Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako seksi säästää avioliittoon?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Ei voi tietää, kuinka hyvä tuleva kumppani tulee olemaan. Tai no, ehkä joillekin riittää huono seksikin.

Vierailija
2/19 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa. Jos muuten tulee hyvin juttuun niin kyllä seksikin sitten sujuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. On muutenkin järjetöntä avioitua kovin nuorena. Vasta n 25-vuotiaana tuntee itsensä paremmin ja tietää millainen mies itselleen parhaiten sopii. Ehkä jossain harvoissa tapauksissa, jos nuoret ovat pitkään seurustelleet ja todella hyvin sopivat toisilleen ja molemmat ovat neitsyitä, niin ehkä sitten. Mutta taas ihmettelen että miksi pitää sitä avioitumista odottaa?? Jos on joku uskonnollinen vakaumus niin jotenkin ymmärrän, mutta muuten avioituminen ei muuta yhtään mitään. Ei se seksi sen ihmeellisempää ole naimisissa, avoliitossa kuin seurustellessakaan. Toki parasta seksi on sen ihmisen kanssa jota todella rakastaa, mutta tähänkään asiaan ei avioliitto vaikuta mitenkään.

Vierailija
4/19 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tehdä just niin kuin itse haluaa. Jos haluat seksiä vasta avioliitossa, sitten se ehdottomasti kannattaa sinne säästää. Jos taas on varma ettei halua odottaa, sitten ei kannata odottaa. Kyllä jokainen itse tietää mitä haluaa ja mikä tekee onnelliseksi.

Tuskin seksi on täydellistä ja ihanaa ensi yrittämällä oli kumppani oma aviomies tai "vain" seurustelukumppani. Se vaatii harjoittelua, avoimuutta, totuttelua, rohkeutta, rakkautta, sitoutumista, luottamusta, turvaa,seikkailumieltä... Mutta kivahan sitä on harjoitella! ;)

Vierailija
5/19 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Seksuaalinen yhteensopivuus on iso osa toimivaa parisuhdetta. 

Vierailija
6/19 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan kannattaisi. Lastenteko ainakin kannattaa aloittaa vasta kun on ollut naimisissa jo hyvän aikaa, että tosiaan tietää molempien vanhempien olevan valmiita. Avioliitto on lapsia varten, ehkä siis myös seksiäkin varten...

Vierailija
7/19 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuollaisessa ajattelussa on paljon hyvääkin, mutta en lähtisi ihan noin "siveelliselle" linjalle. Artikkelissa kiinnitti yksi asia huomion, eli se että on hyvä tuntea toinen ennenkun alkaa hänen kanssaan petipuuhiin, ja se on minusta erittäin fiksua. Mutta sitä en kuitenkaan ymmärrä että pitäisi odottaa avioliittoon saakka ja olla yhdessä esim. pari vuotta, mutta esim. muutaman kuukauden tutustumisjakso on ihan järkevää.

Nykyinen meno on aika kamalaa, jossa ollaan baarissa tuhannen tuiskeessa ja pokataan joku ja mennään panemaan eikä aamulla muisteta edes tyypin nimeä. En ymmärrä mitä tuosta kukaan saa?

Lisäksi hellyys on kaunista, on aika romanttista esim. nukkua toisen kainalossa ilman että siinä pitää heti olla pidemmälle menossa. Tuntuu että "tehokkuusajattelu" on tullut ihmisten seksielämäänkin, pitää saada koko ajan  paljon ja nopeasti. Minusta paremman ja vakaamman pohjan suhteelle luo se, että ensin tutustutaan toiseen paremmin ja käydään treffeillä ja tehdään kaikkea muuta ensin yhdessä.

Mutta ihmisiä varmaan on erilaisia, osa voi noin vaan mennä ja panna ketä tahansa, itse olen aina halunnut tuntea sen ihmisen ensin, pitää olla rakkauden tunnetta mukana, ei van silkkaa seksinhimoa.

Vierailija
8/19 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki se seksi sujuu artikkelin tapauksessa. Jos ei muusta tiedä, niin elämän saa tehdä omanlaiseksi oman puolison kanssa. Tavallaan kyse on siitä, ettei paremmastakaan tiedä, niin ei tiedä, mitä voi menettää.

Minulla on takana pitkä 20-vuotinen avioliitto, joka päättyi miehen pettämiseen.Seksi oli mukiinmenevää, mies oli ensimmäiseni. Nyt minulla on miesystävä, elämäni seksikumppanini nro 2, ja seksi on tajunnanräjäyttävää. Tästä miehestä en voi luopua - luopuisin seksin osalta niiiiin paljosta, vertailisin vain kaikkia tulevia tähän mieheen. Mutta ensimmäiseen mieheenkin olin tyytyväinen, kun en muusta tiennyt.

Vierailija
9/19 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kannattaa opetella ja tutustua seksiin turvallisesti jo ennen naimisiinmenoa. Naisten varsinkin täytyy opetella tuntemaan oma kehonsa, aloittaen ensin masturboimisesta. Miehet eivät yleensä tarvitse oman kehonsa opettelua samalla tavalla, vaan he tuntevat sen luonnostaan.

Kumpikaan ei ole seksissä hyvä luonnostaan, vaan siihen oppii opettelemalla. Kannattaa miettiä, haluaako aloittaa opettelun siinä vaiheessa, kun mennyt naimisiin, vai ennen sitä.

Vierailija
10/19 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perusteella miehet tuntevat oman kehonsa luonnostaan, mutta naiset tarvitsevat kehonsa tuntemiseen masturbointia?

Vierailija
11/19 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä avioliittoonkin kannattaa säästää edes vähän seksiä. Hääkakku tappaa naisten seksihalut, mutta minä kannatan, että seksiä pitäisi olla myös avioliitossa.

Vierailija
12/19 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi kannattaa ehdottomasti säästää avioliittoon. Miksikö? Koska näin tehnyttä kumppania on todella paljon helpompi arvostaa ja rakastaa.

T. Mies.

Vierailija
13/19 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kyllä avioliitossa säästetään seksiä, itsekin syyllistynyt. Nyt harmittaa ettei enemmän ole tullut harrastettua nuorempana, siis avioliitossa... oli muka väsynyt tai lapset herää yms turhaa.

Vierailija
14/19 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kyllä avioliitossa säästetään seksiä, itsekin syyllistynyt. Nyt harmittaa ettei enemmän ole tullut harrastettua nuorempana, siis avioliitossa... oli muka väsynyt tai lapset herää yms turhaa.

Vierailija
15/19 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tahtoisi kokea tuollaista kohtaloa, enkä soisi sitä kellekään lapselleni (en tytöille enkä pojille - enkä kellekään sitäkään, että tuleva puolisonsa olisi niin tehnyt.)

Toisaalta ymmärrän, että vakaumuksia on monenlaisia ja jos joku oikeasti noin tahtoo omaehtoisesti (ei siis tulevaa puolisoaan miellyttääksen. Joku kirjoittajan 13 tyyppinen ihninen ei sovi kenellekään puolisoksi) toimia, niin kunniotan sitäkin.

Koen kuitenkin, että jos kunnioittaa avioliittoa käsitteenä, sen kestävyyttä, onnistumusta ja olennaisinta sisältöä , ei noin voi tehdä.

Vierailija
16/19 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 14:13"]

Seksi kannattaa ehdottomasti säästää avioliittoon. Miksikö? Koska näin tehnyttä kumppania on todella paljon helpompi arvostaa ja rakastaa.

T. Mies.

[/quote]

Musta on aika pikkumaista mieheltä (tai naiselta) vaatia kumppaniltaan neitsyyttä, varsinkin jos ei itsekään ole neitsyt. Ällötti, kun eräs uskovainen mies (n.40-50v.) ilmoitti etsivänsä naista itselleen, mutta vain "koskematon" kelpaa. Tuntui olevan miehen ainoa kriteeri. Ja siis mies ei itse todellakaan ollut menneisyydeltään puhtoinen. Myöhemmin kai löysi, jonkun uskovaisen vanhan piian ja kovaan ääneen mainosti naisen olevan neitsyt, että sellaista tosi rakkautta. 

Itse soisin jokaiselle avioituvalle omaa menneisyyttä ja yksityisiä seikkailuja - Niitä on hauska vanhana muistella! Kokemusten kautta pääsee parhaiten tutustumaan omaan seksuaalisuuteensa, siihen mistä tykkää ja mistä ei tykkää. 

Vierailija
17/19 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 13:14"]

Millä perusteella miehet tuntevat oman kehonsa luonnostaan, mutta naiset tarvitsevat kehonsa tuntemiseen masturbointia?[/quote]

Sillä perusteella, että monen naisen täytyy opetella miten saa orgasmin, minkälaisesta kosketuksesta pitää. Siis opetella. Miehen ei tarvitse kumpaakaan alkaa opettelemaan erikseen, vaan orgasmin saa ilman opettelua ja myös tietää mistä pitää.

Vierailija
18/19 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tossa ole mitään järkeä. Ei se miehen eikä naisenkaan tavara käytöstä mihinkään kulu kunhan muistaa käyttää kumia tai vakikumppanin kanssa jotain muuta ehkäisyä. Nuorena ihmiset ovat seksuaalisesti aktiivisimpia ja tuoko aika sitten pitäisi pantata ja pidättäytyä iloista. Ei jatkoon...

Vierailija
19/19 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa avioliittoon yleensäkään niin kannattaa. tätä mieltä kolmen lapsen äiti. naimaton

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi