Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa, kiltit, minua hiusongelmassani!

Vierailija
20.01.2014 |

Tällä hetkellä minulla on rintojen alle ulottuvat todella ohuet ja huonokuntoiset hiukset + otsatukka, joka syö hiusten muutenkin vähäisestä määrästä kolmasosan. Tykkään siitä kuitenkin, koska mulla on voimakas pyörre päälaella ja etuhiusten kampaaminen muualle kuin silmille päin saa päänahan kipeäksi. Väri haalistunut hennanpunainen maantienvärisellä juurikasvulla (en ole ainakaan nyt alkuraskaudesta halunnut värjätä hiuksia ollenkaan). Näyttää ihan kamalalta.

Hiustenhoitorutiinini ovat pesu joka toinen ilta, hiukset usein vielä märkänä nukkumaan, aamulla kampaus ja ponnarille. En halua missään tapauksessa kampausta, joka vaatisi hiustenpesua päivittäin tai aamulla, föönaamista tai minkään muotoilutuotteiden käyttöä tai kampaamokäyntiä useammin kuin n. 3 kk välein. En halua myöskään mitään kampaamoväriä (sitä tuskin voisi edes ottaa hennan päälle).

Onko mun ainoa vaihtoehto lyhentää latvoja, niin että pitkän, ohuen ja huonokuntoisen ponnarin sijaan olisi lyhyt, ohut ja pikkuisen vähemmän huonokuntoinen ponnarin? Vai olisko mitään kivoja, naisellisia leikkauksia, jotka eivät vaadi kummempaa laittoa. Mun hiukset ovat suorat, ihan hivenen taipuisat ja päätä myöten valuvat.

Toki voisin leikata jonkin siilitukan, mutta kyllä tää nykyinen ruma naistentukka voittaa kuitenkin ruman miestentukan.

Kiitos tosi paljon ideoista, mulla ei ole mitään käsitystä, paljonko vaivaa minkäkinlaiset kampaukset vaatii...

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos et mitään radikaalia niin ota edes huonot latvat pois, tekee aina hyvää :) Ja kampaajalta kannattaa kysyä vinkkejä, tietävät millä leikkauksilla saa tuuheutta jne.

Vierailija
2/17 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Minkälaisia kampauksia teillä muilla laiskoilla ohuthiuksisilla on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
4/17 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

teet oikein kun et värjää, ne kemikaalit imeytyy ja on haitallisia, itse en koskaan värjännyt hiuksia, yritä jatkossakin olla värjäämättä se oma väri on aina sopivin ihmiselle, latvoja voi leikata se piristää hiukset hyvin, voit nyt talven aikana leikata hieman enemmän, olen huomannut että jos leikkaa hieman enemmän niin ne alkaa kasvamaan paremmin, kesäksi niistä sitten tulee hyviä, ja myös vähentäisin pesua kahteen kertaan viikossa sekin voi rasittaa hiuksia jos pesee usein. Aluksi voi hiukset hieman rasvoittua mutta tottuu muutaman viikon kuluttua.

Hyvin tärkeätä on mielestäni myös käyttää silikonittomia shampooita, itse käytän fructis garnier shampoota jossa on etukannessa kirjoitettu ei silikonia ei parabeeneja.

silikoni tukkii hiuksen huokkosia näin hiuksista tulee sileitä ja kiiltäviä. mutta se myös tukkii hiusta ihonrajan ympärillä, hiussipuli ei saa "hengittää" riittävästi, se voi aiheuttaa hiusten oireilua ja lähtöä.

googlaamalla löytyy tutkimuksia joissa sanotaan että joillekin ihmisille silikoniset shampoot aiheuttavat hiustenlähtöä.

Vierailija
5/17 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 18:43"]

[/quote]

Mulla on leukapituinen polkka. Hiukseni ovat supernopeasti rasvoittuvat, ja ohuet. Rasvoittumisen takia pesen tukkani joka ilta, annan sen kuivua ja laitan siihen lämpörullat vähäksi aikaa, jotka tekevät tukan kuohkeaksi eikä se ole aamulla päätä pitkin oleva liiska. Lopuksi lakkaa päälle. Näillä keinoilla saan lirutukkani pidettyä siedettävän näköisenä.

Vierailija
6/17 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaa huonot pois ja sitten kerrastat niitä. kirjoita Googlen kuva hakuun kerroksittain leikatut hiukset.

Vierailija
7/17 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä lähtis ohutta tukkaa kerrostamaan, jos siis melko pitkänä aiot vielä pitää. Sitten on entistäkin ohuempi.

Vierailija
8/17 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä missään tapauksessa kerrosta niin kuin nro 7 sanoi!!! Saat niistä vielä ohuemmat. 

Itselläni on ohuet hiukset, joista leikkaan latvoja usein ja ihan piikkisuorasti, ei mitenkään kerrostaen! Pesen joka aamu ja tupeeraan kevyesti kerroksittain, joka kerroksen väliin vähän hiuskiinnettä. Sitten harjaan sileäksi. Useimmiten jätä auki. 

Jos en jaksa pestä joka päivä, niin edellisenä päivänä pöyhkeiksi tupeeratut hiukset näyttää kivalta ponnarissa.

Värjää se punertava pois, jos et halua näyttää ihan 80-luvulta repäistyltä!!! Laita vaikka suklaanruskea tai beigeblondi. Minä sinuna kasvattaisin etuhiukset pois ja koittaisin erilaisia sivujakauksia. Pinnillä sivulle.

Vierailija
9/17 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 9 jatkaa. Osta Redkenin All soft -sampoota ja hoitoainetta. Ne on laadukkat ja ihan parhaat! Saavat ohuet hiukseni tuntumaan paksuilta!!!

Vierailija
10/17 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on puoleen selkään hiukset ja otsis. Värinä tumman ruskea, ei yhtään punaiseen taittuva. Pidän auki, ponnarilla, sivuponnarilla, letillä, nutturalla... Milloin mitenkin. Kuivat latvat säännöllisesti poikki ja väri 3kk välein.

Vierailija
11/17 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vähensin hoitoaineen käyttöä ja nyt laitan vain joka toisessa pesussa. Minulla liukkaat päätä myöten menevät hiukset. Jotenkin oli sellaiset lirut. Ratkaisu löytyi tuosta hoitoaineen vähentämisestä ja marketin shampoot vaihdoin apteekin tuotteisiin. Nyt käytössä apteekin aco-sarjan shampoo+hoitoaine. Shampoo jo itsessään niin hoitava, että hoitoainetta en tarvitse joka pesun jälkeen. Ja nyt ei ole hiukset päätä nuolevat, vaan tosi kivat :) 

Itse leikkaisin hiuksia ainakin sen verran, että huonot latvat pois ja sivuilta leikkaisin kasvoja kehystämään vähän lyhyemmäksi, niin otsatukkakin näyttää kivemmalta. Kerrostaisi en takaata yhtään. Ja henna värin yrittäisin saada pois. Oma väri ehdottomasti paras.

Vierailija
12/17 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vähensin hoitoaineen käyttöä ja nyt laitan vain joka toisessa pesussa. Minulla liukkaat päätä myöten menevät hiukset. Jotenkin oli sellaiset lirut. Ratkaisu löytyi tuosta hoitoaineen vähentämisestä ja marketin shampoot vaihdoin apteekin tuotteisiin. Nyt käytössä apteekin aco-sarjan shampoo+hoitoaine. Shampoo jo itsessään niin hoitava, että hoitoainetta en tarvitse joka pesun jälkeen. Ja nyt ei ole hiukset päätä nuolevat, vaan tosi kivat :) 

Itse leikkaisin hiuksia ainakin sen verran, että huonot latvat pois ja sivuilta leikkaisin kasvoja kehystämään vähän lyhyemmäksi, niin otsatukkakin näyttää kivemmalta. Kerrostaisi en takaata yhtään. Ja henna värin yrittäisin saada pois. Oma väri ehdottomasti paras.

Vierailija
13/17 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
14/17 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 18:43"]

[/quote]

Leukapituinen polkkatukka.

Vierailija
15/17 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kookosöljy! sitä saa punnitse&säästä kaupoista ainakin ja varmaan muistakin luontaistuotekaupoista,auttaa!:)

Vierailija
16/17 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasapitkät latvat tekevät hiukan paksumman vaikutelman. Jos hiuksesi ovanyt rinnalle asti, niin en usko että pitäisi ihan nysäksi pätkäistä 5cm riittää hyvin (tai vähemmänkin) Etuhiukset voi hyvin kasvattaa pidemmiksikin ja sipaista pinnillä sivuun. Vähän niinkuin tuossa linkissä (tulipa muuten pitkä)

http://www.google.com/search?q=side+part+hair&client=safari&rls=en&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=F2zdUua3B6PfygO2zICgAg&ved=0CCgQsAQ&biw=1271&bih=605#facrc=_&imgdii=_&imgrc=oyYWQLz1mriSKM%253A%3BxL6oft333lFuZM%3Bhttp%253A%252F%252Fphotos.posh24.com%252Fp%252F1315996%252Fz%252Fhollywood_celebrity%252Fdianna_agron_straight_side_par.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.posh24.com%252Fphoto%252F1063306%252Fdianna_agron_straight_side_par%3B968%3B1457

Jos tykkäät punaisista hiuksista kannattaa käyttää oikeaa hennaa, se jämäköittää ohutta hiusta. Hiukset kannattaa laittaa kiinni lenksulla jossa ei ole sellaista metallikohtaa vaan kokonaan kangaspintaisella. Tai vaikka donitsilla, ne on kuulemma tulossa taas muotiin. 

Vierailija
17/17 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vähän miettikin, sopisiko polkkatukka. Mutta en kyllä jaksaisi ikinä laitella mitään rullia, saati tupeerata, joten se varmaan näyttäisi aika epäsiistiltä?

Kiitoksia vinkeist, kiva kun näin moni on vastannut! Oon aika allerginen ja lisäksi sairastanut ihosyövän pään alueella (en tiedä liittyykö mitenkään hiusväreihin, mutta oon mielummin varovainen), joten en halua enää värjätä muulla kuin hennalla. Olen vähän pisamainen, joten toi punainen sopii mulle yllättävän hyvin - parempi niin, koska se on ainoa värivaihtoehto ja hiirenharmaat muotoilemattomat hiukset tällaisella muutenkin aika valjun näköisellä ihmisellä, joka ei kauheasti tykkää meikata, on mun makuun vähän turhan lestalook. Siis varmaan luonnonkauniilla 20-vuotiaalla toimisi tosi nätisti, väsähtäneennäköisellä kolmekymppisellä vaatisi muuten tosi paljon panostusta ulkonäköön pitää se oma väri joka ei ole oikein minkään värinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi