Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omakohtaisia kokemuksi endometrioosi

Vierailija
21.01.2014 |

Minulla epäillään endometrioosia. Olen jo googlen kautta selvittänyt kaiken mahdollisen tähän liittyen. Lääkärin tapaaminen minulla on viikolla 6. Mutta nyt toivoisin teiltä, kellä tämä on/ on ollut omakohtaisia kokemuksia tästä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovia kipuja oli, leikattiin. Sen jälkeen sain 2 lasta luomusti.

Vierailija
2/7 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 22:33"]

Kovia kipuja oli, leikattiin. Sen jälkeen sain 2 lasta luomusti.

[/quote]

Uusiutuko sinulla? Tuo, että olet saanut lapsia sen jälkeen, huojentaa mieltäni niin paljon, kiitos :)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole haitannut lasten jälkeen. Ekan kerran sitä epäiltiin parikymppisenä ja ekan lapsen sain 34v. Vasta kolmenkympin jälkeen alkoi vauvakuume...

Endoa todettiin leikkauksessa laajalti ja loppuvaiheessa olin kipeä jatkuvasti. Leikkaukseen menin nimenomaan kivun takia.

Vierailija
4/7 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Endometrioosi ei mulla aiheuttanut kovin kummoisiakaan mahakipuja, vaan sen sijaan ihan hirvittävän hartiapiston aina menkkojen aikaan. Sitä leikattiin pois 2010 ja 2012 raskauduin luomusti vain puolen vuoden yrityksen jälkeen. Synnytyksen jälkeen ei ole ollut mitään hormoneita tms. "hoitoa" endoon, ja oireet ovat pysyneet suht kurissa.

Vierailija
5/7 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla leikattiin kun oli 22 v, leikannut lääkäri sanoi, että tuskin lapsia saan. Kahden vuoden kuluttua syntyi esikoiseni, leikannut lääkäri oli myös synnytyslääkärinäni, itki onnesta varmaan enemmän kuin minä. Sain myös toisen lapsen 2 v 2 kk esikoisen syntymästä. Ennen leikkausta kivut olivat sietämättömät, mutta loppuivat leikkaukseen. Minulla endo ei uusinut. Olen edelleen kiitollinen ihanalle lääkärilleni. Olen nyt 58 v.

Vierailija
6/7 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sietämättömät ja lähes invalidisoivat kivut pitkin kuukautiskiertoa. Leikattiin, ei pahemmin apua. Lääkärin mukaan endo kasvaa kohtulihakseen, joten ainoa keino kohdunpoisto. Yritetään silti tulla vielä raskaaksi, vaikka yritystä on takana jo pari vuotta. Ei siis mitään positiivista omakohtaista kerrottavaa. Rikki olen.

Vierailija
7/7 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa odotella ihan rauhassa :) Hyvin pystyy endon kanssa elämään kun lääkityksen saa kohdilleen :)