kannattaako muuttaa Nokialle?
Etsimme perheelle isoa asuntoa Tampereelta tai ympäristökunnista. Nokialla on edullisemmat asunnot, kuin Lempäälässä, Pirkkalassa ja Tampereella.MIKSI? Nokia vaikuttaa kuitenkin ihan yhtä kivalta kun nuo muut! Mikä tekee Nokiasta halvemman? Eikö ihmiset halua sinne muuttaa? Kannattaako sinne muuttaa? Onko työmatka Tampereelle kovin ruuhkainen ja pitkä? Vesikriisikö Nokian maineen pilasi ja hinnat ovat siksi halvempia?
Kommentit (65)
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 12:27"]
Itse muuttaisin perheen kanssa ennemmin Ylöjärvelle kuin Nokialle. Nokian keskusta on pieni ja täynnä kerrostaloja, lisäksi itsestäni ns.kivemmat asuinalueet ovat hurjan kaukana ja huonoilla kulkuyhteyksillä (en ole Nokialla asunut että tämä on vain mielikuva). Itse asun Ylöjärvellä tällä hetkellä (Tampereelta muutin) ja
Etpä ole edes tainnut käydä Nokialla, kun väität että keskusta on täynnä kerrostaloja. Keskellä kylää on Poutunpuisto, mitä ympröi kolmikerroksisia kerrostaloja, S-market ja Iisoppi. Yhdellä reunalla on Härkitie. Nokialta on melkoisen hyvät yhteydet Tampereelle, Ylöjärvellekin sekä Pirkkalaan.
Harrastusmahdollisuuksia on monia. Kuokkujärven laduilla käyvät naaputikuntienkin asukkaat. Miksiköhän? Olisikohan paremmin hoidetut kuin ympäristökunnissa. Poliittinen kähmintä kuuluu asiaan, kten muissakin kaupungeissa.
tänne kyllä ajattelin perheeni perustaa. Hyvät ja toimivat palvelut, paljon uusia lapsiystävällisiä asuinalueita ja jopa täällä vähän "syrjemmässä" on kauppoja, koulu ja päiväkoti. Lisäksi omalla autolla vain vartti Tampereen keskustaan ja bussit kulkevat hyvin. :)
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 14:50"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 14:38"]
ajelin nokian läpi viime lauantaina ja piti poiketa kauppaan. lidliä en löytänyt. ilmeisesti nokialla ei ole sitä?
[/quote]
Ajattelit, että Nokia on pikkukylä, jonka kaikki kaupat ja palvelut ovat yhden kadun varressa, kun et ihan läpiajamisella osunut kohdalle?
[/quote]
en tunne paikkaa hyvin. ajelin jäähallin risteyksen ohi johonkin teollisuusalueelle (?) ja sitten keskustassa muutaman kadun. oon niin surkea suunnistaja, että mihinkään sivummalle en uskaltanut lähteä haahuilemaan :)
Nokia on ihan jees paikka asua lapsiperheelle, mutta kannattaa tarkkaan miettiä jos vuokralle muuttaa että minkä yhtiön kirjoille muuttaa ettei joudu paskan vuokrausfirman kirjoille.
Nokia on ainakin minulle ja perheelleni ihan sopivan kokoinen. Asumme keskustan lähellä rivarissa ja kaikki tarvittava on lähellä: 5 min tarhaan, kouluihin (kaikki alakoulusta lukioon ja ammattikouluun lähellä), ruokakauppoihin ja liikuntakeskukseen + jäähallille. Töihin Tampereen keskustaan 20 min. Vaatekaupoilla täytyy kyllä käydä Tampereella.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 14:38"]
ajelin nokian läpi viime lauantaina ja piti poiketa kauppaan. lidliä en löytänyt. ilmeisesti nokialla ei ole sitä?
[/quote]
Ajattelit, että Nokia on pikkukylä, jonka kaikki kaupat ja palvelut ovat yhden kadun varressa, kun et ihan läpiajamisella osunut kohdalle?