Jouluapua yksin elävälle lapsettomalle miehelle?
Kuka osaisi neuvoa järjestön tai yhteisön, joka toteuttaisi kaltaisteni lapsettomien ja vähävaraisten yksineläjien toiveita? Olisi mukava saada jouluna edes yksi mieleinen paketti.
Kommentit (48)
Etsi varakas sugar mommy itsellesi.
Jos sulla on ap parisuhde niin voitko toivoa kumppaniltasi yhtä pakettia itsellesi?
Jos kerran olet köyhä, rupea tekemään jotain asian kohentamiseksi.
Jotenkin hassua ajatella että tälläiset idiootti-uunot kuin aloittaja kuitenkin ovat parisuhteessa. Vinkkinä voin sanoa että älkää ainakaan tehkö lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai se kysymys teille kaikille koko maailmassa jotka kokee että kukaan ei rakasta: lohduttaako se persoonattoman avustusjärjestön antama paketti yhtään oikeasti?
Sitten on ne ihmiset jotka oikeasti haluaa muuttaa omaa tilannettaan. Ne hankkii ystäviä. Jostain. Ne menee vaikka, en tiedä, pokerikerhoon.
Valkkaa yksinäinen itsellesi summanmutikassa jokin ihan hoopo harrastuskokeilu. Sitten ota vähän sellaista leffoissa-mentaliteettia ja kappas voit löytää jotain ihmisiä elämääsi jotka välittää.
Mut se kotona surkeilu ja piereminen ei tuo niitä välittäjiä elämään.
En minä (aloittaja) ainakaan koe, etteikö minua rakastettaisi. Minulla on loistava parisuhde ja hyviä ystäviä. Ei minun onelmani ole yksinäisyys vaan se, että olen köyhä. Olisi kiva saada jouluna uusi vedenkeitin ihan samasta syystä kuin lapsesta on kiva saada transformeri.
Olisi olisi, kai meistä kaikista olisi kiva saada ilmaiseksi vaikka mitä kivaa.
Mutta tiedätkös, ihan oikeasti keskiluokkaisissa perheissäkään (Ainakin minun tuttavapiirissä) aikuiset harvemmin ostelee mitään merkittävää toisilleen, mahdollisesti jonkun kirjan tai pyjaman.
Joulu on lasten ja yhdessäolon juhla, jos sulla on jo parisuhde, niin olet oikeasti ihan onnekas!
Sen takia järjestetään näitä sinkkujen / opiskelijoiden ym jouluja, ettei kenenkään tarvitsisi olla ihan yksin !
Se on sun tuttavapiirisi. Meillä taas on ollut tapana ostaa aikuisillekin toiveiden mukaisia joululahjoja. Vanhempani, jotka ovat jo yli 90-vuotiaita, ostavat edelleenkin myös toisilleen joululahjoja.
No heillä/teillä on vissiin siihen varaa.
Mun pointti oli se, että monessa 'keskiluokkaisessakaan' perheessä ei sitä rahaa 'pakollisten menojen' jälkeen jää tuhlattavaksi, me kun emme saa mitää ilmaiseksi yhteiskunnan piikkiin (joo tiedän toki että saamme tiet ja koulutukset niinkuin ihan jokainen muukin) - me maksamme ihan itse päiväkotimaksut, hammaslääkärit, rikkoontuivat jääkaapit, kännykkäliittymät jne. Sen vuoksi moni priorisoi sen, että lapset saavat lahjoja, aikuiset vähemmin.
Ja tuskin, jos 90v isoäitisi ei enää ostaisi lahjaa puolisolleen, isoisäksi kuvittelisi että se lahja on joku ihmisoikeus ja yhteiskuntaa maksakoon, tai edes joku muu "koska mä haluun!!!"?
Niin, ne 'pakolliset menot' ovat osaksi omia valintoja. Halutaan käyttää rahat johonkin muuhun kuin aikuisten joululahjoihin.
Sulla taisi nyt mennä tunteisiin tämä aloitus. En oikein ymmärrä, miksi. Eihän ap ole vaatimassa yhteiskunnalta rahaa vedenkeittimeen eikä esittänyt, että joululahja olisi ihmisoikeus. Sä keksit nuo ihan omasta päästäsi. Vaikutat vähän katkeralta siitä, että maksat itse päiväkotimaksut, hammaslääkärit, rikkoutuneet jääkaapit, silmälasit jne. Eikö sun pitäisi olla iloinen ja onnellinen siitä, että pystyt näin tekemään? Mä ainakin olen.
Toisaalta vähän kyllästyttävää "köyhien" muilta ruinaaminen ja yhteiskunnan eli työssäkäyvien kukkarolla eläminen. Jos on työkykyinen niin töihin vaan olematta nirso. Kattilalla voi keittää vettä ja jokainen saa kyllä muutaman kympin säästettyä vuodessa jos haluaa, myy vaikka pari vanhaa itselle tarpeetonta tavaraa netissä. Usein niitä oikeasti pienituloisia ei näy pyytämässä itselleen avustuksia muilta kuin "virallisilta" tahoilta joilta pakko. Joskus voi tehdä itsekin (esim. töitä) jotain oman tilanteensa parantamiseksi. Asia erikseen työkyvyttömät, eläkeläiset tai joilla mennyt ns. kaikki pieleen.
Itse menin viime jouluna auttamaan kodittomien/huumeidenkäyttäjien/vähäosaisten joulujuhlaan vapaaehtoisena, kun muuten olisin ollut joulun kotona yksin. Joskus kannattaa miettiä mitä itse voi antaa sen sijaan että aina pitäisi saada ja vastaanottaa.
T. Yksinäinen nainen
En ole edes yksinäinen enkä mies, vaan naimisissa oleva nainen. Kyllä jo vuosikausia sitten opin, että vähintään yksi mieluinen lahja pitää ostaa itselle, ettei mene joulu pilalle. Näin toimin monen monta vuotta. Nyt olen jo päässyt henkisessä kehityksessä eteenpäin ja voin viettää joulua ilman lahjaa. Tärkeintä on hyvä ruoka.