En koskaan klikkaa nettimainoksia. Muita?
Kun aloitin netinkäytön, kansalaisia varoiteltiin viirusten vaaroista. Kaikkia välkkyviä bannereita tai edes tesktimainoksia ei saanut klikata, koska sieltä saattoi saada koneelle vaarallisen haittaohjelman. Tästä on jäänyt tapa, etten koskaan klikkaa mainoksia ja blokkaan ne aina. Nykyisin asenteet ovat muuttuneet, ja itse asiassa mainosten blokkaamista jopa paheksutaan. Mainokset kun ovat tärkeä tulonlähde useimmille todella hyville sivuille, ja mainosten klikkaaminen (tai ainakin katsominen) on tapa osoittaa kannatusta arvokkaalle sisällölle, jota sivustojen ylläpitäjät tarjoavat. En silti osaa muuttaa vanhoja tapojani...
Kommentit (5)
Kommentoikaapa tuota näkemystä, että mainosten blokkaaminen on epäreilua. -ap
Adblock Plussalla tai Edgellä lähtee mainokset hyvin. Ei kiinnosta kuka siinä menettää rahaa, kun itse olen mainostusta vastaan kokonaan.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 00:20"]
mitä ne on?
yst terv nimim Adblock
[/quote]
Miksi käytät Adblockia, jos et tiedä, mitä varten se on olemassa? Oletko joku laumasielu, joka menee massan mukana ymmärtämättä miksi?
En minäkään. Töissä joutuu käyttämään IE:tä mutta kotona onneksi FF:stä saa lähes kaikki mainokset pois näkyvistä!