Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaas "laihdutusruokia"!

Vierailija
22.01.2014 |

Mitkä ruoka-aineet ovat hyväksi aineenvaihdunnalle, suolen toiminnalle ja painonhallintaan? Ja saa laittaa myös ihan reseptejä hyvistä, kevyistä ruuista! :)

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaatinlehdet, omena, näkkäri, kurkku ja hanavesi jäillä

Vierailija
22/46 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 14:06"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 14:00"]

Mä oon tähän mennessä syöny tänään yhden annoksen pastaa juustokastikkeessa sekä juonu kahvia. Ilman kahvia voisin pyöristää kalorimäärän tälle päivälle 300kcal. Ehkä tänään syön vielä leivän, ehkä en. Eikä vaaka heilahda ylöspäin, päin vastoin. Itse olen hoikka, tottunut syömään vähän ja hoikkana myös pysyn. En vaan tarvii suuria määriä ruokaa laihtuakseni :)

[/quote]

Kannattaa myös kaloreiden lisäsi miettiä niitä ravinteita joita ruoasta kuuluisi saada. Jos tavoitteena on syödä 500 kcal päivässä niin täyttäisi sen edes kasviksilla ja lihalla tai muulla järkevällä. 

[/quote]

Pasta juustokastikkeessa oli muuten todella pieni annos jos sait kalorimääräksi 300 kaloria. Annos koostui hiilareista ja rasvasta, joten en oikein usko että noin vähän kaloreitakaan oli. Salaattiannokseenkin saa helposti kaloreita yli 500 kaloria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 14:13"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 13:51"]

Minkä takia hiilareita välttämällä laihtuu? Eikös se laihtuminen ole kiinni siitä päivittäisestä kalorimäärästä. Itse laihdutin 10 kiloa kolmessa kuukaudessa ihan tavallisella ruokavaliolla. Täysjyväviljaa, ruisleipää, hedelmiä, perunaa, pastaa, kaikkea tuli syötyä. Proteiini ei pidä minua yhtään sen kylläisempänä kuin hiilaritkaan. Päin vastoin. Jaksan paremmin kun syön hiilareita. 

[/quote]

Laihtuminen tosiaan vaatii sen että kuluttaa enemmän kuin syö kaloreita, mutta hiilarit muuttuvat elimistössä rasvaksi, kun taas proteiinit ovat lihasten rakennusaine. Hiilareita tarvitset että jaksat (etenkin jos urheilet), mutta laihduttaja saa riittävästi hiilareita ruisleivästä yms. joissa se on hyvässä muodossa muutenkin. Kukaan ei oikeasti tarvitsisi nopeita hiilareita (paitsi ehkä maratonjuoksun aikana)  muuten ne vain väsyttävät, kuitupitoisuus on huono ja se osa jota elimistö ei pysty kuluttamaan tai säilyttämään muuttuu rasvaksi. Siksi lahduttajalle on tehokkainta välttää turhia hiilareita ja esim perunaa ei oikeastaan kannattaisi syödä (perunan c-vitamiinin saa muualta)

[/quote]

Kiitos infosta! :) Mä kyllä syön noita höttöjä, esim. pastaa, ihan siitä syystä kun niistä pidän :) Sitä karkkia tulee myös mussutettua. Tiedän ettei niistä ole mitään hyötyä kropalle, mutta jos ruokavalio on muuten kunnossa niin hyvä. Olen entinen anorektikko joten osaan kyllä koostaa ruokavalion oikein, eli hyvät hiilarit, proteiinit ja rasva. Mutta näiden lisäksi syön myös pizzaa, pastaa, perunaa, riisiä... Pasta ja riisi täysjyvänä. Kerran (tai 2) viikossa herkuttelen. 

Vierailija
24/46 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 14:14"]Kuka muka pärjää 500 kalorilla päivässä? Hahhah.

[/quote]Ihan tasan minä. No täytyy tunnustaa että voi se nousta välillä 800kcal/päivä, ja huippulukemiin jos joskus käydään ravintolassa syömässä (1 krt/ 3kk) mut emmää muutoin edes välitä ruoasta. Syön kirjaimellisesti vain elääkseni, en elä syödäkseni.

Vierailija
25/46 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 siis ylempi kommentoija ^

Vierailija
26/46 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 7 on myös numero 24...

Vierailija
27/46 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 14:17"][quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 14:06"]

Mä oon tähän mennessä syöny tänään yhden annoksen pastaa juustokastikkeessa sekä juonu kahvia. Ilman kahvia voisin pyöristää kalorimäärän tälle päivälle 300kcal. Ehkä tänään syön vielä leivän, ehkä en. Eikä vaaka heilahda ylöspäin, päin vastoin. Itse olen hoikka, tottunut syömään vähän ja hoikkana myös pysyn. En vaan tarvii suuria määriä ruokaa laihtuakseni :)

[/quote]

Kannattaa myös kaloreiden lisäsi miettiä niitä ravinteita joita ruoasta kuuluisi saada. Jos tavoitteena on syödä 500 kcal päivässä niin täyttäisi sen edes kasviksilla ja lihalla tai muulla järkevällä. 

[/quote]

Pasta juustokastikkeessa oli muuten todella pieni annos jos sait kalorimääräksi 300 kaloria. Annos koostui hiilareista ja rasvasta, joten en oikein usko että noin vähän kaloreitakaan oli. Salaattiannokseenkin saa helposti kaloreita yli 500 kaloria.

[/quote]1 annos sisältää 174kcal. Katson kalorit aina ennen syömistä ja nytkin siis pyöristin ylöspäin teille.

Vierailija
28/46 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 14:17"][quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 14:06"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]Ja valmiin salaattiannoksen rasiassa kun ostat, näet tarkan kalorimäärän mitä koko rasiassa on! Eikä ole 500 kaloria. Ainakaan kreikkalaisessa.

Vierailija
29/46 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut, mutta en usko siihen. Selittelyn makua. Jokainen pystyy laihduttamaan ihan normi ruokavaliolla jos vaan oikeasti haluaa.

[/quote]

Jaa ja meneekö samaan kategoriaan, että jokainen halutessaan raskautuu ihan normikeinoin.

Vierailija
30/46 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Sulla taitaa olla anoreksia jos 300 kaloria päivässä on sopiva määrä elämiseen.

Vierailija
31/46 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 14:26"][quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 14:00"]

[/quote]

Sulla taitaa olla anoreksia jos 300 kaloria päivässä on sopiva määrä elämiseen.

[/quote]Niin noh... En tarvii enempää. Ellei sitten joku hedelmähimo iske ehtoosti ;)

Vierailija
32/46 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 14:20"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 14:14"]Kuka muka pärjää 500 kalorilla päivässä? Hahhah.

[/quote]Ihan tasan minä. No täytyy tunnustaa että voi se nousta välillä 800kcal/päivä, ja huippulukemiin jos joskus käydään ravintolassa syömässä (1 krt/ 3kk) mut emmää muutoin edes välitä ruoasta. Syön kirjaimellisesti vain elääkseni, en elä syödäkseni.

[/quote]

Joko et osaa arvioida kulutustasi tai olet todellinen luonnonoikku. Että pysyisit edes hengissä 500 kalorilla niin sinun pitäisi olla 130 pygmi ja 25kg painava ja liikuntaa et harrastaisi ollenkaan. Silloinkin energian tarpeesi olisi suurempi. Tietenkin sellaisella keskitysleirin ruokavaliolla pysyy hengissä jos elimistö ottaa tarvitsemansa sieltä mistä ei pitäisi mutta silloin kyllä kärsit kaikenlaisista vaivoista ja kuukautisia yms et kyllä olisi nähnyt pitkään aikaan. Veikkaan siis että laskutaidossasi on aika paljon parantamisen varaa tai ymmärrystä ravinnosta ja sen merkityksestä kannattaisi lisätä.

Vierailija
33/46 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 14:25"]

Olen kuullut, mutta en usko siihen. Selittelyn makua. Jokainen pystyy laihduttamaan ihan normi ruokavaliolla jos vaan oikeasti haluaa.

[/quote]

Jaa ja meneekö samaan kategoriaan, että jokainen halutessaan raskautuu ihan normikeinoin.

[/quote]

No ei todellakaan mene samaan kategoriaan :D Noilla kahdella ei oo mitään tekemistä toistensa kanssa. Noita nyt ei voi verrata mitenkään.

Vierailija
34/46 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 14:24"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]Ja valmiin salaattiannoksen rasiassa kun ostat, näet tarkan kalorimäärän mitä koko rasiassa on! Eikä ole 500 kaloria. Ainakaan kreikkalaisessa.

[/quote]

Pelkällä salaatilla ei toki 500 pääse ihan helposti, mutta juustot, broileri, lohi kastikkeet kyllä tekevät helposti lautasellisesta 500 kaloria. Sen sijaan tuo 176 kaloria pastasta on kyllä todella pieni annos jos ilman kastiketta 100 g pastaa tekee jo yli 300 kaloria ja tässä ei siis ole kastiketta. Annos on siis todella pieni kuten totesin - jos siis paikkansa pitää.

Vierailija
35/46 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 14:37"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 14:24"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Pelkällä salaatilla ei toki 500 pääse ihan helposti, mutta juustot, broileri, lohi kastikkeet kyllä tekevät helposti lautasellisesta 500 kaloria. Sen sijaan tuo 176 kaloria pastasta on kyllä todella pieni annos jos ilman kastiketta 100 g pastaa tekee jo yli 300 kaloria ja tässä ei siis ole kastiketta. Annos on siis todella pieni kuten totesin - jos siis paikkansa pitää.

[/quote]

Ceasar salaatti on tietysti aika raskaasta päästä, mutta esim  mäkkärin kana-ceasar salaatissa on n. 1100 kaloria ja sekään ei mikään älytön annos ole. Sulla taitaa tosiaan olla väärin ymmärrys siinä miten kalorit lasketaan.

Vierailija
36/46 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkan pastaa juustokastikkeessa -valmisateriassa on 2 annosta / pussi ja pussin kyljessä lukee muistaakseni yhden annoksen kaloreiksi tuo 174. 

-Eri kuin aiemmin juustopastasta puhunut vastailija

Vierailija
37/46 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 13:56"]

Voihan niitä hiilareita syödä kohtuudella. Ei ole mulla onneksi syytä vähentää :) Hyvin tippuu paino näinkin. Sitä paitsi miksi mun pitäis luopua mun lempiruuista kuten pastasta. En ymmärrä. No jokainen tyylillään. Karkkia ja sipsiä syön kerran viikossa ja ihan normaalipainoinen olen.

[/quote]

Minä en syö OLLENKAAN mitään makeaa enkä sipsejä tms. enkä juo limuja.  Vain aamuin illoin yksi tai kaksi pientä leipää, normaali lounas ja päivällinen salaatilla. Olen syönyt näin vuosia. Olen ylipainoinen.

Vierailija
38/46 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 14:44"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 13:56"]

Voihan niitä hiilareita syödä kohtuudella. Ei ole mulla onneksi syytä vähentää :) Hyvin tippuu paino näinkin. Sitä paitsi miksi mun pitäis luopua mun lempiruuista kuten pastasta. En ymmärrä. No jokainen tyylillään. Karkkia ja sipsiä syön kerran viikossa ja ihan normaalipainoinen olen.

[/quote]

Minä en syö OLLENKAAN mitään makeaa enkä sipsejä tms. enkä juo limuja.  Vain aamuin illoin yksi tai kaksi pientä leipää, normaali lounas ja päivällinen salaatilla. Olen syönyt näin vuosia. Olen ylipainoinen.

[/quote]

Tää ei nyt ole mitään v*ttuilua, mutta miten pysyt ylipainoisena noin vähällä ruokamäärällä? Hararstatko liikuntaa ollenkaan?

Vierailija
39/46 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkkärin kana-caesar salaatissa on kyllä itse firman mukaan 290 kcal annoksessa, mistä ihmeestä sä siihen 1100kcal siihen saat, sehän on jo melkein kaksi kertaa enemmän kuin kerroshampurilaisessa. Ja kastikkeessakin näytti olevan 40kcal, joten silläkään ei päästä yli tuhanteen.

Vierailija
40/46 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 14:39"]Pirkan pastaa juustokastikkeessa -valmisateriassa on 2 annosta / pussi ja pussin kyljessä lukee muistaakseni yhden annoksen kaloreiksi tuo 174. 

-Eri kuin aiemmin juustopastasta puhunut vastailija

[/quote]Näin juuri! Tuota tarkoitin että kyllä katson paketeista kalorit.