjäni savolainen, mutta en sitten viitsinyt. Nyt jälkeenpäin mulla mieli kuitenkin rauhoittui, kun ajattelin, että vaavi on siis hieman lyhyempi (tai sitten tosiaan " persjalkainen" ), mutta ilmeisesti vartaloltaan vähän pyöreämpi. Mutta siis lääkärin mielestä kaikki on kunnossa ja napanuoran virtaukset oli kuulemma erinomaiset. Kohdun sisäsuu on kiinni (sanoi, ettei ulkosuulla ole merkitystä uudelleensynnyttäjällä) ja kanavaa jäljellä 3,3 cm. Tuon kohdunsuun tilanteen katsoi ultralla, ei kokeillut käsin.
Sitten yksi asia, mikä minut sai ihan hämääntymään käyntini lopulla oli se, että lääkäri sanoi, että jatkossa pitää verenpainetta seurata 2x viikossa??? Siis kun ei mulla ole ollut verenpaineessa mitään vikaa. Nytkin oli 110/75. Mitään muuta raskausmyrkytyksen oireisiin liittyvää ei ole kuin lievä turvotus. Aikamoinen homma ajella 2x viikossa neuvolaan 30 km. Tuleehan siinä samalla tietysti tehtyä ruokaostokset, mutta kun tuolla meidän taajamassa ei ole kuin yksi ruokakauppa. Normaalisti hoidellaan kaikki ostokset kaupungissa. Niin, ja hb mulla oli taas vain 109, vaikka syön rautatabletteja parhaimmillaan 2x päivässä ja siihen vielä luontaistuotekaupan " rautaneste" . Mitähän se hb oliskaan, jos en käyttäis noita rautavalmisteita. Juu, ja seuraava ultra on sitten rv38+1.
Siinäpä taisi tulla aikalailla kaikki. Niin, dipseriinin lopetan rv36 lopussa. Täytyy lähteä vähän syömään ja ne mansikat pakastamaan.
neronja rv 34+1
Voi ärsytys mikä keli!!!Taas on kuuma ja tosi painostava ilma :' ( Hiki virtaa,kaikki on pahalla tuulella (minä etujoukoissa...)Supistelee ärsyttävästi eikä mikään oo kivaa.Vali vali vali.Just nyt tuntuu,että tekis mieli ryömiä yksin jonnekin pimeeseen nurkkaan viettämään loppuraskaus!Joka sekin tuntuu pitkältä kuin nälkävuosi ;)
Harmi,ettéi Titi päässyt vielä ultraan!Sitä on kyllä piinaavaa ootella.Jokainen päivä tuntuu vähintään viikolta.
Olikos täällä taas joku uusi?Sorry,mulla jäi viimeviikon pinon loppu lukematta ja muutenkin oon pihalla kuin lumiukko...Mutta onnittelut siis kuitenkin =)
Jep,nyt painun nurkan taakse häpeämään kiukutteluani ;) Ja odottamaan huomista poliaikaa...Lasken jo tunteja!!!Hirvittää ihan onko noi supparit saaneet isompia aikaan.Vaikka tässä aika ryytynyt jo oonkin,sais toi nappula nyt vielä muutaman viikon viihtyä yksiössään mellastamassa.Onpahan sit kypsempi kuitenkin :)
Sari ja Poikanen 34+4
Hannele: juu, sais syntyy vaiks 2 vk päästä :) Kohdunsuu on ollut jo puolivälistä asti pehmeä, mutta olenkin uudelleen synnyttäjä. ä-poli on ens vk ti. Tuskin kyllä paljon aikaisemmin tulee. Lauantaina siivosin raksalla ja kannoin lankkuja -> pieniä suppailuja, jotka meni ohi lepäämällä. Ainoa mikä on kurjaa, niin kävely on hankalaa ja koiria on pakko käyttää pissalla. Lasten kanssakin on pakko puuhata. olispa mies edes kotosalla, mutta kun ei. Jää sitten tietty isyys lomalle, mutta ennen ei saa lomaa. Pian on sullakin viikkoja kasassa enemmän kuin uskotakaan. Mä olen jämähtänyt tohon puoliväliin ja tuntuu hassulta, että muutamien viikkojen päästä olis tositoimet edessä.
RT:sta muistelisin, et jossain rv 30-33 alkavat kääntymään. Mulla on nämä kaikki ollu jo rv27 alkaen raivotarjonnassa. Täällä edelleen RT:ssä, mutta tila alkaa loppua kun on vinottain.
Neronja: hassua toi RR-kontrollit. mulla ihna samoissa lukemissa, eikä kommenttia. Jos alapaine lähentelee sataa ja yläpaine yli 180 on syytä huoleen tai muustos aik.arvoihin n.20 yksiköllä. Lakritsa javissyvesi (suolaa ja magnesiumia siältävä ei siis kevyt versio) auttaa alhaisiin arvoiin.
Titi: hienoa, että reissu onnistui ja kaikki ok. Ärsyttävää, että joudut odottelemaan. Ei muuta vaihtoehtoa? Itse olin tosi hermostunut ja ihanaa, että ultra tehtiin rv 6+6 ja vastas 7+4. Sulla menee tosi pitkälle, melk. np-ultraan asti. Joku toinen lääkäri?
Oliko uusia pliussanneita? Harmaissa aivosoluissani niin muistelen. Onnittelut ja vauvaliimaa!
Lauris 36+1
neronja: Kiitos kiitos. Kaikki on vielä tosi alussa ja oma usko tähän raskauteen olematon. Toivottavasti se tästä lähtis kuitenkin... L.a. on 16.3.2007. Musta on ihana kuulla muiden plussauutisia, tuttujen ja sitten täällä. Toinen juttu on, kun kadulla katselee tuntemattomia, niin saattaa vauvamasuille tai lapsikatraalle olla ihan oikeasti hienoisen kateellinen. Niin kovasti haluaisi itselleenkin perheelisäystä.
Hannele-81: Kiitos myös onnitteluista. Tarrasukkia kaivataan, pelottaa. Hienoa, että päästi jo kuulemaan vauvasi sydänäänet, varmaan tosi helpottavaa. Aika hurja uni sulla.. Tsemppiä sulle raskauteen!
peebee: Kiitos onnitteluista! Juu, älkää päästäkö täältä pois, ainakaan helpolla.
titi75: Kiva kuulla reissu-uutisia. Ja hyvä, et tihkuttelua ei oo nyt ollut. Pääsisitpä nopeasti sinne ultraan. Mulla on kans skeptinen olo, nyt nimittäin oireista, joita mulla oli, on suurin osa hävinnyt. Järkyttävä väsymys ja raskas pää ja hieman aristavat nännit jäljellä. Että mitäköhän sinne masuun oikeen kuuluu..
ON: Nyt en jaksa enää muuta kirjoittaa. Väsyttää ja päässä jyskyttää. Pitäis painua nukkuu, et jaksaa esikoisen ja itsensä kans huomen. Joskus paremmalla ajalla kommentoin lisää...
Lauris, mä tosiaan menin jotenkin ihan mykäksi, kun lääkäri sanoi, että 2x viikossa verenpainekontrolli. Mulla oli nimittäin just tarkoitus kysyä lääkäriltä, että näyttihän se vauva edelleen tytöltä, kun se alkoikin puhua siitä verenpaineesta. Siinä sitten unohdin, että mikäs kysymys minun olikaan tarkoitus esittää enkä enää muistanut ja lääkäri jo sitten kättelikin hyvästiksi. Eli jäi sitten ihmettelemättä sekä tuo verenpaineasia että tarkistamatta vauvan sukupuoli (vaikka kyllä mä sen itekin edellisellä kerralla omasta mielestäni ihan selvästi näin ja sen kertainen lääkäri oli kanssani aivan samaa mieltä) ;-). Kysyi multa, että onko meillä itellä verenpainemittaria. Sanoin, ettei. Täällä kotona aloin kuitenkin miettiä, että voisin kysyä äidin miesystävältä lainaan eli ei tarviis niin usein käydä neuvolassa.
Olikos se niin, että raskausmyrkytys vaikuttaisi vauvan kasvuun? Se vaan tuli jälkeenpäin mieleen, että halusiko lääkäri seurantaa sen takia, ettei vauva jäisi pieneksi ainakaan myrkytyksen takia. Toisaalta jos mulla ei olis silloin np-ultrassa siirretty sitä LA:ta, niin vaavin koko (33+4) taitais olla aika tismalleen se mikä sen kuuluis menkoista laskettuna ollakin. Mähän tiedän kyllä, milloin mulla ovis oli eli muistaakseni kierron 14. tai 15. päivä. No, joka tapauksessa, muutama päivä sinne tai tänne.
Lauriksella onkin jo 40 viikon rajapyykki lähellä. Ajatella, että sullakin on kohta vauva sylissä ja niin kai se omakin h-hetki pikku hiljaa lähestyy. Vaikea uskoa todeksi. Toisaalta olen varautunut siihen, että vielä siihen voi mennä melkein 2 kk ja se tuntuu kyllä tosi pitkältä ajalta.
Mitähän minun piti muuta kommentoida. Lizielle ainakin sitä, että ei mullakaan tämän raskauden alussa ollut paljoakaan oireita. Pelkäsinkin, että tämä olisi taas tuulimunaraskaus, mutta ei onneksi kuitenkaan. En nyt taas muista, että joko olet käynyt alkuraskauden ultrassa vai menetkö vasta np-ultraan? Alkuraskaus on km-taustaiselle todellakin piinaavaa aikaa.
Se piti vielä kertoa, että törsäsin tänään vauvan vaatteisiin. Kun ajattelin, että jos sieltä on sitten vähän pienikokoisempi vauva tulossa, niin pakko oli ostaa 56-senttinen vaaleanpunainen body, jossa valkoisia palloja ja saman kokoiset vp-potkuhousut. Meillä on tosi vähän ihan noita pieniä vaatteita. 62-senttisiä on joku vaatekappale ja 70-senttisiä löytyykin sitten jo paljon.
Jossain päin Suomea on ilmeisesti satanut tänään ihan rankastikin? Täällä vähän aamulla satoi ja kun tuossa iltapäivällä katsoin kukkapenkkiä, niin näytti jo aivan rutikuivalta. Ja tosi kuuma päivä oli, vaikka tänne joku päivä sitten säätiedotuksessa luvattiin tälle päivälle vain 16 astetta. Aika paljolti menee nuo ennustukset ainakin lämpöjen suhteen pieleen. Sunnuntaina olis taas pitänyt olla lämmin päivä, mutta täällä oli pilvessä ja tuuli aika kovaa, joten paremminkin meinasi välillä tulla kylmä.
Mutta nyt lopettelen tälle puolelle ja lähden käväisemään yahoolla ;-).
neronja rv 34+1
Taitaa olla hiukan kevyempi ilmasto tänään,hope so!Ainakin illasta tuntui pikkasen helpottavan.Mullakin mieli vähän piristyi kun miehen siskoja kolmin kappalein kävi höpisemässä :) Kaks jäi sitten vielä yöksi,ovat lapsenvahtina tänään kun meen polille.Mä nyt jostain syystä jännitän ilmeisesti tota polikäyntiä (en kyllä todellakaan ymmärrä miks...) kun yö meni aika levottomasti.Vähän väliä heräsin katsomaan kelloa.Tuossa kuuden maissa sit annoin periks ja nousin keittelemään aamukahvit.Nyt kyllä sit jo alkaa väsyttää...Mutta saanpahan olla ainakin aamupäivän tekemättä yhtään mitään,polilla menee taas useampi tunti :) Sit jos saadaan miekkosen kanssa aikataulut sovitettua yhteen,niin käydään hakeen mulle eteiseen se lipasto :) Ja sen kanssa sit varmaan saakin askarrella loppupäivän,että saa kasattua ;) Vaikka mä kyllä tykkään sellasesta näpertelystä.
Jeps,mutta nyt kuopus kömpi sängystään :) Palailen varmaan iltapäivällä kuulumisten kera mikäli ehdin.
Sari sekä Poikanen 34+5
Huomenta!
TITI: Harmi että lääkäri ei nyt päässyt ultraamaan, mutta suotakoon se loma hänelle ;o) Jos pääset heti ens viikolla ultraan niin eihän sulla kuitenkaan oo kuin 8. viikko menossa. Minähän kävin ekassa ultrassa rv 7+5. Mutta sulla tietysti on se, että sitten on mennyt ohi se jolloin edelliset km tulleet. Toivottavasti saat kuitenkin ajan heti ens viikolle!
SARI: Joko kiukku on laantunut? ;o)
NERONJA: Onneksi olkoon sitten rt-tilasta! Mullahan myös oli paineet alhaalla, 98/56 nyt viime viikolla kun kävin. Mutta mulla onkin aina ollut alhainen. En tiiä mitä haittaa noista matalista paineista on, mutta kuten Lauriskin sanoi niin lakritsa (ja salmiakki) nostaa! Ja vielä hemoglobiinista, mulla on aina ollut alle 125, mutta nyt molemmissa raskauksissa onkin yhtäkkiä ollut jotain 140! Oon syönyt aikoinani myös rautatabletteja mutta ei ne nostaneet hb, ja sitten tultiinkin siihen tulokseen että jos ottaa samoihin aikoihin maitotuotteita niin se rauta ei imeydy. Minäkin otin vain leivän päälle margariiniä ja juustoa, mutta ilmeisesti se oli tarpeeksi koska hb ei noussut yhtään vaikka söin rautatabletteja! Oisko olemassa tämmönen vaihtoehto? Toivottavasti to lyhempi reisimitta ei nyt tarkota mitään! Vielä kyselit niistä muitten plussauutisista: mulla on ennen ottanut tosi koville, vaikea jaksaa hymyillä ja kotona sitten itketty. Se oli kuitenkin ennen kun edes yritettiin, eli silloin kun vauvankaipuu oli uskomattoman kova mutta mies ei valmis. Toisten plussauutisia oli vaikea käsitellä, vaikka eihän ne millään järjellä ajateltuna ole itseltä pois. Sitten taas yrittäminen, raskaus, keskenmeno, uusi raskaus, nämäkin on vaikuttaneet ajattelutapaan, ja nyt voin sanoa olevani vilpittömän onnellinen muiden puolesta, kun itsellä tuntuu olevan asiat ihan turvallisella pohjalla. Nettituttavien plussiin suhtautuminen on erilaista kun siviilituttujen, täällä kun ollaan kaikki " samalla puolella" niin voi olla muiden puolesta vilpittömästi onnellinen. Kirpaseeko sua myös nettituttujen plussat, vai vain siviilituttujen? Mää saatan edelleen kuitenkin pohtia joitain asioita tyyliin " onneksi meillä tuo asia on paremmin" ja sillä tavalla yritän kai jotenkin perustella että oli oikein odottaa " näin kauan" (ts. jouduin odottamaan kun mies ei suostunut vauvailuun), semmosia asioita ovat esim. asunto, työpaikat ym.
LAURIS: Koitahan jaksaa ne viimeiset päivät ja viikot, valitettavasti tosiaan mies joutuu käymän töissä eikä voi olla kotona auttamassa mutta isyyslomalla sitten ;o)
LIZIE: Koitahan vain nukkua ja ottaa rennosti, kerätä voimia!
ON: Mää oon aivan superhyperhuippuonnellinen, tuntuu että keskenmenolla ja kaikella oli sitten tarkoituksensa, mies on nimittäin ihan erilainen kuin edellisessä raskaudessa. Sillon se ei puhunut hirveesti raskaudesta ja minä kuulemma intoilin liikaa. Keskenmenon jälkeen ei myöskään paljon puhunut vaan käsitteli asian yksikseen omassa päässään. Mutta nyt sitten kun on uus raskaus, niin se saattaa joskus sanoa jotain ja kysyä jotain, ihan eritavalla kuin ennen! Esim. eilen kun käytiin liesikaupoissa niin ensimmäisenä selosti myyjälle että siinä pitää olla virtalukko/lapsilukko. Ja eilen kyseli siitä millä viikolla keskenmeno viimeksi tapahtui, ja kun vastasin että 2 viikon päästä, niin ihmetteli että " oliko se viimeksikin NÄIN PITKÄLLÄ?!" Vai että pitkällä... Ihana että mies ajattelee niin. Jotenkin vain kuulkaa tuntuu että keskenmeno ja kaikki tämä on kypsyttänyt miestä ihan eritavalla ja olen oikeastaan tosi tyytyväinen että kaikki on mennyt näin! Ja aikaisemmin mies oli ehdottomasti sitä mieltä että asiasta ei kerrota kenellekkään, että huomaavat sitten kun huomaavat, ei edes tuleville isovanhemmille. Niin eilen ykskaks vain suihkussa sano että skannataanko sitten se ultrakuva ja laitetaan meiän porukoille sähköpostilla?! Mää oon niin huojentunut siitä, koska itse oon halunnut kertoa np-ultran jälkeen tuleville isovanhemmille ja aattelin että tässähän menee pian sukset ristiin... Mutta onhan se mieskin sitä kertomista ilmeisesti miettinyt. Ihanaa ♥
Tulipa pitkästi omaa napaa! Mutta kun nuo pienet asiat tekee niin O-N-N-E-L-L-I-S-E-K-S-I.
HANNELE + vilpertti rv 10+2
omaa napaa heti aamusta. mulla alko eilen illalla taas tuhruttelemaan. ja yöllä sekä nyt aamulla on taas tuttua viiltävää kipua välillä pakaran päällä. eli valitettavasti näyttää ja tuntuu siltä, että tämäkin menisi kesken. ei auta kuin istuskella töissä ja ihmetellä ja toivoa parasta.
maalis rv 5+2
Lauris: Itse asiassa kun eihän mulla vielä ole päiviä kun tänään omien laskujen mukaan 6+4, niin ens viikolla on mahku päästä ehkä jo ultraan ja ihan yksityinen se on. En viitsis nyt toista lääkäriä tuohon sekoittaa kun olen tutuksi tuon lekurin kanssa tullut ja on tosi mukava. Eli ens ma mulla olis sit päiviä 7+3 eli ei vielä ihan niin kauheesti. Eli ehkä tässä täytyy mieli nyt tän viikkoa sit malttaa. Hyvällä säkää voipi olla, että se lääkäri on mökiltä käymässä täällä kaupungissa ja lupasi soitella mulle jos kipaisee täällä ja ottaa sitten mut ultrattavaksi ehkä jo tällä viikolla. Mut en nyt viitsi sitä patistella sen enempää. Pakko kai vielä malttaa jokunen päivä. Onneksi on ens vko vielä lomaa jos tulee negatiivisia uutisia, niin josko saa päänsä kasattua vielä ennenkö pitää töihin takas mennä. Kurjaa tietysti olisi käyttää kesälomaansa huonoista uutisista toipumiseen tai sairaalareissuihin, mutta eihän sillekkään sitä mitään vois. Vielä kun en mitään tiedä mistään, niin en oikein voi mitään surrakkaan. Ehkä toisaalta parempi näin. Yritän olla miettimättä mitään vaihtoehtoja ennen ultraa.
Sulla on viikkoja jo tosi paljon. Alkaa varmaan olla aikas ahistava olo sen massun kanssa raksalla pyöriä. Ei sitä varmaan tuossa vaiheessa oikein tajua, että että jokunen viikko enää ja sitä oikeesti lähtee sitä nyyttiä sairaasta hakemaan. Niin se aika vaan rientää. Hienoa. =)
Lizie: Oireista; Pissalla tosin ravaan vartin välein tasasesti. Ihan nolottaa kun ei voi oikein mihkään lähteä, ellei ole tiedossa että sielä pääsee pikaisesti veskiin jos tarve vaatii. En ymmärrä miten sitä pissaa riittääkin näin hirmuisesti. Hitusen höntti olo on ollut koko aamun taas, mutta ei nyt sellainen että tuota pönttöä tarvisi käydä halailemassa. Sielä matkalla se kuumuus teki sen, että mua oksetti tosi voimakkaasti kaiken aikaa. Täällä viileemmässä on huomattavasti helpompi olla. Jos ruokailuväli menee pitkäksi niin huono olo tulee selvästi. Huimausta on ajoittain ja voimattomuutta. Rinnat on sivuilta arat, muttei erityisesti mitään kovat. Yön jäljiltä joutuu varovasti sängystä nousemaan kun lähtee veskiin tai jos yöllä menee veskiin, niin pitää rinnoista pitää kiinni, koska niitä aristaa sillon paljon. Eilen illalla tuli oli myös jonkun verran repäisykipuja, jotka tuntuvat lähinnä navan ympärillä??? Omituisia, en tiedä mistä johtuvat¿ Samoissa peloissahan täällä eletään. Olitko koska suunnitellut meneväsi ultraan? Ajattelitko käydä yksityisellä nyt alkuraskaudesn ultarssa. Mulla kun on jo noita km:ja kax takana, niin se lapsettomuuspolin lääkäri oli sitä mieltä, että ehdottomasti tässä alussa täytys käydä ultraamassa, että päästään vähän kärryille mitä sielä tapahtuu. Eli toivon mukaan mä tässä reilu viikon sisällä ekaan ultraan pääsisin. Toivottavasti vuodot vaan pysyy kaukana.
Neronja: Vai olet sinä vauvan vaatteisiin käynyt törsäilemässä. Kummilikalle kun viimeksi ostelin synttärivaatteita, niin meinasin ihan seota kun hypistelin niitä pieniä vaatekappaleita. Sillon olin tehnyt jo positiivisen testin ja mielikuvitus hieman laukkasi. Jätin kiltisti vielä omaan kaappiin mitään ostamatta. Josko tällä kolmannella kerralla pääsisin vihdoin niitä itselleni valmiiksi ostamiani äitiysfarkkuja pitämään. Niissä on vielä hintalaputkin kiinni. = / Aina välillä tässä vuoden aikana vaan kokeilen, että mahdunko vielä muuten jaloistani ja takamuksestani niihin, että teenkö niillä sitten enää mitään kun kolmas raskaus alkaa. Ehkä niille vielä käyttöä löytyy. Toivottavasti tällä kierroksella vihdosta viimein. =)
Toivottavasti saisit sen verenpainemittarin lainaksi. Onhan sulla pitkä matka käydä pelkästään 2x vkossa verenpainetta mittauttamassa tää loppuaika. Pääsisit helpommalla, eikä tarvis sen takia sielä koko ajan ravata.
Tampereen seutuvilla satoi tosi rankasti eilen. Toisaalta ihan hyvä Raikastipa vähän tuota ilmaa. Ja nyt näyttäisi taas olevan ihan pilvetön ja aurinkoinen taivas.
Sartsulle: Onnea polikäynnille. Hyvin se menee. Odotellaan kuulumisia. =)
Hannele: Voi kun kuulostat sielä sellaiselta, että lentelet pilvenreunalla. Nauti nyt niin täysin siemauksin olostasi kun vaan pystyt ja se on parasta myös vauvalle. Mahtavaa, että miehesikin on nyt niin täpinöissään tästä pikkuisesta ja mukana touhuissa. Kyllä se itelle ja omaan fiilikseen merkitsee tosi paljon. Ihania uutisia todellakin. Tuli itellekkin oikein hyvä mieli. =)
Maalis25: Mulla on tuota tuhruttelua ollut kans taas jo tässä raskaudessa moneen otteeseen, eli vuotoja oli ennenkö edes tiesin raskautuneeni¿eli viikko ennen kun menkkojen olis oikeesti edes pitänyt alkaa. Sitä kesti n. 3-4pv, sitten oli taukoa, sitten taas Mallorcan reissulla oli myös 3-4pv ja vielä en ole toivoani halunnut hukkaan heittää tän kanssa. 2km on jo plakkarissa ja jännittää ihan kauheesti miten tässä käy, mutta toivon, että tää raskaus olis se joka kestaa tihkuttelusta huolimatta. Mulla ei ole kyllä ollut kipuja tms. ja vuoto on ollut tosi niukkaa¿ihan vähän vp-väriä tullut pyyhittäessä. Millaista tuhrua Sinulla on? Onko runsasta ja minkä väristä? Toivotaan, että nää meidän tuhrut olis kuitenkin harmittomia. Kun ei voi koskaan olla ihan sata varma. *voimahalaus* =)
Nyt muuten heikottaa taas. Pitää mennä syömään vaikka bansku. Ja nyt jos pääsisin sinne ulos kävelylle sen jälkeen.
titi75 (rv 6+4) ¿aika matelee¿
mulla oli ennen menkkojen alkua veristä valkovuotoa jota kesti pari päivää eli odottelin menkkoja kun aina ne on noin alkanut. no eivät sitten alkaneetkaan. heti raskauden todettua jatkui verinen valkovuoto ja loppui muutamaksi päiväksi. nyt eilinen ilta ja aamu sama juttu. kivut selkä(pakaranpäällä)puolella ovat onneksi loppuneet ja samoten vuoto joten toivottavasti on vaan jotain kiinikkeitä mitkä siellä repeilee ja oireilee noin. muuten en käsitä mitä voisi olla. keskenmeno näitten kaikkien vuosien jälkeen olis henkisesti kyllä tosi raskasta.
mutta...katsellaan eiköhän me haahut selvitä kun toisiamme kädestä pitäen eteenpäin viedään.
Heippa vaan!
Tulin ihan vain " pikkuisen" tunkeilemaan tällekin puolelle, kun nyt jäi vaivaamaan yks asia. Jos vaikka osaisitte sanoa.... ;)
Joo, eli oireita on ollu paljon ja parit menkatkin jo jääneet pois. Sunnuntaina meinasin nyt testailla, mutta nyt kun äsken kävin vessassa, niin papereihin tuli pyyhittäessä sellasta vaaleanpunaista venyvää limaa. Pöntössä ei ollu, oli ihan pakko kurkata, vain siis papereissa. Lisäksi nyt tuota alavatsaa juilii koko ajan. Mitäköhän tuo voisi olla, osaatteko sanoa?
Hiukka apein mielin nyt poistun, mutta palaan katsomaan, olisiko niitä vastauksia....
[color=6959cd][size=4]¤¤EX-HAAHUILIJAT¤¤ [/size][/color]
[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon/-ja kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color]
[color=6959cd]Ex-haahuilijat lasketun ajan mukaisessa järjestyksessä[/color]
[b][color=darkviolet]Heinäkuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]Hope74: [/b][/color] minä -74, mies -73, lapset 11/98 sekä 11/01, 4 keskenmenoa [color=red] LA 30.7 [/color]
[b][color=darkviolet]Elokuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]Wannabemami: [/b][/color] [color=red]LA 2.8.2006[/color]
[b][color=violet]Niamey_85: [/b][/color] Minä 21v, Mies 28v. Km 9/05. Esikoisen laskettuaika 3.8.06 [color=red] LA 3.8 [/color]
[b][color=violet]Lauris: [/b][/color] minä -77 ja mies -72 synt. Lapset, tyttö 9/-01 ja poika 6/-03, kaksi koiraa ja hevonen. Km 9/03 rv 9+3 ja 8/05 rv 12+3.Asumme Turun seudulla. [color=red] LA 20.8.2006 [/color]
[b][color=violet]Kerttukasperi: [/b][/color] Olen vm-72, mies vm-75, ja esikoinen syntyi 11/03. Km 8/05 rv9+4.[color=red] LA 22.8 [/color]
[b][color=violet]Sartsu: [/b][/color] 30-vee viiden lapsen äiti Tampereelta.Eka km oli -98 ja nyt lokakuussa km rv 13[color=red] LA 31.8 [/color]
[b][color=darkviolet]Syyskuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]Neronja: [/b][/color] Minä -69, mies -62, lapset -98, -00, -01 ja -02. Km 3/04 rv12, 8/04 rv12, 7/05 rv9 ja 11/05 rv6. Kainuu.[color=red] LA 3.9.[/color]
[b][color=violet]Kuonokas: [/b][/color] pk-seutu, molemmat 30+, toinen lapsi tulossa, km 11/05 rv6+5[color=red] LA 5.9[/color]
[b][color=violet]Masunasu: [/b][/color] minä -75, mies -68. Esikoinen, tyttö 04/04. Km 03/05 tuulimuna rv 12+[color=red] LA 8.9 [/color]
[b][color=violet]Femmamma: [/b][/color] Minä -33.v, mies -45.v, Tampereelta. Lapset -92, -94, -97 ja (yhteiset) -01 ja -04. Km 2/00 ja 6/05 rv15+2. [color=red] LA 12.9[/color]
[b][color=violet]peebee: [/b][/color] Minä 30-v, 30 v yhden lapsen äiti (08/03) ja mieheni on 28v. Km 09/05 rv4+3.[color=red] LA 22.9[/color]
[b][color=darkviolet]Lokakuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]hexu83: [/b][/color] 23vuotias äiti vantaalta mulla kaksi tytärtä 7/02 ja 10/04 ja kaksi keskenmenoa takana 3/05 ja 10/05 .[color=red] LA 3.10[/color]
[b][color=violet]UusiNuppu: [/b][/color] Ikä: Itsellä 30 ja miehellä 31, Paikkakunta: Pirkanmaa, Lapsia: 6/02 tyttö ja km.ja yhteensä 10, myös ennen esikoista mukaan lukien, Synnäri:TAYS [color=red] LA 5.10[/color]
[b][color=violet]ulriina: [/b][/color] minä vm.-73, mies vm.-71, Keski-Uusimaa, esikot: tyttö ja poika 10/98, tuulimunat 10/00 (rv7+) ja 2/05 (rv9+) ja km 7/05 (rv6+) [color=red] LA 5.10[/color]
[b][color=violet]myttynen75: [/b][/color] minä -75, mies -73, tyttö 9/94, poika 4/96, poika 6/99, km 7/05[color=red] LA 6.10[/color]
[b][color=violet]Nipsunen: [/b][/color] Itse 29 vee mies 32 vee tyttö 3vee espoosta. Km 4/05, 5/05, 9/05, 10/05 kemiallinen[color=red] LA 20.10. [/color]
[b][color=violet]Kaksonen76: [/b][/color] Minä 29v. ja mies 32v., kaksi km takana -04 & -05.[color=red] LA 26.10[/color]
[b][color=darkviolet]Marraskuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet] tittuska [/b][/color] 25v., mies 31v., muksut poika -98, tyttö -01, tyttö -01. Km 9/05. [color=red] LA 26.11.[/color]
[b][color=darkviolet]Joulukuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]marrasmamma:[/b][/color] [color=red] LA 7.12.[/color]
[b][color=violet]Annine: [/b][/color] minä 24, mies 25, esikoinen 06/01. Yritystä 03/04 alkaen. Km 05/05 (7+0) ja km 11/05 (5+0)[color=red] LA 29.12[/color]
[b][color=darkviolet]Tammikuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] nippula [/b][/color] mie 26, mies 28, esikoinen 2003, yritys alkanut 07/04, km syksyllä -04[color=red] LA 11.1.[/color]
[b][color=violet] maria80 [/b][/color] minä vm 80 ja mies 73. Lapset 97, 99 ja 04. Km rv 15+ 8/05. [color=red] LA 20.1.[/color]
[b][color=darkviolet]Helmikuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] memmuli24 [/b][/color] [color=red] LA 1.2.[/color]
[b][color=violet] Hannele-81 [/b][/color] Minä -81, mies-80. Oulu. km 03/06. [color=red] LA 18.2.[/color]
[b][color=violet] Enni-Maija [/b][/color] [color=red] LA 28.2.[/color]
[b][color=darkviolet]Maaliskuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] mami-74 [/b][/color] minä -75, mies -69, lapset -99 ja -02. Km:t 11/04 rv 12+5 ja 08/05 rv 14+5. Pohjanmaa.[color=red] LA 4.3.[/color]
[b][color=violet] Lizie [/b][/color] oma ikä 28v, mies 30v, esikoinen -04, spontaani km 4/-06 rv11+6.
[b][color=violet] Maalis25 [/b][/color] minä -77, mies -73 , poika -04. 2002 km:t rv 5 ja rv 6+. 2003 kohdunulk. raskaus, vasen munatorvi poistettu. 2005 rv 8 km, kaavittiin rv 10.[color=red] LA 25.3.[/color]
[color=6959cd]♥ [/color][color=darkviolet] Vauvoja: [/color][color=6959cd] ♥[/color]
[color=6959cd][b] Emmiimi [/color][/b] 24.5. [color=blue]poika [/color], 3260g, 49cm
[color=6959cd][b] tirppana-78 [/color][/b] 25.6. [color=red]tyttö [/color], 3930g, 52cm, hattu 37
[color=6959cd][b] Rilla78 [/color][/b] 9.7. [color=blue]poika [/color], 3685g, 53cm
[color=6959cd][b] Authr [/color][/b]
[color=6959cd][b] Bella_Bambina [/color][/b] 5.8. [color=red]tyttö [/color], 3750g, 51cm, hattu 35,5cm
[color=6959cd][b] amiel [/color][/b] 12.8 [color=blue]poika[/color], 4570g, 54cm, hattu 38cm
[color=6959cd][b] mindi74 [/color][/b] 15.8. [color=red] tyttö[/color], 3900g, 52cm, hattu 36cm
[color=6959cd][b] Taika-80 [/color][/b] 24.8. [color=red]tyttö[/color], 3480g, 50cm
[color=6959cd][b] napoltti [/color][/b] 4.9. [color=red]tyttö[/color], 3860g, 52cm
[color=6959cd][b] molli_sointu [/color][/b] 10.9. [color=blue]poika[/color], 4650g, 55cm, hattu 34,5
[color=6959cd][b] nelely [/color][/b] 10.9. [color=blue]poika[/color], 2325g, 45cm, hattu 31cm
[color=6959cd][b] Kiana [/color][/b] 26.9. [color=blue]poika[/color], 4360g, 55cm, hattu 37,5cm
[color=6959cd][b] huip [/color][/b] 30.9. [color=red]tyttö[/color], 3500g, 50cm
[color=6959cd][b] beoynd [/color][/b] 22.10. [color=red]tyttö[/color], 3470 g, 52 cm, hattu 34,5 cm
[color=6959cd][b] Helis77 [/color][/b] 24.10. [color=blue]poika[/color], 2600 g ja 48 cm
[color=6959cd][b] _siru_ [/color][/b] 21.11. [color=blue]poika[/color], 3740 g ja 50 cm, pipa 35,5 cm
[color=6959cd][b] hilarius-hiiri [/color][/b][color=blue]poika[/color]
[color=6959cd][b] IinaMiio [/color][/b] 24.11. [color=red]tyttö[/color], 3935 g, 51 cm, pää 34 cm
[color=6959cd][b] Pilkukas [/color][/b] 30.11. [color=red]tyttö[/color], 3530 g, 50 cm, py 34,5 cm
[color=6959cd][b] maaria73 [/color][/b] 5.12.[color=red]tyttö[/color], 3300 g, 52 cm
[color=6959cd][b] Bojo [/color][/b] 9.12. [color=blue]poika[/color], 3400 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] Sonnette [/color][/b] 17.12. [color=blue]poika[/color], 4185 g ja 53 cm, py 36 cm
[color=6959cd][b] Acathisia [/color][/b] 24.12.[color=red]tyttö[/color], 4395 g, 53 cm
[color=6959cd][b] Inkulaattori [/color][/b] 31.12.[color=red]tyttö[/color], 3910 g, 49 cm
[color=6959cd][b] Rouva80 [/color][/b] 9.1. [color=blue]poika[/color], 3670 g ja 50 cm, pipo 34.5 cm
[color=6959cd][b] Emmasophia [/color][/b] 14.1. [color=blue]poika[/color], 3375 g ja 49 cm, pipo 35 cm
[color=6959cd][b] Nette [/color][/b] 28.2. [color=blue]poika[/color], 3510 g ja 51 cm, pipo 35 cm
[color=6959cd][b] tiitiäinen05 [/color][/b] 5.3. [color=red]tyttö[/color], 3170 g ja 49 cm, pipo 34cm
[color=6959cd][b] n.1979 [/color][/b] 7.3. [color=red]tyttö[/color], 3130 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] kati. [/color][/b] 15.3. [color=blue]poika[/color], 2870 g ja 48 cm
[color=6959cd][b] miusumausu [/color][/b] .3. [color=blue]poika[/color], 3490 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Melike77 [/color][/b] 23.3. [color=blue]poika[/color], 4300 g ja 54 cm, pipo 35,5cm
[color=6959cd][b] Wilkuna-72 [/color][/b] 2.4. [color=red]tyttö[/color], 3360 g ja 49 cm, pipo 35cm
[color=6959cd][b] Riax [/color][/b] 16.4. [color=red]tyttö[/color], 4325 g ja 53 cm, pipo 37cm
[color=6959cd][b] joanna04 [/color][/b] 30.4. [color=red]tyttö[/color], 3592 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] petjuska [/color][/b] 5.5. [color=blue]poika[/color], 2980 g ja 47 cm
[color=6959cd][b] Miikuko [/color][/b] 6.5. [color=red]tyttö[/color], 3710 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Mauku75 [/color][/b] 24.5. [color=red]tyttö[/color], 3555 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] uba-aba[/color][/b] 27.5. [color=blue]poika[/color], 3220 g ja 49 cm, pipo 34,5 cm
[color=6959cd][b] Aapeli_77[/color][/b] 10.6. [color=blue]poika[/color], 3620 g ja 52 cm, pipo 36,5 cm
[color=6959cd][b] Kengu76 [/color][/b] 25.6. [color=red]tyttö[/color], 2855 g ja 49 cm, hattu 32 cm
[color=6959cd][b] kuutar-74 [/color][/b] 5.7. [color=red]tyttö[/color], 4000 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Vinku75 [/color][/b] 29.6.[color=blue]poika[/color], 3330 g ja 49 cm
[color=6959cd]Ex-haahujen yahoo-lista:[/color]
[b][color=darkviolet] groups.yahoo.com/group/exhaahut [/color][/b]
[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki exät, jo jakautuneetkin :)[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color][color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4]