Onko teitä pakotettu lapsena syömään
Onko teidän isovanhemmat pakottaneet teitä syömään kun olit lapsi? Mulla on traumoja kun mun mummu ja vaari yhdessä pakotti syömään maksaa heillä ollessani ja sitten mummo sanoi "et saa kyllä kahvia tai kakkua sitten kun et syö" ja vaari tuli ulos asti perässäni kun lähdin itkien pöydästä pois. En saanut syötyä jotain maksaa mitä inhosin.
Kyllähän he muitakin ruokia pakottivat syömään ja vaari tuijotti aina tarkkaan mua että syönkö. Mummu myös suuttui jos lautaselle jäi jotain.
Piti aina hänen mieliksi syödä ja kehua ruokaa vaikka se oli täyttä sontaa.
Kommentit (22)
Isovanhemmat eivät koskaan pakottaneet mihinkään, mutta olihan näitä tilanteita jonkin verran koulussa tai muualla, että pitää syödä jotain epämieluisaa – edes vähän. Ei niistä mitään traumoja jäänyt, koska en ole traumapoliittisesti suuntautunut. :)
Koulussa, luultavasti ekaluokan aikana, oli pakko syödä porkkanalaatikkoa. Kuvottavaa oli, mutta pakko oli syödä. Mieleen on myös jäänyt tilanne, jossa kuiva salaatinlehti aiheutti oksennusrefleksin. Sain sen kuitenkin torjutuksi ja söin lehden väkisin.
20 vuotta sitten oli ihan normia, että koulussa oli pakko syödä ekalla/tokalla. Opettaja vielä annosteli ruuan, eli todellakaan ei voinut ottaa mitään lusikallista ja pelkkä maistaminen olisi riittänyt. Istutettiin sitten lautasen ääressä siihen asti, että seuraava tunti alkaa.
Hyöty tästä täysi 0 kaikille osapuolille. No ehkä mielenvikainen ope sai jotain kiksejä siitä kurmottamisesta.