Kansalaisaloite vaatii kirkon ja valtion erottamista
Kommentit (9)
Hei! Hyviä uutisia kaikille! Kirkko ON erotettu valtiosta jo vuonna 1870.
Kirkko ja valtio tekevät nykyisin yhteistyötä. Kirkon verotusoikeus perustuu siihen, että sillä on samanlaisia yhteiskunnallisia velvotteita hoidettavana kuin kunnilla ja valtiolla. Kirkko hoitaa esimerkiksi hautausmaat, uurnalehdot, myös tunnustuksettomat hautausmaat hoitaa kirkko, kirkolla on väestökirjanpitoa, kulttuurihistoriallisesti arvokkaiden kirkkorakennusten ylläpitoa, myös ei-jäsenille autetaan diakoniatyössä, annetaan perheneuvontaa, sairaalasielunhoitoa, järjestetään päiväkerhotoimintaa jne. jne. jne.
Eli muun muassa näiden rahoittamiseksi kirkolla on verotusoikeus. Eikä yhteisövero edes riitä näihin velvoitteisiin, vaan kirkon jäsenet maksavat myös ateistien hautapaikoista. Sitten kun ateistit ylläpitävät itse hautausmaansa jne., sopii tulla valittamaan ja vaatimaan asiaa, joka on jo historiaa.
Sitä paitsi Vapaa-ajattelijoiden liitto saa lähes yhtä paljon valtionavustusta kuin kirkko saa yhteisöveroa, sillä erolla, että ateisteilla ei ole yhtään yhteiskunnallista velvoitetta, vaan koko valtiontuki menee suoraan ateistien pienen sisäpiirin kerhotoimintaan! Ja minä kirkkoon kuuluva olen maksamassa veroillani tätä!
Allekirjoittaisin jos uskaltaisin, mutta jos joku kirkon jäsen näkee nimeni allekirjoittaneiden joukossa niin uskonnollinen syrjintä ja vaino vain pahenee. Vastatkaapa rehellisesti kirkon jäsenet; jos näkisitte tuttavanne nimen tuossa allekirjoittaneiden joukossa voisitteko jatkaa ystävyyttä normaalisti? Entä jos huomaisitte alaisenne allekirjoittaneen, miten toimisitte? Kuinka moni harkitsisi lastensuojeluilmoituksen tekemistä mikäli vanhemmat allekirjoittavat? Kuinka moni ottaisi vuokralaiseksi tuon aloitteen allekirjoittaneen? Toivoisin vastauksia ja jopa perusteluja vastauksillenne.
Oivallinen aloite.