Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vatsanahan kiristysleikkaus-/rintojen kohotusleikkas kokemuksia?

Vierailija
21.01.2014 |

Heippa.

Täällä useamman lapsen äiti roikkuvan vatsan kanssa kyselee, onko kukaan käynyt kyseisissä operaatioissa, lähinnä tuota vatsaleikkausta kokeneita mielelläni kuulisin. Kannattiko, se on suurin kysymys? Kuinka arpi jakselee.

En kaipaa moralisointia keltään, en niiltä jotka ovat sinut vastansa kanssa enkä niiltä joita on siunattu hyvillä geeneillä, vain asiallisia kokemuksia. Usean kymmentä kiloa olen painoa pudottanut, mutta vatsa on paikka jolle en voi kertakaikkiaan tämän enempää tehdä. Rinnat on ihan toissijainen asia, mutta jos kokemusta niiden kohotuksesta niin mielelläni kuulisin siitäkin! :)

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosta paranemisprosessista vielä sen verran, että mulla tais olla ne dreenit maanantaista perjantaihin, maanantaina oli leikkaus ja perjantaina otettiin läheisessä terveyskeskuksessa pois, ei ollut kovin suuri tuska niidenkään kanssa. Oikeastaan sen perjantain jälkeen mua ei pidätellyt enää mikään vaan ramppasin normaaliin tahtiin kylässä naapurissa. Muistaakseni noin kahden viikon jälkeen leikkauksesta olin jo sauvakävelemässä koska en enää kestänyt sitä liikuntakieltoa joka olisi pitänyt pitää 4vk.

Paikat ei olleet oikeastaan ollenkaan kipeenä, en tarvinnut särkylääkkeitä kuin sen pakollisen mitä oli määrätty ottaa.. Saattoi johtua siitä että se vatsanseutu oli jotenkin niin tunnoton (ja on edelleenkin, palautuu tosin koko ajan ja on palautunut leikkauksestakin jo huimasti). Tuskaisinta oli se että nukkua piti vain selällään jalat pikkuisen koukussa (ettei vatsaan tulisi kiristystä). Ja kun itse olen sellainen vaihdan asentoa puolen minuutin välein -nukkuja niin melatoniinin voimalla joutui unet nukkumaan. 

Mutta tää saattaa olla esimerkki äärimmäisen nopeasta ja hyvästä paranemisesta ja ymmärrän toki että muilla ei välttämättä ole sujunut niin hyvin. Mutta ehkä neuvoisin nyt tekemään loppukirin kuten itse tein, että kaikki kilot vaan pois mitä ikinä kerkiää ennen leikkausta että tulisi mahdollisimman hyvä lopputulos :) 

-kutonen 

Vierailija
22/29 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohtiiko kutoselta vielä kysäistä, että missä sinä kävit leikkauksessa? :)

-ap-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain julkiselta puolelta koska katsottiin ikä ja terveyssyyt niin painavana tekijänä päätökseen :)

-kutonen

Vierailija
24/29 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

52 v ja tyytyväinen vuosi leikkauksesta, rinnat ovat nyt vuorossa, jonossa olen

Vierailija
25/29 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sektio, sekä raskausarvet hävisivät kaikki ,sen  verran nahkaa 1.6 kg poistui, ed.nimimerkki 52v.

Vierailija
26/29 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään tuskia ja kipuja !!!! 52v.

Vierailija
27/29 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up, oisko lisää kokemuksia? Miten olette toipuneet te, joilla on tehty kiristys vuosia sitten? Onko tunnottomuutta vielä?

Vierailija
28/29 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ups

29/29 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisikin tunnottomuutta mutta sen lisäksi koko alavatsa kiristää lonkankoukistajineen. Leikkauksesta n. 5 vuotta. En menisi uudelleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan