työpaikka asiaa ja pomosta
Minulla on vakkariduuni jossa olen ollut nyt 5v. 2:n vuoden jälkeen minua pyydettiin siirtymään toiseen toimipaikkaan koska siellä tarvittiin osaamistani. Suostuin koska se ei muuttanut kohtuuttomasti työmatkoja yms. vaikka harmittikin siirtyä uuten paikaan ja uuteen ryhmään.
Olen viihtynyt oikein hyvin ja mielestäni tehnyt työnikin hyvin ja jos jotain onkin ollut niin niistä on pomon kanssa voitu jutella hyvässä hengessä.
Tänään minua pyydettiin palaveriiin jossa minulta kysyttiin, että voisinko siirtyä työpaikkanin 3:teen pisteeseen joksikin aikaa. Hieman hämmennyin koska tiedän, että tuolla paikassa ei minun osaamisellani ole mitään tekoa. Ja jos siirryn niin työmatkani muuttuvat nyk. 20 min yli tuntiin julkisilla. Meillä ei ole toista autoa eikä meillä ole varaa sellaista hankkia ja lisää liksaa en saa.
Työaikani on sellainen, että jos menen tuonne pisteeseen niin minun pitäisi lähteä kotoa ennen kuutta, lasten tarha aukeaa vasta klo 6.15. Miehellä ei ole mahdollisuutta viedä lapsia aamulla koska hänen työ alkaa myös niin aikasin, hän kyllä hakee lapset tarhasta.....
Mitä ihmettä mä teen?
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 13:58"]
Tilanne on nyt se että minä "joudun" siirtymään tuohon toiseen toimipisteeseen ja teen sitten 6h päivää eli jään osittaiselle hoitovapaalla. Lainausmerkeissä siksi että että en jaksanut tapella vaan annoin periksi ja säilytin työpaikkani.
Menetän tämän takia n. 200e kuussa rahaa vaikka ottaisi verotuksen yms huomioon :/ Mutta onpahan työpaikka......
Uutta työtä aion kyllä katsella jos sellaista sattuisi vaikka jostain löytämään näinä aikoina....
[/quote]
Mitä mieltä liitossa oltiin tuosta?
Sanot pomolle, että ei käy ja kerrot noi perusteet. Vetoat siihen, että oot ollut hyvä työntekijä ja että jotta voit olla semmoinen jatkossakin, haluat pysyä tämänhetkisessä paikassa. Tää on siis ehdotukseni, en takaa että toimii.
Miten luulet että käy jos kieltäydyn? taitaa olla irtisanomisperuste :/ Eihän se pomolle kuulu miten ja millä tulen töihin kunhan olen ajoissa paikalla saati kuin paljon se aiheuttaa kotielämässä muutoksia....
ap
Mulla oli samantapainen tilanne ja irtisanouduin tuon jälkimmäisen siirron seurauksena. No, työmatkakin olisi ollut yhteen suuntaan kolmatta tuntia, joten karenssiakaan en saanut (meni lautakunnan käsittelyyn).
Nyt jälkeenpäin on tullut mieleeni, että olikohan ensimmäinenkin siirto jokin "savustamisyritys" tai jotain sillä silloin jo työmatkani kasvoi yli tuntiin entisen 15 minuutin sijaan.
No, monta vuotta tuli tehtyä silti silloin aikoinaan. Mutta nyt olenkin jo niin vanha etten suostu enää mihin tahansa.
Ei todellakaan ole irtisanomisperuste. Toimipaikka lukee työsopimuksessa.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 20:56"]
Ei todellakaan ole irtisanomisperuste. Toimipaikka lukee työsopimuksessa.
[/quote]
Mutta jos olen jo kertaalleen siirtynyt paikasta toiseen vaikka työsopparia ei ole uudistettu (eli lukee edelleen se eka paikka työpisteenä) niin eikös se meinaa, että olen hyväksynyt ns. uudet ehdot?
Ihmetyttää vaan että miksi näin halutaan tehdä? Kuinka vaikeeta on sanoa jotta ei olla tyytyväisiä tms? Ja jos kerta kaikki muut mokat yms on voitu puida hyvässä hengessä niin miksi nyt sitten ei voida sanoa? Ja nuo mokat mitä minulle on tullut on ihan sellaisia, että niitä on tehneet muutkin kuin vain minä.
Mikset sinä voi mennä sillä teidän olemassa olevalla autolla töihin?
No jos muuten olet suostuvainen muuttoon ja haluat taata työpaikkasi, niin neuvottele työnantajan kanssa miten voit sen järjestää.
Puhu ensin miehesi kanssa miten te voisitte lasten viemisen ja hakemisen järjestää keskenänne.
Esitä pomolle että olet totta kai valmis sinne kolmanteen paikkaan, mutta ettet millään voi aloittaa niin aikaisin tarhan aikataulun takia ja ehdota sitä minkä olet miehesi kanssa sopinut.
Sitten olet osoittanut myöntyväsi mutta pallo on työnantajalla liukua jostain päästä työpäivää tai järjestää kuljetus.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 21:12"]
[/quote]
Koska mies menee sillä! Hänen työ alkaa vielä aikasemmin kuin minulla joten hän ei pääse julkisilla ollenkaan töihin, pois päin kyllä...
Pomoni tietää kuinka hankalaa meidän on järjestää nuo aamut, on ollut aiemmin puhetta, tyyliin, että kenellä olis missäkin tilanteessa mahdottomimmat työajat tms. Siis ihan kahvipöytäkeskusteluja on käyty. Viimeksi viime viikolla....
Ketuttaa etsiä uutta duunia. Olen tykännyt työstäni, työkavereista sekä työpaikasta muutenkin. Kertaakaan ei ole harmittanut aamulla lähteä töihin. Ennen kuin nyt :(
ap
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 22:51"]
Nyt sulla on kuitenkin duunipaikka ja voit rauhassa etsiä uutta työtä. Työssä olevalla on paremmat mahdollisuudet vaihtaa duunia kuin työttömällä.
Miksi sun piti vaihtaa toimipiste eikä jonkun muun? Olitko vaan liian kiltti etkä sanonut, että en vaihda?
[/quote]
Tässä on nyt takana se, että mun pomo ei luota kykyyni tehdä vaadittuja töitä, töitä joita olen tehnyt yli 3 v ilman isompia sanomisia....
Eli luottamuspula pomolla minuun :(
Ja tätä duunia ei muut meidän pisteestä kerkiä / voi tehdä.
Uutta työpaikkaa katselen...
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 22:38"]
Kysyitkö myös Työsuojelupiiristä?
[/quote]
Työsuojelupiiri ei puutu koska kyse ei ole työsuojeluRIKKOMUKSESTA.
Liitto totesi, että jos haluan työpaikkani säilyttää niin suostu ehtoihin :/
Miehen kanssa juteltu ja todettu on aika mahdotonta mennä tuonne toiseen työpisteeseen. Mieheni ei voi lyhentää työaikaa (hän pomo ei suostu) eikä meillä ole varaa palkata hoitajaa aamuiksi :(
Mitä tapahtuu jos nyt kieltäydyn? En siis kieltäydy TYÖN tekemisestä vaan työpisteen vaihdosta.
Mikä mahtaisi olla irtisanomisperuste?
Liitosta ei tullut apuja....
ap
Pystyisitkö tekemään etänä hommia yhtään?
Eikohan se ole pateva peruste kieltaytya siirrosta kun ei paikkariin paase noin aikaisin aamulla , ei lapsia voi lumihankeen laittaa. Kannattaisi muuten siirtaa keskustelua sahkopostiin niin sinulla on dokumentointia siita mita on pyydetty ja mika oli sinun vastikkeesi ja perustelut kieltaytymiselle. Jos lahdet itse irtisanoutumaan tyopaikastasi, saatat saada karenssia tai sen poistaminen on pitkan paperisodan takana, kannattaa siis odottaa ja katsoa, olisiko tyonantajalla pokkaa alkaa irtisanomaan.
Karenssia saatta tulla vaikka minut irtisanottaisiin koska olen OMALLA toiminnallani aiheuttanut sen :/
Etähommia en voi tehdä ollenkaan.
S-postilla on turha näitä käydä koska olen sekä pomoni että hänen pomon kanssa samassa työpisteessä ja näemme jatkuvasti.
Meillä on siis todella hyvä henki töissä kaikkien kesken; naureskellaan ja heitellään "tolkuttomia" vitsejä sekä muutenkin voidaan viettää aikaa vapaa-ajalla keilaten tms.
Mietin että kuinka tökereö olisi "nauhoittaa" seuraava palaveri?
ap
Kysy ensin, voisitko siirtyä alkuperäiseen toimipaikkaasi, jos nykyisessä ei enää sinun osaamistasi tarvita.
Sehän on edelleen työsopimuksessasi, kun uutta ei ole tehty etkä missään vaiheessa ole hyväksynyt vielä kolmanteen vaihtamista.
Et sinä aiheuta omalla toiminnallasi irtisanomista, jos sinut irtisanotaan nykyisestä tai alkuperäisestä toimipaikasta.
Tilanne on nyt se että minä "joudun" siirtymään tuohon toiseen toimipisteeseen ja teen sitten 6h päivää eli jään osittaiselle hoitovapaalla. Lainausmerkeissä siksi että että en jaksanut tapella vaan annoin periksi ja säilytin työpaikkani.
Menetän tämän takia n. 200e kuussa rahaa vaikka ottaisi verotuksen yms huomioon :/ Mutta onpahan työpaikka......
Uutta työtä aion kyllä katsella jos sellaista sattuisi vaikka jostain löytämään näinä aikoina....