Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Emme millään löydä uutta vuokra-asuntoa :(

Aloittaja...
19.10.2020 |

3 vuotta olemme asuneet nykyisessä rivitalossa ja ajattelimme asua täällä kunnes mulla mahdollisuus saada lainaa ja ostaa ehkä omaksi. Lapseni 5v päiväkoti kävelymatkan päässä.

Pari kk sitten huomasin seinässä kosteusvaurion ja sitä remontoidaan edelleen. Olemme asuneet kovin ahtaasti 1 huoneessa ja vuokranantaja ilmoitti myyvänsä asunnon pois. Siitä asti olen koittanut etsiä meille uutta kotia mutta kukaan ei halua vuokrata :(

Luulen että johtuu siitä että minulla 2 koiraa ja kissaa vaikka ovatkin rauhallisia ja pieniä niin kukaan ei meitä ota vuokranantajan suositteluista huolimatta. Etsimme siis rivitaloa koska kerrostalosta en pidä yhtään (kokemusta on, aina jonkun koira haukkuu ja jotaan kolisee). 4 asuntoa olen jo käynyt katsomassa mutta kun kyselen perään niin valinta ei osunut meihin.

Ihan kauhea tilanne, vuokranantaja painostaa lähtemään eikä anna vuokranalennusta vaikka vain 1 huone meillä käytössä.

Mitä teen? Kaupungilla ei ole asuntoja vuokralla. Kerrostaloonkaan tuskin päästäisiin koska lemmikit :(

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei teidän vuokrasopimus pääty vaikka asunto myytäisiin. 

Vierailija
2/66 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän mutta typerää maksaa kallista vuokraa 1 huoneesta..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on 6 kk aikaa lähteä lain mukaan.

Vierailija
4/66 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa ikävä tilanne :/ lemmikkeihin tosiaan suhtaudutaan asuntoa vuokratessa ynseämmin kuin ex-vankeihin, eikä asiaa helpota että iso osa nykyisistä asunnoista on epäkäytännöllisiä lemmikin kanssa asumiseen. Kannattaa laittaa oma asunnonhakuilmoitus toriin ym. jos siten saisitte kaivettua jonkun piilokämpän esille. Tsemppiä stressaavaan tilanteeseen!

Vierailija
5/66 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap.. kirjoitti:

Kyllähän tuosta vuokran alennusta pitää saada. Eikun käräjille.

Vierailija
6/66 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sä maksat kokonaisesta asunnosta, josta voi käyttää vain yhtä huonetta. Ei  se ihan niin mene. Alennusta pitää saada.

Vierailija
7/66 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap.. kirjoitti:

Tämä. Eikun vaan haastehakemusta sisään.

Vierailija
8/66 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäpäin Suomea asut? Oletko kysellyt kaupungin vuokra-asuntoja? 

Eihän ole edes varmaa, saako tuon asunnon kaupaksi, jos on ollut vesivahinko.

Vierailija
9/66 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei teidän vuokrasopimus pääty vaikka asunto myytäisiin. 

Eikä asuntoa kukaan osta jos se on vuokrattu (6kk:n irtisanomisajalla) JA siinä on kosteusvaurio. Joten nyt pyydätte omistajalta vuokranalennusta remontin ajalta sillä perusteella, että teillä on vain yksi huone käytössä.

Eikä se remppakaan varmaan ikuisuuksia kestä, ja pian teillä on taas koko asunto käytössä. Ja voittehan te edelleen harkita sen asunnon ostamista. Olisi korjausvaurio korjattu edellisen omistajan piikkiin ja voitte vielä seurata että kosteusvaurio korjataan kunnolla.

Vierailija
10/66 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantaja antoi yhdestä kuusta puolet alennusta mutta ei kuulemma pysty enää.. Haluaa meidät pois jotta voi uusia pinnat ja myydä tämän.

Tuollaiset kärjät yleensä päätyy vuokranantajan puolelle ja sitten voi keksiä ties mitä vikoja ja olla antamatta takuuvuokraa ym.. Eli ei mun kannata.

Ihan hirveästi tämä aiheuttaa stressiä, en oikein pysty tekemään mitään. En leikkimään edes lapsen kanssa ja tiuskin vain. Lääkäristä sain lääkkeitä ahdistukseen ja uniongelmiin kun tämä stressi auheuttanut nuo. Mutta siltikin säälittää lapsi kun olen vain vihainen ja hermostunut. En osaa leikkiä enää.. Pelottaa kauheasti ettei löydetä mitään asuntoa, tai että päästään vain pahamaineiseen kaupunginosaan vanhaan kerrostaloon, sinne on lemmikit sallittu :( Paniikki iski pelkästään tämän kirjoittamisesta. Töissä käyminen ahdistaa ja vapaapäivät ahdistaa vielä enemmän. Koko elämä ahdistaa kun on ns koditon eikä voi lapselle antaa turvallista hyvää kotia.

Vierailija
11/66 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sato sekä Lumo vuokraa lemmikkien omistajille asuntoja.

Vierailija
12/66 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista ”vaadi alennusta/vie käräjille” kommenteista ei muuten ole mitään apua APn akuuttiin hätään. Tuollaset caset pyörii jopa vuosia byrokratian rattaissa, ennen ratkaisua, ja silti on riski joutua maksupuolelle itse. Yleensä sitä on niin uupunut noin vaikeassa tilanteessa että viimeinen mikä kiinnostaa, on joku vuokranalennuksesta vääntäminen, kun toivoisi vaan pääsevänsä asettumaan asumiskelpoiseen kotiin josta kukaan ei ole painostamassa lähtemään.

Vierailija
13/66 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap.. kirjoitti:

Alennusta ei saa, jos omasta päätöksestä ahtautuu nurkkaan, kun kosteusvaurioremppa vaikuttaa yhdessä huoneessa.

Kannattaa todella mennä oikeuteen, todennäköisesti maksaa omat ja vuokranantajan oikeuskulut, jos ei ole mustaa valkoisella siitä, että vuokranantaja kielsi keittiön, olohuoneen jne. käytön.

Vierailija
14/66 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan Satakunnassa. Olemme saaneet oireilua tuosta kosteusvauriosta ja näyttää siltä että sitä ei korjata ihan kunnolla, .. Joten pakko päästä pois tämänkin takia..

Vierailija
15/66 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko laittanut facebookin ryhmään infoa? Laita johonkin etsitään asuntoa/halutaan vuokrata ryhmään pieni kertomus tilanteestasi,sieltä moni lemmikkien omistaja löytänyt uuden kodin. <3 

Vierailija
16/66 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie ne eläimet piikille. Ei kai niiden takia kannata kärsiä.

Vierailija
17/66 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tilanteessa pitää pystyä joustamaan. Menet sinne kerrostaloon ja alat miettiä seuraavaa siirtoa. Ei se tuskailusta paremmaksi muutu. Lapsella pitaa kuitenkin koti olla, samoin lemmikeillä, olet vastuussa perheestäsi.

Vierailija
18/66 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää olla noin monta lemmikkiä?

Vierailija
19/66 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa tilanteessa pitää pystyä joustamaan. Menet sinne kerrostaloon ja alat miettiä seuraavaa siirtoa. Ei se tuskailusta paremmaksi muutu. Lapsella pitaa kuitenkin koti olla, samoin lemmikeillä, olet vastuussa perheestäsi.

Nimenomaan. Sen kerrostalon voi ottaa väliaikaiseksi ratkaisuksi. Sieltä käsin saa lisäaikaa paremman/pysyvämmän asuntoratkaisun löytämiseen. Itse lähtisin jo pelkästään tuon homeen takia hippulat vinkuen vaikka huitsin nevadaan.

Vierailija
20/66 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää olla noin monta lemmikkiä?

Ei pelkästään 1 tai 2, vaan kokonaiset 4. Itse en ottaisi yli kahta edes omakotitaloon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä