Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suostuisitko parisuhteeseen, jossa toinen ei ryhtyisi omaishoitajaksesi?

Vierailija
19.10.2020 |

Minä suostuisin, sillä etsin parisuhteelta aivan muita asioita kuin hoivaa ja turvaa. Minusta on vain hyvä, etteivät kaikki teeskentele tuohon ryhtyvänsä, kun suurin osa ei kuitenkaan tuota raskasta roolia tule kantamaan lupauksista huolimatta.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut edes mieleen mikään omaishoitajakuviot. Ei mitään merkitystä suhteen kannalta.

Vierailija
2/60 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitoin tänään juuri omakantaan merkinnän, että en halua läheisistäni omaishoitajaa. Meillä kaikilla on vain yksi elämä, enkä halua että kukaan rakkaani joutuu uhraamaan omansa minun takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ryhtyisi itsekään, joten miten voisin edellyttää tuota keneltäkään toiselta. Siinä vaiheessa, kun en pysty itsesäni huolehtimaan, on aika poistua.

Vierailija
4/60 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea mitä olen rakastanut olen myös halunnut hoitaa.

Vierailija
5/60 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä laitoin tänään juuri omakantaan merkinnän, että en halua läheisistäni omaishoitajaa. Meillä kaikilla on vain yksi elämä, enkä halua että kukaan rakkaani joutuu uhraamaan omansa minun takia.

Ajattelen samoin. En tiennytkään että tuostakin voi esittää oman toiveensa. Täytyykin käydä kirjaamassa.

Vierailija
6/60 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on niin nätisti sanottu että en edes kirjoita erillistä kommenttia ketjuun. Ihan sama täällä.

Vierailija
7/60 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen rakastanut paljon, mutta koskaan en ole halunnut hoitaa mitään tai ketään.

Vierailija
8/60 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkistä, täytyy tutustua tähän. Minulle on myös erittäin tärkeää, ettei kenenkään hyvinvointi, vapaus tai onnellisuus heikenny siksi, että hän on kanssani suhteessa.

Vierailija
9/60 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tallainen  viidenkympin ikää kolkutteleva mies jo odottaa sellaista sitoutumista kolmenkympin korvilla olevalta mielitietyltään. Ihan hyvä olisi jos kävisi vaikkapa salilla jo ottamassa vähän lihasvoimaa eikä pieni pikakoulutus tuolta hoito-alalta olisi huono juttu, ainakin ensiapukurssit olisi ainakin hyvä olla käytynä jotta osaa antaa suusta suuhun muutakin kuin lempeä, pitäisiköhän ostaa defibrillattori jos on vielä kovinkin innokas sängyssä, vaikka kyllä tuollainen kolmekymppinen taitaa jo olla sen verran iällä itsekin ettei jaksa paljon muuta töiden ja jumpsan päälle  kuin ruuat laittaa minulle ja muuten hoitaa kotityöt

Vierailija
10/60 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten hoitaminen ja rakastaminen liittyvät toisiinsa?

Olenko nyt jotekin kykenemätön rakastamaan, kun en halua huolehdittavakseni edes vaativia viherkasveja?

Vai onko tämä jokin naisten juttu?

Vierailija
11/60 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ja tästä ollaan puhuttu puolison kanssa. En halua pintaliittoa, jossa ollaan vain niin kauan kuin on kliffaa ja sen jälkeen dumpataan roskikseen toinen hyödyttömänä vaikka hän olisi lasten vanhempi ja monikymmenvuotinen puoliso.

Vierailija
12/60 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vähän riippuu, miten asian ilmaisee. On kuitenkin eri asia ymmärtää omat rajalliset voimavaransa kuin ilmoittaa ykskantaan, että haluaa saada parisuhteesta vähintään yhtä paljon, kuin siihen panostaakin.

Vierailija
13/60 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Kyllä pitää luottaa sen verran, että toisesta välittää, kun toinen sairastuu. Itse hoitaisin toista viimeiseen asti.

Vierailija
14/60 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh luulen että juu. Tosin itse olisin valmis rakastamani henkilön omaishoitajaksi. Olen ollut lapsesta asti hoivaajaluonne, ja näen omaishoitajuuden kaikessa raskaudessaan antoisana. Mutta olen realisti, joten omaishoitajuutta en jaksaisi enää jos/kun puoliso ei enää kykenisi lainkaan itse kävelemään/edes nousemaan tuettuna ylös tukea vasten jne. Täysin sänkypotilaan hoito on ihan eri tasosta ja rankkaa. Mutta sitä ennen ihan hyvin voisin olla omaishoitaja, harvemmalla heti se kävelykyky menee kokonaan.

Musta tää ei ole vastavuoroinen juttu, vaan jos asia tuntuu luontevalta molemmin puolin eli toinen haluaa hoitaa ja toinen jaksaa olla läheisen hoitama (eihän sitä kaikki halua) niin homma luonnistuu. Ei se vaadi sitä että toinen olisi samoilla mielin että hänkin hoitaisi tarpeen tullen minua.

Vierailija
15/60 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin hoitajan voimat riittävät, toisella pidempään, kuin toisella. Onneksi on muitakin vaihtoehtoja. Ei se automaattisesti tarkoita eroa, jos ei omaishoitajaksi ryhdy.

Vierailija
16/60 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen rakastanut paljon, mutta koskaan en ole halunnut hoitaa mitään tai ketään.

Niin no sä olet niitä ihmisiä jotka ei tarkoita mitään konkreettista. Kunhan pierevät suuaukon kautta.

Vierailija
17/60 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kuin hoitajan voimat riittävät, toisella pidempään, kuin toisella. Onneksi on muitakin vaihtoehtoja. Ei se automaattisesti tarkoita eroa, jos ei omaishoitajaksi ryhdy.

Useimmiten tarkoittaa, jos puoliso pysyy edes pystyssä, niin et saa hoidokkia mihinkään laitokseen.

Usein ero on ainoa ratkaisu, tai se, että olette yhdessä laitoskunnossa.

Kokemusta on.

Vierailija
18/60 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no sä olet niitä ihmisiä jotka ei tarkoita mitään konkreettista. Kunhan pierevät suuaukon kautta.

Rakastamisella ja hoitamisella ei ole mitään tekemistä keskenään.

Vierailija
19/60 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhde on liitto, jossa tuetaan toista hyvinä ja huonoina aikoina. Kyse on velvollisuudesta.

Vierailija
20/60 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhde on liitto, jossa tuetaan toista hyvinä ja huonoina aikoina. Kyse on velvollisuudesta.

Tuo on eräs parisuhdemalli muiden joukossa. Toista voi rakastaa, vaikka ei olisikaan kiinnostunut tällaisesta "parisuhde sairausvakuutuksena" -suhdeformaatista. Minun parisuhteessani ei esimerkiksi velvollisuudella ole mitään sijaa, vaan kaikki perustuu kahden itsenäisen aikuisen vapaaehtoiseen yhdessä olemiseen.