Tyttö 11v paino 41kg ja pituus 154cm, onko ok?
Tytön mielestä hän on läski ja muut ovat laihempia, minusta ei. Hän voimistelee 3 h viikossa plus koululiikunnat ja matkat päälle. Mitä mieltä olette?
Kommentit (28)
Voi kiesus kun voi olla tyhmiä ihmisiä!!!
Av:lla on näköjään paljonkin näitä pölvästejä, joiden mielestä hiilarit on sama kuin myrkky? Jopa hedelmät siis epäterveellisiä kasvavalle lapselle? Haloo, rasvalla ja pekonillako te lapsenne kasvatatte?
Ihan ihmeelliseksi mennyt, vaikka ruisleipää söisit, niin joku puupää tulee huutamaan, että sokeria syöt?
Meillä on samanikäinen poika, jolla on pituutta n. 155 cm ja painoa 35 kg. On hoikka ja urheilullinen.
On hyvin kyseenalaista äitiyttä kysellä täältä lapsensa koosta. Jos olet huolestunut, ota yhteyttä kouluterveydenhoitajaan tai lääkäriin. Muutenkaan tuon ikäisten painoa ei missään nimessä pitäisi repostella. Kun lapsella on säännölliset ruoka-ajat, tarjolla normaalia kotiruokaa, hedelmiä ja vihanneksia, sen pitäisi riittää. Lapsesi kasvaa ja kehittyy vauhdilla. Välillä voi tulla pyöreempiä kausia ja sitten taas pituus tasaa kehoa. Muutenkin kehittyvässä iässä olevien vertailu toisiinsa on hyvin riskaabelia. Lapset kehittyvät eri tahtiin, ovat rakenteeltaan erilaisia. Toiset voivat samassa iässä olla hyvin pieniä ja hentoja, toiset pidempiä ja isokokoisempia ja molemmissa ei ole mitään vikaa. Toivon todellakin ettet lietso lapsesi epävarmuutta kehostaa, joka tuossaiässä on muutenkin suurta. Sillä on helposti pitkälle menevät ikävät vaikutukset.
t: ihminen, joka työskentelee tuon ikäryhmän kanssa
Meillä 11-vuotias tyttö 160 cm, 38 kg. Voimistelee 5 tuntia viikossa ja muut liikunnat siihen päälle. Erittäin hoikka on, mutta syö kuitenkin hyvin ja normaalisti.
^Harmi kun voi peukuttaa vain kerran.
No ei varmasti ole ainakaan lihava!! Mitä ihmettä. Mun mielestä kuulostaa todella hoikalta. Painan itse 44kg ja olen 156cm ja olen aikuinen nainen ja hoikka. Sanoisin siis että niin on tyttösikin hoikka ja aivan normaali. Yhtään ei saa laihtua tuosta kyllä. :)
On ihan normaalia. useimmat tuon ikäiset moittivat ulkonäköään. ja vielä jos hän harrastaa liikuntaa niin normaalia tua on.
Kuulostaako siis vähän läskiltä? Mulla on ollut syömishäiriö tosi pitkään, minusta tuo on paljon vaikka näyttää hoikalta...
Taidamme ryhtyä yhdessä vähän miettimään tytön ruokavaliota. En esim nytkään tee kahta lämmintä ateriaa päivässä, ehkä kevennän hiukan iltapalaa hedelmillä yms terveellisellä.
Samanikainen poika painaa 34 ja on 154 cm pitka. Tosin laihanpuoleinen.
OK, siis laihkarille, miten tuonikästä laihdutetaan? Ettei tule häiriöitä syömiseen.
Ei kuulosta ollenkaan lihavalta, ei sinne päinkään. Osa tuon ikäisistä voi tosin olla vielä sellaisia tikkulaihoja, mutta kyllä se murrosikä tekee tehtävänsä ja kurvit tulevat jäädäkseen.
Voimisteluun ja balettiin kuuluu tietynlainen laihuuden ihannointi, mikä menee helposti överiksi. Kannattaisiko puhua valmentajan kanssa?
Eihän se paino ole se tärkein vaan mitä peilistä näkyy!! Haloo vähän valoja tauluun! Tuon ikäselle helposti tulee sit syömisongelmia jos jostain laihdutuksesta rupeet puhuun. Kasvava lapsi tarvii ruokaa! Kyllä se paino tasaantuu ku pituutta kasvaa ja muutenki murrosiässä kehittyy.
Ihan normaalin painonen lapsi, ei mitää laihutuskuureja tarvi! Murrosikäki tulossa ja menee vaan kroppa sekasi jos alkaa laihuttaa.
Mun poika 12v 154cm, 41kg. Aika lihaksikas, urheilee päivittäin. Sun tytär on normaali myös.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 22:34"]Taidamme ryhtyä yhdessä vähän miettimään tytön ruokavaliota. En esim nytkään tee kahta lämmintä ateriaa päivässä, ehkä kevennän hiukan iltapalaa hedelmillä yms terveellisellä.
[/quote]
Joo, tosi terveellistä vetää hiilari-hedelmiä iltapalaksi :-D kannattaa...not!
Mikä ihme äiti tollanen on? Mun tyttö on 11,5 v 154 cm pitkä ja painoa 44 kg, terkkari oikein tyytyväinen! Ja tyttösi on mun tyttöäni 3 kg laihempi, varmasti ok. Aihetta huoleen on vain, jos on tullut yli 8 kg vuodessa!