Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaas "laihdutusruokia"!

Vierailija
22.01.2014 |

Mitkä ruoka-aineet ovat hyväksi aineenvaihdunnalle, suolen toiminnalle ja painonhallintaan? Ja saa laittaa myös ihan reseptejä hyvistä, kevyistä ruuista! :)

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 30 kiloa pudottanut ihan normiruualla. 1 tärkeä sääntö minulla on: puolet lautasesta kasviksia joka ruualla, luistamatta. Se voi olla höyrytetyt kasvikset, salaattia tai vaikka pelkkää tomaattia. Sen lisäksi vaihdoin aamu/välipalaleivät rahkaan tai puuroon. Syön viisi kertaa päivässä.

normiruoka siis käy. pihvien kanssa ei tarvitse tehdä perunoita tms, höyrytetyt kasvikset riittää. Makaroonilaatikkoon voi laittaa puolet vähemmän ja tummaa makaroonia.

Vierailija
2/46 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisikö vispattu marjapuuro? Keitot ja liemet? Lohi- ja kalasoppa? Vihanneskeitto? Kesäkeitto? Kanakeitto? Täytetyt munakkaat? Munakokkeli?

Mäkin suosittelen normiruokia ja että syö vain pieniä annoksia. Kaikki mahdollisimman alkulähdeläheistä esim just tummaa riisiä, tummaa leipää jota jalostettu mahdollisimman vähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä peruna ja viljatuotteet pois. Kasvis sekoituksia perunan tilalle.toimii.

Vierailija
4/46 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilareiden välttäminen on ruokavaliossa yksinkertaisin tapa laihtua.

Hyviä ruokia esim.

Kaalilaatikko, kaalipata, wokit yms.

keitot ovat ok laihdutukseen, koska niissä tulee syötyä suhteessa vähemmän energiaa. Esim. linssikeitto on erinomainen ruoka laihduttajalle ja kuntoilijalle.

Perusruoakan broileri, lihapullat, lohi yms. hyviä, mutta perunoiden tai riisin tilalle otat pelkän salaatin tai paistat pannulla kasviksia.

Salaatteihin saa helposti vaihtelua eri proteiineilla, kasviksilla, juustoilla.

Vierailija
5/46 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on todellakin lähtenyt aineenvaihdunta käyntiin Chlorella-spiruliina-vehnäoras-jauheella mitä sekoitan aamulla mehuun ja vetäsen sen. Vessassa saa sitten ravata koko päivät pissalla ja kyllä suolikin kiittää! Lisäksi olen järkevöittänyt annoskokoja, normaalia ruokaa syön. Ja Herkut pois! -15 kg laihtunut sillä ja painoindeksi nyt 22,5!!! Ainkaa ei urheiluun juurikaan ole. Yritän kuitenkin ainakin kerran viikossa jumpassa käydä.

Vierailija
6/46 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia hiilareita välttämällä laihtuu? Eikös se laihtuminen ole kiinni siitä päivittäisestä kalorimäärästä. Itse laihdutin 10 kiloa kolmessa kuukaudessa ihan tavallisella ruokavaliolla. Täysjyväviljaa, ruisleipää, hedelmiä, perunaa, pastaa, kaikkea tuli syötyä. Proteiini ei pidä minua yhtään sen kylläisempänä kuin hiilaritkaan. Päin vastoin. Jaksan paremmin kun syön hiilareita. 

Vierailija
7/46 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 13:51"]

Minkä takia hiilareita välttämällä laihtuu? Eikös se laihtuminen ole kiinni siitä päivittäisestä kalorimäärästä. Itse laihdutin 10 kiloa kolmessa kuukaudessa ihan tavallisella ruokavaliolla. Täysjyväviljaa, ruisleipää, hedelmiä, perunaa, pastaa, kaikkea tuli syötyä. Proteiini ei pidä minua yhtään sen kylläisempänä kuin hiilaritkaan. Päin vastoin. Jaksan paremmin kun syön hiilareita. 

[/quote]

siksi sittä kaikki ylimääräinen höttö = hiilaria, kuten sipsit, pullat, karkit, limsat, vaalea leipä

Vierailija
8/46 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan niitä hiilareita syödä kohtuudella. Ei ole mulla onneksi syytä vähentää :) Hyvin tippuu paino näinkin. Sitä paitsi miksi mun pitäis luopua mun lempiruuista kuten pastasta. En ymmärrä. No jokainen tyylillään. Karkkia ja sipsiä syön kerran viikossa ja ihan normaalipainoinen olen.

Vierailija
9/46 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 13:06"]Mitkä ruoka-aineet ovat hyväksi aineenvaihdunnalle, suolen toiminnalle ja painonhallintaan? Ja saa laittaa myös ihan reseptejä hyvistä, kevyistä ruuista! :)

[/quote]Hernekeitto, valmiit salaattiannokset (pystyy seuraamaan tarkkaan kalorit), jokunen hedelmä sillon tällön (banaania ei). Noillakin pötkii pitkälle. Ihminen saa kärsiä nälkää! ;)

Vierailija
10/46 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 13:56"]

Voihan niitä hiilareita syödä kohtuudella. Ei ole mulla onneksi syytä vähentää :) Hyvin tippuu paino näinkin. Sitä paitsi miksi mun pitäis luopua mun lempiruuista kuten pastasta. En ymmärrä. No jokainen tyylillään. Karkkia ja sipsiä syön kerran viikossa ja ihan normaalipainoinen olen.

[/quote]

niin, et varmaan ole koskaan kuullut, että ihmisten aineenvaihdunta on erilainen. Jotkut on ns 'läpipaskoja', toiset ei

Vierailija
11/46 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tähän mennessä syöny tänään yhden annoksen pastaa juustokastikkeessa sekä juonu kahvia. Ilman kahvia voisin pyöristää kalorimäärän tälle päivälle 300kcal. Ehkä tänään syön vielä leivän, ehkä en. Eikä vaaka heilahda ylöspäin, päin vastoin. Itse olen hoikka, tottunut syömään vähän ja hoikkana myös pysyn. En vaan tarvii suuria määriä ruokaa laihtuakseni :)

Vierailija
12/46 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 13:58"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 13:56"]

[/quote]

niin, et varmaan ole koskaan kuullut, että ihmisten aineenvaihdunta on erilainen. Jotkut on ns 'läpipaskoja', toiset ei

[/quote]

Olen kuullut, mutta en usko siihen. Selittelyn makua. Jokainen pystyy laihduttamaan ihan normi ruokavaliolla jos vaan oikeasti haluaa.

Vierailija
13/46 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä treenaan ja pudotan painoa Jutan ohjeilla ja jestas kun pitää syödä paljon! Ruokavalio sisältää paljon proteiinia (raejuustoa, rahkaa, kananmunaa), mehukeittoa (kaloreita lähes 0), salaattia jättiannos sekä lounaalla että päivällisellä, myös hiilareita syödään jonkun verran. Rasvaa on vain liraus oliiviöljyä. Niin ja vettä PALJON.

Vierailija
14/46 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 13:58"][quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 13:56"]

[/quote]

[/quote]Ei läpipaskoja olekaan. Vaan ne MÄÄRÄT mitkä upottaa kitaansa päivässä. Ei sitä sipsiäkään tarvii montaa kourallista kiskoa napaansa, ei lihoakaan silloin.

Vierailija
15/46 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 14:01"]

[/quote]

Olen kuullut, mutta en usko siihen. Selittelyn makua. Jokainen pystyy laihduttamaan ihan normi ruokavaliolla jos vaan oikeasti haluaa.

[/quote]

Siis mihin et usko? Siihen että joku on läpipasko? Mun veli on sellainen. Syö kuin hirvi mutta on laiha kuikelo.

Vierailija
16/46 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 14:02"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 13:58"][quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 13:56"]

[/quote]

[/quote]Ei läpipaskoja olekaan. Vaan ne MÄÄRÄT mitkä upottaa kitaansa päivässä. Ei sitä sipsiäkään tarvii montaa kourallista kiskoa napaansa, ei lihoakaan silloin.

[/quote]

No kyllä mä sen pussin vedän kerralla enkä silti liho. Hyvin voi herkutella kerran kaksi viikossa.

Vierailija
17/46 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 14:00"]

Mä oon tähän mennessä syöny tänään yhden annoksen pastaa juustokastikkeessa sekä juonu kahvia. Ilman kahvia voisin pyöristää kalorimäärän tälle päivälle 300kcal. Ehkä tänään syön vielä leivän, ehkä en. Eikä vaaka heilahda ylöspäin, päin vastoin. Itse olen hoikka, tottunut syömään vähän ja hoikkana myös pysyn. En vaan tarvii suuria määriä ruokaa laihtuakseni :)

[/quote]

Kannattaa myös kaloreiden lisäsi miettiä niitä ravinteita joita ruoasta kuuluisi saada. Jos tavoitteena on syödä 500 kcal päivässä niin täyttäisi sen edes kasviksilla ja lihalla tai muulla järkevällä. 

Vierailija
18/46 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 14:06"][quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 14:00"]

[/quote]

Kannattaa myös kaloreiden lisäsi miettiä niitä ravinteita joita ruoasta kuuluisi saada. Jos tavoitteena on syödä 500 kcal päivässä niin täyttäisi sen edes kasviksilla ja lihalla tai muulla järkevällä. 

[/quote]Juu silloin tällöin, en joka päivä! Syön mitä tekee mieli mutta kohtuudella. :) En nyt sano että reilusti ylipainoinen pärjäisi/pystyisi elämään näillä määrillä mitä nyt itse..

Vierailija
19/46 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 13:51"]

[/quote]

Laihtuminen tosiaan vaatii sen että kuluttaa enemmän kuin syö kaloreita, mutta hiilarit muuttuvat elimistössä rasvaksi, kun taas proteiinit ovat lihasten rakennusaine. Hiilareita tarvitset että jaksat (etenkin jos urheilet), mutta laihduttaja saa riittävästi hiilareita ruisleivästä yms. joissa se on hyvässä muodossa muutenkin. Kukaan ei oikeasti tarvitsisi nopeita hiilareita (paitsi ehkä maratonjuoksun aikana)  muuten ne vain väsyttävät, kuitupitoisuus on huono ja se osa jota elimistö ei pysty kuluttamaan tai säilyttämään muuttuu rasvaksi. Siksi lahduttajalle on tehokkainta välttää turhia hiilareita ja esim perunaa ei oikeastaan kannattaisi syödä (perunan c-vitamiinin saa muualta)

Vierailija
20/46 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka muka pärjää 500 kalorilla päivässä? Hahhah.