Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vatsanahan kiristysleikkaus-/rintojen kohotusleikkas kokemuksia?

Vierailija
21.01.2014 |

Heippa.

Täällä useamman lapsen äiti roikkuvan vatsan kanssa kyselee, onko kukaan käynyt kyseisissä operaatioissa, lähinnä tuota vatsaleikkausta kokeneita mielelläni kuulisin. Kannattiko, se on suurin kysymys? Kuinka arpi jakselee.

En kaipaa moralisointia keltään, en niiltä jotka ovat sinut vastansa kanssa enkä niiltä joita on siunattu hyvillä geeneillä, vain asiallisia kokemuksia. Usean kymmentä kiloa olen painoa pudottanut, mutta vatsa on paikka jolle en voi kertakaikkiaan tämän enempää tehdä. Rinnat on ihan toissijainen asia, mutta jos kokemusta niiden kohotuksesta niin mielelläni kuulisin siitäkin! :)

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikataanko ihottumaiset vatsanahkapoimut julkisella puolella? Ketä pitäisi asiassa lähestyä? Minun vatsanahoistani saisi hyvän selkärepun jos tuosta ilkeästä ihottumasta pääsisi eroon. Eivät auta talkit, voiteet eivätkä suihkuttelut.

Vierailija
2/29 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan kysynyt arvesta esim. uimahallissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ole tehty leikkausta, mutta harkitsen sitä vakavasti. Jos olis rahat, tilaisin ajan heti. Itselleni on tehty keisarileikkaus, melkein lantioluusta toiseen. Veikkaan ettei kamalan paljon isompi ole tuonkaan leikkauksen arpi eikä ikinä ole kukana kysynyt mitään. Toisaalta mun vatsa roikkuu sen päällä, että ehkä siitä ei ole soveliasta kysyäkään, mutta veikkaan että sekin arpi vaalenee ajan kanssa ja sitä voi jossain vaiheessa luulla vaikka alushousuista jääneeksi painaumaksi.

Vierailija
4/29 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Kellään lisää kokemuksia, omia tai tuttujen? :)

Vierailija
5/29 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hävitä vatsamakkaraa, sillä siitä voi olla joskus hyötyä.

Sairastuin rintasyöpään ja toinen rintani poistettiin ja vatsamakkarasta tehtiin tilalle ja se on tooosi hieno.

Kukaan ulkopuolinen ei huomaa makkaratissiäni:)))

Vierailija
6/29 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

TV.ssä oli taannoin ohjelma pieleen menneestä vatsanahan korjailuleikkauksesta, syynä juurikin keisarileikkausarpi. Olen siis luullut, että jos vatsan alueella on vanha arpi, niin tuota toimenpidettä ei voi tehdä. Niinkuin ei myöskään rinnan rekonstruktiota vatsanahasta tehdä, jos on alavatsan aleella vanha arpi. On suuri riski, ettei uusi arpi parane siististi, koska veren- ja imunesteen kierto ei toimi normaalisti.

Vierailija
7/29 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 10:46"]

TV.ssä oli taannoin ohjelma pieleen menneestä vatsanahan korjailuleikkauksesta, syynä juurikin keisarileikkausarpi. Olen siis luullut, että jos vatsan alueella on vanha arpi, niin tuota toimenpidettä ei voi tehdä. Niinkuin ei myöskään rinnan rekonstruktiota vatsanahasta tehdä, jos on alavatsan aleella vanha arpi. On suuri riski, ettei uusi arpi parane siististi, koska veren- ja imunesteen kierto ei toimi normaalisti.

[/quote]

Ok, minulle taasen vastattiin ihan sairaalasta, kun joskus kysyin, että sektioarpi poistuu uuden arven myötä, mutta voihan se leikkaus olla haastavampi jos arpikudosta. Ei suoranaista näyttöä selkeästi, että ei voisi operaatiota tehdä.

Vierailija
8/29 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 10:54"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 10:46"]

[/quote]

Ok, minulle taasen vastattiin ihan sairaalasta, kun joskus kysyin, että sektioarpi poistuu uuden arven myötä, mutta voihan se leikkaus olla haastavampi jos arpikudosta. Ei suoranaista näyttöä selkeästi, että ei voisi operaatiota tehdä.

[/quote]

Ok, sairaalassa varmasti tietävät parhaiten, ilmeisesti, jos koko vanha arpi poistuu samalla, niin ongelmaa ei tule.

Vierailija
9/29 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta leikattiin raskauksista venynyt vatsanahka maanantaina ( siis 2 pv sitten) ja tänään kotiuduin. Julkisella puolella tehtiin, oli sen verran suuri esiliina. Paljon ongelmia taiteen hautomisen kanssa, haavoilla koko ajan. Viimeisimmästä synnytyksestä on on 13 vuotta, mutta 1,5 v sitten sain laihdutettua 25 kg ja olin sen jälkeen tarpeeksi laiha (en ole edelleenkään mikään tikku) leikattavaksi julkisessa sairaalassa. Kulut ovat siis 3 vrk sairaalassa, alle 40 euroa/vrk. 

Haava on tosi pitkä, kyljestä kylkeen. Siinä on haavateippi ja itsestään sulavat tikit. Napa rakennettiin uudelleen ja siinä on poistettavat tikit. Yksi dreeni on vielä, perjantaina pois. Lepokipua ei ole ollut ollenkaan, pitkällään ylösnoustessa aika napakka, mutta siedettävä kipu. Ja näin siis 2 päivää leikkauksen jälkeen. Toki vahvat särkylääkkeet. Nyt kotona Buranaa ja Panacodia. 4 viikkoa täytyy pitää yötä päivää leveää tukivyötä, senkin jälkeen pari viikkoa päivisin. Vatsalihakset vedettiin yhteen langalla, noin 5 cm. Pois lähti 1,8 kg...ööö...miten sanoisi, tavaraa. Vatsa näyttää jo nyt tosi hyvältä, kun on päässyt vähän kurkistamaan haavatarkistusten yhteydessä. Navan ympäristö on aika tunnoton, voi mennä puolikin vuotta. Sairasloma 4 vk. 

Vierailija
10/29 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä olet ap varannut ajan?
Mun viimeisestä synnytyksestä on 13 vuotta ja niin kauan olen kipuillut ja yrittänyt hyväksyä mun roikkulin siinä onnistumatta. Mä uskon 100 % että tulen paljon onnellisemmaksi, jos saisin litteän vatsan, mutta se maksaa niin paljon ettei ainakaan vielä ole toivoa.

Vierailija
11/29 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla se telkkarin vatsanahkaleikkaus meni pieleen keisarileikkausarven takia. (Mieti vaan, että itselläni on keisarileikkaus, mutta joillekin tehdään useitakin.)

Vierailija
12/29 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on takana 4 alatiesynnytystä. 

Varasin in alunperin ajan työterveyshuollosta, selitin kiertelemättä, että roikkuva vatsa aiheuttaa hiertymiä ja sieni-infektioita. Naislääkäri katseli ohuen ohueksi kulunutta ihoa poimun alla. Sain lähetteen aluesairaalaan. Siellä todettiin jo 6 vuotta sitten, että poimuni on tarpeeksi syvä julkisen puolen leikkaukseen. Olin vain liian lihava. Vei 5 vuotta löytää motivaatio laihduttaa. 1,5 v sitten pudotin 25 kg. Vuosi sitten uusi käynti. Vielä piti laihduttaa 3 kg, sitten painoindeksi oli muistaakseni 30, eli juuri ylärajalla leikkausta ajatellen. Olisin päässyt jo joulukuun alussa leikkaukseen, mutta toivoin itse tammikuuta. 

Olin alunperin yllättynyt, että pääsin julkiselle puolelle, kun ei poimu kuitenkaan polviin roikkunut. Olen todella tyytyväinen nyt, vaikka juuri ennen leikkausta iski epävarmuus siitä, onko tässä mitään järkeä. Nyt on ihan sileä vatsa, eli ei enää haavaumia, mutta myös bikinit päälle ensi kesänä!

Vierailija
13/29 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen hakenut myös pidemmän aikaa tietoa ja vaikka tältä palstalta on porukkaa laidasta laitaan, kukaan ei koskaan kirjoittanut kokemuksistaan.

Viikko sitten löysin suomi24 palstan, jossa keskustellaan noista. Suosittelen käymään siellä.

Vierailija
14/29 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, itse myös sen löysin, mutta olisi ollut kiva tälleen tuoreeltaan saada kokemuksia lukea :)

Jospa joku uskaltautuisi.

Itselläni on konsultaatiot takana ja leikkausaikakin sovittuna, mutta meinaa tulla pupu pöksyyn. Lähinnä pelottaa se suuri arpi, onko se sen litteän vatsan arvoinen.

-ap-

Vierailija
15/29 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otatko vain rasvaimun vai laitetaanko sulla vatsalihaksetkin paikoilleen? Mitä maksaa ja minne paikkaan olet päätynyt?

Mun viimeisestä lapsesta 12 vuotta ja niin kauan olen harkinnut plastiikkakirurgiaa. En ole kenelläkään nähnyt näin kamalaa vatsaa, mutta kun se maksaa niin paljon ja mielipiteet paikoista vaihtelee niin paljon ettei tiedä mihin luottaa.

Vierailija
16/29 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan koko helahoito, lihakset kiristetään, nahkaa otetaan iso suikale pois ja rasvaimu laajalle alueelle.

Itsekin pitkään harkinnut, nyt viimeisen lapsen jälkeen voin todeta, ettei ole mitään muuta tehtävissä. Kallista lystiähän se on, hinta-arvio mulle oli 7000-8000€. ja ihan tuossa Helsingissä tehdään. En uskaltaisi minnekään Viroon lähteä, vaikka toisilla sieltäkin tuntuu olevan hyviä kokemuksia.

Rahallinen tilanne sattuu tällä hetkellä olemaan niin että tuon summan uskallan irroittaa. Rinnat vielä kysymysmerkki, kenties kuitenkin myöhemmin jotta voisin kunnolla perehtyä vatsan paranemiseen.

En tunne ketään kelle olisi vatsa laitettu tässä paikassa, muita paikkoja kyllä ja hyvää työtä ovat tehneet.

-ap-

Vierailija
17/29 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin on suuri arpi litteän vatsan arvoinen! Itse kävin vatsanahan kiristysleikkauksessa (abdominoplastia) vuonna 2012, laihduttuani 55kg melko nopeasti ja nahkaahan jäi muistaakseni himpun verran yli kilo sinne leikkaussaliin. Kirurgi sanoi kyllä jälkikäteen kontrollikäynnillä (kk kuluttua leikkauksesta) että olin esimerkillinen leikkauspotilas: nuori, rasvaa ei juuri ollenkaan vatsan alueella, palautuminen leikkauksesta nopea ja arpi lähti hyvin paranemaan. Ei minkäänlaisia jälkiseuraamuksia ja arpi vaalenee kovaa vauhtia:) Toki nämä ovat yksilöllisiä asioita mutta omat kokemukset olivat niin hyviä että voin suositella!

Lähinnä kun ap mietit tuota onko se arpi litteän vatsan arvoinen niin siinä tilanteessa kun sitä nahkaa roikkuu oikeasti _paljon_ niin itse en edes arvesta panikoinut. Tärkeintä oli se että voi alkaa käyttää normaalisti pikkuhousuja, eikä aina tarvitse tunkea sitä nahkaroikaletta tiukkoihin farkkuihin. Ja kun tulevaisuudessa et osta mitä tahansa nirunarubikineitä niin arpikin peittyy rannalle meneessä:) Oli aivan mieletön palkinto sen kovan laihdutus urakan jälkeen kun sai litteän vatsan!

Tsemppiä!! Toivottavasti kaikki menee hyvin!

Vierailija
18/29 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mä olen niin kateellinen sulle, kun olet päässyt noin pitkälle. 

Toivottavasti sun vatsasta tulee tosi upee ja saat kunnon vastauksia kokemuksista etkä vain mun löpinää. =)

Vierailija
19/29 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran tiedän, että on kuulemma todella tuskallinen paranemisprosessi. Että kipukynnys tai motivaatio saa olla todella kova. Mutta toisaalta jos kaikki menee hyvin, uskon että on sen arvoista

Vierailija
20/29 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kutonen!

Itselläni olisi tässä vielä vähän painoa pudotettavana, en ihan ole päässyt tavoitteeseeni, mutta sitä jatketaan heti kun paikat paranee. Minäkin melko nuori joten toivon sen edesauttavan paranemista.

Kiva kuulla positiivinen kokemus!

Ja seiskalle kiitos kanssa!

Ehkä joskus tulevaisuudessa laitan kuvan kun vatsa asettunut paikoilleen :)

-ap-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi