12 tunnin paasto ennen labraa
Mun pitäisi olla 12 tuntia syömättä ja juomatta kun menen aamulla paastoverinäytteisiin. Ihan vaan semmosta kysyisin että tarkoittaako tuo, että ei saa juoda edes vettä?
Kommentit (8)
Niin....kulaus on max 0,5dl, eikä sitäkään kannata ottaa juuri ennen testeihin menoa.
mulla ollut 12h paasto ja 6h ilman vettä rajat
Vierailija kirjoitti:
Niin....kulaus on max 0,5dl, eikä sitäkään kannata ottaa juuri ennen testeihin menoa.
Ei ole noin tarkkaa, terveisin labrahoitaja joka sanoi 2 dl.
Mie oon kyllä vettä juonut illalla, yöllä ja aamullakin (vitamiinien ja lääkkeiden kanssa) ennen labraa ja tämä oli kuulemma ok. Kysyin vielä etukäteen hoitajalta ja vettä sai juoda, toki ei litratolkulla kuitenkaan.
Sokerirasitustestin aikana, eli glukoosi liemen juomisen jälkeen ei sitten saanut juoda kuin noin desin vettä, mutta ennen sitä ei rajoitettu. Raskaana siis olen, niin ei olisi tullut mitään jos desillä olisi pitänyt yli 14h pärjätä (12h paasto + 2h testi). Arvoihin ei vaikuttanut veden juonti ainakaan laimentavasti koska narahdin kaikista arvoista rankasti yli rajan ja nyt käytetään insuliinia oikein isolla kädellä.
Maksa ja sappiarvoja varten piti kans paastota 10-12h eikä ohjeissa kielletty veden juomista vaan päinvastoin luki että kaikki normaalit lääkkeet saa ottaa normaalisti veden kanssa.
Kiitos! Maksaa mullakin tutkitaan. Ehkä tänä iltana uskaltaa pari lusikallista vettä hörppiä. Nyt jo tuntuu siltä että mulla on jano kuin kamelilla hiekkamyrskyssä ja vuosisadan nälkä pukkaa päälle. Psykologista valenälkää.
Tarkoittaa.
Itse kysyin, saanko ottaa kulauksen verran, kun en muuten saa lääkettä alas. Se kulaus luvattiin.