Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Emme millään löydä uutta vuokra-asuntoa :(

Aloittaja...
19.10.2020 |

3 vuotta olemme asuneet nykyisessä rivitalossa ja ajattelimme asua täällä kunnes mulla mahdollisuus saada lainaa ja ostaa ehkä omaksi. Lapseni 5v päiväkoti kävelymatkan päässä.

Pari kk sitten huomasin seinässä kosteusvaurion ja sitä remontoidaan edelleen. Olemme asuneet kovin ahtaasti 1 huoneessa ja vuokranantaja ilmoitti myyvänsä asunnon pois. Siitä asti olen koittanut etsiä meille uutta kotia mutta kukaan ei halua vuokrata :(

Luulen että johtuu siitä että minulla 2 koiraa ja kissaa vaikka ovatkin rauhallisia ja pieniä niin kukaan ei meitä ota vuokranantajan suositteluista huolimatta. Etsimme siis rivitaloa koska kerrostalosta en pidä yhtään (kokemusta on, aina jonkun koira haukkuu ja jotaan kolisee). 4 asuntoa olen jo käynyt katsomassa mutta kun kyselen perään niin valinta ei osunut meihin.

Ihan kauhea tilanne, vuokranantaja painostaa lähtemään eikä anna vuokranalennusta vaikka vain 1 huone meillä käytössä.

Mitä teen? Kaupungilla ei ole asuntoja vuokralla. Kerrostaloonkaan tuskin päästäisiin koska lemmikit :(

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheellä/suvulla on aina ollut paljon lemmikkejä. En ole koskaan ajatellut että 2 kissaa ja koiraa on jotenkin epänormaalin paljon. Kaikilla tuttavillani on myös lemmikkejä. En silloin osannut myöskään ajatella että ei saa asuntoa jos on lemmikkejä. Tämän asunnon kanssa kävi tuuri kun saimme tänne muutta noista huolimatta..

Meillä ihan fiksu ilmoitus facessa ja torissa.. Ei yhtään yhteydenottoa.

Se kerrostalo johon voitaisiin päästä on alueeltaan sellainen että suunnilleen joka yö jonkun auto rikottu, piikkejä siellä täällä. Myös koria myrkytetty pihalla ja postiluukkujen kautta (kaupungin fb ryhmistä luettua) Eli narkkarialuetta. Ei todellakaan sovi lapsiperheelle.

Vierailija
22/66 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää olla noin monta lemmikkiä?

Ei pelkästään 1 tai 2, vaan kokonaiset 4. Itse en ottaisi yli kahta edes omakotitaloon.

Molempia on 2 koska yleensä eläin kaipaa seuraa lajitoverista. Varsinkin silloin kun olen töissä. En tiedä miksi edes teille tätä selittelen. Joillekkin ihmisille on ihan normaalia että perheessä on lemmikkejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin onko teidän vuokrasopimus irtisanottu vai ei?

Vierailija
24/66 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap.. kirjoitti:

Meidän perheellä/suvulla on aina ollut paljon lemmikkejä. En ole koskaan ajatellut että 2 kissaa ja koiraa on jotenkin epänormaalin paljon. Kaikilla tuttavillani on myös lemmikkejä. En silloin osannut myöskään ajatella että ei saa asuntoa jos on lemmikkejä. Tämän asunnon kanssa kävi tuuri kun saimme tänne muutta noista huolimatta..

Se kerrostalo johon voitaisiin päästä on alueeltaan sellainen että suunnilleen joka yö jonkun auto rikottu, piikkejä siellä täällä. Myös koria myrkytetty pihalla ja postiluukkujen kautta (kaupungin fb ryhmistä luettua) Eli narkkarialuetta. Ei todellakaan sovi lapsiperheelle.

No kyllä kaksi kissaa ja kaksi koiraa kaupunkialueella ilman omakotitalomahdollisuutta on paljon. Oletko etsinyt lemmikit sallivaa kerrostaloa muualta, kuin tuolta yhdestä paikkaa? Jos rajaat asunnon etsintäsi vain rivariin, niin vaikeaa voi olla. Jankkaat nyt vain tuosta yhdestä pahamaineisesta kerrostalosta, kai sieltä muitakin kerrostaloja löytyy vaikka väliaikaiseksi ratkaisuksi? Mitä vaihtoehtoja sulla on?

Vierailija
25/66 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap.. kirjoitti:

Ihmiset ovat erilaisia ja kaikki tulevat omanlaisista ympäristöistä. Sinun normaali ei ole minulle normaalia, mutta minun normaali ei ole luultavasti myöskään sinulle normaalia.

Narkkialueellakin on mahdollista selviytyä, jos siellä asuu vain väliaikaisesti. 1 vuosi max, mutta se vaatii erityistä tarkkaavaisuutta.

Vierailija
26/66 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko katsonut esim. A-Kruunun (valtion omistama!), M2-kotien, ja vastaavien tilannetta seudulla? Seurakunnilla on myös asuntoja.

Naapurikuntien tarjoamat asunnot?

Vierailija
27/66 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lemmikeihin tulee, minä en sellaisia vuokranantajalta kysele. Karvaton kissa, eikä kuse eikä raavi kalusteita/lattioita. Tuon kissan mukanani, enkä mainitse mitään.

Vierailija
28/66 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä te voitte kerrostaloon muuttaa ainakin väliaikaisesti ja jatkat samalla sen rivarin etsimistä. Oletko mieluummin koditon kuin asut kerrostalossa? Oletko katsonut asoja? Asoissa ei ole lemmikkirajoituksia, kuten ei myöskään isojen vuokranantajien asunnoissa (Kojamo/Lumo, Sato, vakuutusyhtiöt, säätiöt). Viestistäsi jäi kuva, että asuisit vain lasten kanssa, jolloin myös kaupunki pistää teidät asuntojonossa kärkeen ja todennäköisesti saat asunnon.

Vierailija
29/66 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niijoo muiden piskit räkyttää kerrostaloissa. Ei sinun pikku kultamussukat. Pitäs rakit kieltää kokonaan

Vierailija
30/66 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä lemmikeihin tulee, minä en sellaisia vuokranantajalta kysele. Karvaton kissa, eikä kuse eikä raavi kalusteita/lattioita. Tuon kissan mukanani, enkä mainitse mitään.

Hilsettä siitä lähtee silti.

Vierailija
31/66 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokralaiseni on tehnyt noin, sopimuksessa oli ehdoton lemmikinpitokielto.

Hän maksoi lähtönsä jälkeen vähän yli 16 000 euron remontin, koska se ihan haitaton kissansa oli tuhonnut asunnosta lähes kaikki pinnat noin 60 cm korkeudelle asti. Ei mennyt normaalin kulumisen piikkiin.

Vierailija
32/66 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hilsettä siitä lähtee silti.

Niin mustakin lähtee. Ja hiuksia kans ihan pirusti. Onneksi on imuri ja moppi.

Vierailija
33/66 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vuokrasopimuksessa on lemmikit kielletty allergiasyyllä niin karvaton kissa voi tulla aika kalliiksi omistajalle.

Vierailija
34/66 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäli vuokrasopimuksessa on lemmikkien pitämiseen kielto ja roudaat silti asuntoon karvaturrejasi, niin se riittää vuokrasopimuksen purkuun. 

Vierailija
35/66 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sun mielestä kerrostalohuoneisto on huonompi ratkaisu kuin asua yhdessä huoneessa rempan keskellä ja maksaa täyttä vuokraa? Naurettavaa.

Vierailija
36/66 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet käynyt katsomassa sitä kaupungin tarjoamaa asuntoa? Ilmoitat, ettei sovi teille, seuraava kiitos. Lapsiperheet / yh menee heittämällä asuntojonon kärkeen, varsinkin kun kerrot, että nykyisessä asunnossa kosteusvaurio joka aiheuttaa lapselle oireita.

Vierailija
37/66 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumisoikeusasunnot ? monia eri muotoja pari- ja erillistalot, rivitalot, luhtitalot 

Vierailija
38/66 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä itsekään vuokraisi asuntoani tuollaiselle revohkalle.

Vierailija
39/66 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vuokrasopimuksessa on lemmikit kielletty allergiasyyllä niin karvaton kissa voi tulla aika kalliiksi omistajalle.

Harvemmassa on allergiasyyllä, koska hypoallergiset asunnot ovat erikseen. Tavallisessa asunnossa kukaan ei pysty todistamaan jälkikäteen, että asunnossa on pidetty kissaa, koska siitä ei jää kämppään jälkeäkään. Laminaatille ja maalatuille seinille ei mitään kissan hilsettä edes jää siivoamisen jäljiltä.

Ja jos ihminen on niin vaikeasti allerginen hän valinnee hypoallergisen kämpän ja kuuraa asunnon itse katosta lattiaan. Vaikka ei mitään elukkaa olisikaan voinhan olla vieraillut lemmikkikodissa tai kaverini, jolla on kolme koiraa, tulee koirineen luokseni vierailulle.

Allergiasyyllä ei siis voi perustella normikämpässä. Kysymys on useimmiten lemmikkien aiheuttamista tuhoista.

Vierailija
40/66 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos kerrostaloasunto ei kelpaa, niin ole sitten ilman asuntoa.

Eikä lemmikkejä ole pakko pitää ollenkaan, sullahan noita on aivan tuplamäärä.

Kaikki vuokranantajat eivät tosiaan lemmekkejä hyväksy, monistakaan syistä.

Jos olisin vuokranantaja, en minäkään ottaisi vuokralaista, jolla on lemmikkejä, en ainakaan ap:n kaltaista eläintarhaa päästäisi omistamaani asuntoon asumaan.

Ja miten kummassa et muka löydä asuntoa?

Nythän niitä on aikamoisesti tarjolla, kun monet opiskelijatkin suorittavat kouluansa etänä.

Tänä syksynä jäi useita sijoitusasuntoja tyhjilleen.

Itsepä olet ap laittanut kriteerit asumisellesi.  Oma vikasi ellet asuntoa saa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme