Mistä D-vitamiinilisä talveksi?
Kommentit (38)
Öljykapseleita tai suihketta.
Luontaistuotekaupoista saa parhaat tuotteet.
Kysymällä rohkeasti löytyy varmasti oikea tuote :)
Purkista, D3 napsinut vajaa 10v puolihuolimattomasti ,ei joka päivä, kun syön säännöllisesti lohta. D arvot labroissa 105., eikä flunssia tai mitään särkyvä. Olen 74 v.
Mä ostin cittarista SanaSolin D-vitamiinia 50ug kesäksi ja nyt talveksi aion ostaa 100ug
Vierailija kirjoitti:
Apteekista
Apteekista kyllä jos hinnalla ei ole väliä.
Me ollaan saatu samat tuotteet Prisman hyllystä edullisemmin.
Moni pohtii mikä vahvuus olisi nyt sopivin.
Kaikki samanlaisia, analysoitiin kohulla muutama vuosi sitten.
Mä inhoan niellä tabletteja joten ostan suuhun suihkutettavaa Puhdas + D-valmistetta.
Menen huomenna mittauttamaan d-vitamiinitasot. Sitten voin kertoa. Olen ottanut vaihtelevasti 25-100 ympäri vuoden. Eniten olen pitänyt oliivöljykapseleista.
Ei tarvita:
Vierailija kirjoitti:
Öljykapseleita tai suihketta.
Luontaistuotekaupoista saa parhaat tuotteet.Siis kalleimmat tuotteet.
Aiemmin tilasin iherbista, sieltä saa tosi vahvoja vitamiineja, mut postikulut on noussut. Taisin syödä talviaikaan 250ug vahvuisia päivittäin.
Nyt tilasin sinunapteekista kympillä 100ug oliiviöljykapseleita.
Kannattaa ostaa öljykapseleina kun niin imeytyy parhaiten.
D- vitamiinien pitoisuuksista on tehty vertailu joitakin vuosia sitten.
Minisun paras
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apteekista
Apteekista kyllä jos hinnalla ei ole väliä.
Me ollaan saatu samat tuotteet Prisman hyllystä edullisemmin.
Moni pohtii mikä vahvuus olisi nyt sopivin.
Alle vuoden ikäisille ei suositella yli 25 mikrogramman säännöllistä, päivittäistä D-vitamiinin käyttöä.
Päivittäinen annos ei saisi 1–10-vuotiaillakaan olla säännöllisesti yli 50 mikrogrammaa ja sitä vanhemmilla yli 100 mikrogrammaa.
Osa saadaan ruuasta ja lisät otetaan purkista.
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin tilasin iherbista, sieltä saa tosi vahvoja vitamiineja, mut postikulut on noussut. Taisin syödä talviaikaan 250ug vahvuisia päivittäin.
Nyt tilasin sinunapteekista kympillä 100ug oliiviöljykapseleita.
Kannattaa ostaa öljykapseleina kun niin imeytyy parhaiten.
D- vit. On rasvaliukoinen eli tarvii kaveriksi rasvaa imeytyäkseen hyvin.
Oikeanlaisesta ravinnosta ja D-vitamiini tableteista.
Ravinto tietenkin parempi, koska siitä D-vitamiin niinkuin kaikki muutkin vitamiinit ja hiven-ja kivennäsaineet imeytyvät kaikkein parhaiten ihmisen elimistöön.
Tarvittaessa lisänä D-vitamiini valmiste.
Mutta harvempi terve ja normaalisti syövä suomalainen tarvitsee mitään vitamiinilisä apteekeista tai kaupoistakaan.
Erikseen sairaat ja vanhukset, jotka syövät vähän ja yksipuolisesti.
Vierailija kirjoitti:
Onko Sana-sol D3 hyvä?
Ollaan mieheni kanssa käytetty Sana-solia 100ug päivässä, sitä meille suositeltiin. Olemme 50+ molemmat. Suomalaiset tarvitsevat D-vitamiini lisän ympäri vuoden, näin minulle sanoi terveydenhuollon ammattilainen.
Purkista