Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita, jotka ei pysy ryhmäliikuntatunneilla vauhdissa mukana? Apua!

Vierailija
21.01.2014 |

Eli olen juuri aloittanut saliharrastuksen koska haluaisin päästä n. 10 ylimääräisestä kilosta eroon. En ole ihan täysin rapakuntoinen, jaksan esim. juosta puolisen tuntia reippaasti. Motivaatio on kova ja haluaisin kesäksi/alkusyksyksi olla hyvässä bikinikunnossa. Kokeilin siis salilla ryhmäliikuntatunteja useampaan otteeseen ja olin kaikissa ihan surkea- ainoa, joka ei pysy ryhmän vauhdissa ollenkaan. Hävettää kamalasti. Opin tekemään liikkeet oikein hitaasti ja siinä vaiheessa kun osaan niin ollaankin jo seuraavassa liikkeessä menossa. Esim. BodyAttackia olen yrittänyt jo viisi kertaa, mutta kun en osaa niin en osaa, ja hävettää niin paljon etten sinne uskalla enää mennä.

Eli miten saisin samantasoisen treenin itsenäisesti tehtyä kuin BodyPump, Bodyattack, vatsareisipepputunnit yms..? Pitäisikö opetella tekemään vapailla painoilla?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, komppaan edellisiä ja sanon, että kannattaa kokeilla sitä pumppia ennen kuin luovuttaa. Se on todellakin yksinkertaista ja myös tehokasta. Totta kai kannattaa käydä myös salilla, siinä tulee tehtyä erilaisia harjoituksia kuin pumpissa. Pumpissakin tehdään nykyään treeniä myös vapailla painoilla, ei ole pelkkää levytangon kanssa heilumista enää. Mutta yksinkertaisia ovat liikesarjat, ja kannattaa myös kokeilla eri ohjaajia. Vaikka onkin konseptitunti, ohjaajissa on suuria eroja mm. siinä, kuinka hyvin ennakoivat ja ohjeistavat sarjan muutoksen ym.

Jos haluat vielä kokeilla "koreografisia" tunteja, niin siinäkin kannattaa testata eri ohjaajia, jos sinulla vain on mahdollisuus. Vauhdikkaammallakin tunnilla pysyy perässä, jos ohjaaja ennakoi ja näyttää hyvin. Tunneilla myös yleensä tehdään samaa ohjelmaa muutamasta viikosta muutamaan kuukauteen, joten säännöllisesti käymällä oppii ohjelmat ulkoa.

Vierailija
42/42 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 14:18"]

Yksi tumpelo ilmoittautuu täälläkin. Pumpissa pärjään, ja siinä functional trainingissa jotenkin, vaikka siinäkin yllättävän paljon askelsarjoja (toisin mainostettiin). En tajua miten olen nuorena pärjännyt suht hyvin kamppailulajissa, joka nyt kuitenkin vaati jollain tasolla liikesarjojen muistamista. Niissä nyt oli kuitenkin joku logiikka takana, toisin kuin esim. Zumban kuvioissa...

[/quote]

Sääli, jos olet joutunut huonon ohjaajan Zumba-tunneille :( . Zumba on parhaimmillaan tosi mahtavaa, ja alkuperäisen idean mukaan siinä nimenomaan ei pitäisi olla kovin mutkikkaita kuvioita. Minäkin olen muutaman kerran joutunut (sijaisen) tunnille, jossa kuvio vaihtui koko ajan, liikkeet olivat hypernopeita niin, ettei aina edes kunnolla ohjaajan liikehdinnästä saanut selvää, mitä oli tarkoitus tehdä.

Mun kuntoiluhistoriani on sellainen, että en aikuisiällä liikkunut juuri lainkaan kunnes havahduin tilanteeseen, ja sain päähäni käydä kokeilemassa zumbaa. Olen niitä, jotka vihasivat koulun liikuntatunteja ja joille kaikki tanssimisen tapainenkin on aina ollut kauhistus. Ajattelin vain, että ei kai se ihan tyhjän takia ole niin suosittua, kokeilenpa. Kävi tuuri, että heti alkuun löytyi pari hyvää ohjaajaa (koska huonon ohjaajan kanssa se todellakin on ikävää) ja jäin koukkuun. Ja olen edelleen varsin surkea niiden askelkuvioiden kanssa, se musa on vain niin hyvää ja hyvä ohjaaja niin mukaansatempaava, että voin siellä takarivissä kaikessa rauhassa kuvitella liikkeideni näyttävän samalta kuin ohjaajalla :D. Vuoden Zumbassa käytyäni rohkaistuin läheiseen kuntokeskukseen, jossa olen siitä asti käynyt mm. Pumpissa, CXWorksissa, kahvakuulatunneilla ja sisäpyöräilyssä, ja nyt viime vuonna ekaa kertaa kokeillut muutamia kertoja Attackia ja Combatia ym. Liikunnanvihaajasta on tullut liikunnanrakastaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla