Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

äidit: mistä olette löytäneet äitikavereita?

Vierailija
21.01.2014 |

Mistä olette löytäneet äitikavereita ?

Meillä reilu puolivuotias vauva , ja kaipaisin äitikavereita...

Perhekerhossa ollaan käyty muutama kerta.. Kaipais kahvitteluseuraa mutta mistä sellaista löytäisi

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pkseutulaiset liittykää facebookissa "Naisten Sauna" tai "pk seudun mammat"-ryhmiin ;) Sieltä löytyy seuraa!

noiden lisäks oon löytäny mm lähipuistosta, perhetalosta ja vauvamuskarista ystäviä

Vierailija
22/32 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kun en kaivannut äitikavereita. Minua ei kiinnostanut se että joku on äiti vaan että joku olisi kiva ja huumorintajuinen ihminen- niitä ei äitilapsikerhoissa tuntunut käyvt. Oli vaan tiukkapipoja niuhottajia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, sama juttu täälläkin. Lapsi on nyt 2-v ja käymme muskarissa, perhekerhossa ja perhetalolla, mutta vaikka sitä jonkun sanan vaihtaakin juuri perhetalolla, niin ei sieltä kavereita tunnu saavan. Varmaan en pidä itseäni tarpeeksi esillä, vaikka yritänkin mennä mukaan keskusteluihin, kun on sellainen hetki. Muskarissa kukaan ei juttele toistensa kanssa. Kahdessa eri muskarissa käyty ja sama juttu. Musiikkihetken jälkeen kaikilla tuntuu olevan kova kiire pois, eikä siinä juttelemaan ehdi. Perhekerhoissa on ollut joko tosi paljon väkeä jotka kaikki tuntevat toisensa entuudestaan tai sitten vain yhden kerran käyviä tutustujia.

Itse alan olla jo tyytynyt tilanteeseen. Ehkä lapsi puolen vuoden päästä menee päiväkotiin, joten ei tässä enää niin kauaa olla yksin.

Vierailija
24/32 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 13:46"]

ne katsos käy töissä ja koulussa. itse olen päivät kotona. olisi kiva tapailla muita päivisin. vietämme perheaikaa iltaisin kun mies tulee töistä kotiin. en silloin halua lähteä lapsen kanssa pois kotoolta.

[/quote]

kävithän itsekin ennen töissä ja näit ystäviäsi iltaisin ja viikonloppuisin. Kai lapsesi päjää isänsäkin kanssa kun näet ystäviäsi?

Vierailija
25/32 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pk-seudulla olen itsekin. Olen käynyt kokeilemassa erilaisia vauvamuskareita, vauvatiimejä ja perhekerho on vielä suunnitelmissa. Vauvamuskarissa jossa mä olen käynyt oli se miinus, että siellä harva jää laulutuokion jälkeen juurikaan seurustelemaan eli aika vähäiseksi jäi se seurustelu. Siellä oli myös hieman kuppikuntaista meininkiä vanhempien kävijöiden kesken. Vauvatiimistä olen tykännyt tosi paljon, siellä keskustellaan paljon, ikään ja kokemukseen katsomatta. Aikaa on varattu sen verran että meidän alkuun ujoileva vauvakin ehtii lämmetä. Nuo kerhot ja muskarit on kerran viikossa, mun mielestä 1-2 kertaa viikossa on ihan jees eikä tunnu ravaamiselta. Voihan sitä esim kokeilla kerran viikossa jotain uutta ja käydä sitten enemmän niissä mistä tykkäsi.

Jos noi järjestetyt toiminnat ei sovi omaan aikatauluun, voi varmaan seuraa löytää esim noista vauvakahviloista, vauvakinoista tai ihan leikkipuistosta muutenkin kuin kerhojen aikaan. Olen kuullut myös jostain avoimista päiväkodeista, ymmärtääkseni niihinkin mennä vanhempien kanssa, jolloin voi tutustua toisiin vanhempiin? Näistä minulla ei ole henk.koht.kokemusta mutta voi olla että käyn kokeilemassa tulevaisuudessa ainakin osaa.

Nopeammin henkilökohtaisempia suhteita voi löytyä netin kautta (ainakin kaksplussalla on keskusteluissa osioita näille jotka etsii mammakavereita, varmaan muillakin foorumeilla ja facebookissa). Voi esimerkiksi alkuun ehdottaa sähköpostitse tai noiden foorumeiden kautta kirjoittelua ja siitä edetä tapaamiseen, jos haluaa ensin vähän tunnustella sen toisen persoonaa.

Itseäni harmittaa kun harva nuorempi äiti käy noissa muskareissa sun muissa. Itse olen alle 25 ja saman ikäisiä on näkynyt 1-2 silloin tällöin (ainakin täällä päin). Jostain syystä ne on niitä kolmekymppisiä äitejä (arviolta) jotka sinne raahautuu. Missä on nuoret äidit päivisin?

Vierailija
26/32 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, oikeastaan kaikki lähtee heti jonkun tapahtuman päätyttyä. Me ollaan käyty muskareissa ja perhekerhoissa. Tuntuu, että kaikilla on kova kiire, kun loppuu.

Ite olen 23v ja totta että yleensä n. 30v--> äidit on siellä kerhoissa jne..

ap

Vierailija
27/32 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikaa on 3-kymppisissä äideissä? Mitä tämä ikärasismi on, että pitäisi olla tasan saman ikäinen? Enemmän merkitystä sillä minkä ikäisiä lapset ovat, jos etsii lapsiseuraa omalle lapselleen. Itse aloin käydä puistoissa säännöllisesti vasta lapsen opittua kävelemään. Eipä noista vauvoista ole paljon toisilleen seuraa ja kehittyvät eri tahdissa. Hmm... no vauvoja on monen ikäisillä naisilla. Eihän se useinkaan mene niin, että samalla sekä äiti että lapsi saa seuraa.

Monilla on kiire kotiin vaikka siksi, ettei voi tuntitolkulla elää pelkillä retkieväillä, vaan pitää päästä syömään oikeaa ruokaa. Ei viitsi kuljettaa jatkuvasti mukanaan puolen päivän ruokamäärää lapselle ja itselle.

+30 v mamma

Vierailija
28/32 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

-ap

Vierailija
29/32 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tääläkin yksi joka kaipilisi seuraa vaikka muutama äiti ystävä on asutaan myös pk-seudulla.

Vierailija
30/32 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapureista - taloyhtiössä on muutama samaan aikaan pienten lasten kanssa kotona oleva, joten heidän kanssaan alkoi jutunjuurta saada aikaan. Yksi tuttu, joka asuu lähellä, sai vauvan ja virittelin hänen kanssaan kaveruutta myös ja tein treffejä puistoon yms. Sen sijaan muskareista, perhekerhoista yms. en ole koskaan saanut kavereita, vaikka niissä tilanteissa juttelen ihmisille, mutta se ei koskaan ole johtanut minkäänlaiseen kaveruuteen kyseisten kerhojen ulkopuolella.

Vierailija
31/32 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa sulle joka kysyit sattuisko viinijärveltä olemaan ketään, toivottavasti luet tätä keskustelua vielä :) oon itse muuttamassa sinne pariks kuukaudeksi lapsen (1v) kanssa, ja "äitiseura" olis enemmän kun kaivattua !

Vierailija
32/32 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nelivuotias ja pieni vauva. Muutaman äitikaverin olen saanut netistä, yhden imetystukiryhmästä ja toisen perhevalmennuksesta, muskarista ja vauvakahvilasta. Sitten olen tutustunut vanhempiin tässä samassa talossa, jossa asutaan. Tuttuja on lisäksi tosipaljon mutta varsinaisia kyläilykavereita kuitenkin suht vähän. Osa mun parhaistä äitikavereista on muuttanut kauas, suurin osa on päivisin töissä ja muutenkin aina olisi kiva saada kavereita lisää niin jos joku laittaa sähköpostia niin voin vaikka kirjoittaa ja jos yhtään synkkaa niin voidaan tavatakin. Helsingissä olen ja olen kylläkin jo 34. Lisäksi haasteita tapaamisille tuo se, että esikoinenkin on kotihoidossa joten mukavinta olisi kun hällekin löytyisi leikkiseuraa. Käymme paljon lasten kultttuurirennoissa ja niihin olisi kiva saada välillä seuraa mukaan vaikka toisaalta on myös rentoa liikkua omien aikataulujen mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi