Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauakuume kun on jo vauva

Vierailija
20.01.2014 |

Vauva-aika on ollut ihanaa, ja kauheasti tekee mieli jo toistakin vauvaa kun tämä ensimmäinen on vasta 5kk. Kannattaako yrittää toista vai odottaa vielä? Jos emme jaksakaan kahden pienen kanssa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa odottaa, pikkuinen on vauva vielä melko pitkään :)

Vierailija
2/10 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap miettii myös sitä, että minulla naisena on ikää jo sen verran, että jos toista lasta ei saa nyt pian perään niin kolmas jää saamatta. (Jos haluaisimme kolmannenkin lapsen.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottaa. Itellä vauvakuume puhkesi vasta kun sain vauvan, mutta luulen että se on hormonaalista. On ihan hyödyllistä pakahtua vauvankaipuusta kun sulla on vauva hoidettavana. Anna esikoisen nauttia täydestä huomiosta. Jos nyt tulisit raskaaksi et voisi keskittyä raskauteen ja uuteen vauvaan yhtä hyvin kuin pidemmällä ikäerolla. :)

Vierailija
4/10 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi odottaa? Kyllä kahden vauvan (joilla ikäeroa vähintään yli vuosi) kanssa pärjää. AV-palstalla ne, joilla ei itse ole kokemusta pienestä ikäerosta lapsilla voivat olla eri mieltä asiasta.

Meillä kolme lasta 3,5 vuoden sisään, ja ihan hienosti on mennyt.

Vierailija
5/10 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli raskauskuume ekan synnyttyä. Meni ohi puolessa vuodessa. Nyt uudelleen raskaana. Esikko on kolme v. Hyvä niin.

Vierailija
6/10 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä surkuttelin lasteni 3v ikäeroa, koin olevan liian suuri. Kunnes he kasvoivat ja alkoivat leikkiä yhdessä ja kunnes ystäväni teki peräjälkeen lapset, ikäeroa 1,5v ja itki kun ei aika riittänyt mihinkään. Oma valinta se on, toiset pärjää hyvin, toiset taas ei.

Vierailija
7/10 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli jossain tuossa kohin vauvakuume, kun lapsi oli alle 6kk ikänen. Onneksi kuitenkin odotettiin, koska joidenkin kuukausien päästä mieli oli muuttunut täysin. Nyt lapsi on 1,5v. ja vielä odotetaan varmaan ainakin siihen että lapsi on 2v.

Vierailija
8/10 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon ja oletan ettei päätöksesi perheenlisäyksestä perustu tämän ketjun kommentteihin. Se on vain ja ainoastaan sinun päätettävissäsi.

Jos haluat toisen lapsen ja ikä painaa päälle niin siinähän on hyvä syy yrittää raskautua mahdollisimman pian. Pienessä ikäerossa on hyvät ja huonot puolensa. Lapset voivat olla hyviä kavereita keskenään tai sitten he tappelevat jatkuvasti ja sitä ei valitettavasti voi etukäteen varmasti tietää miten omalla kohdalla käy. Entä mitä mieltä olet siitä ettei esikoisesi saisi olla vauva pitempään vaan hän joutuisi odottamaan vuoroaan jo alle vuoden päästä? 

Vierailija
9/10 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella yleistä saada vauvakuume just kun

vauva on n. puoli vuotta eli ei ole enää

niin avuton nyytti vaan alkaa osallistua aktiivisesti ja silloin äiti havaitsee että vauvahan kasvaa, apua kohta ei ole enää vauvaa! Imettävillä myös kuukautiskierto alkaa palautumasn tuolloin kun vauva alkaa saamaan (enemmän) muuta ravintoa joten kuumeilu on myös hormonaalista. Odota vähän 2-3v. hyvä iläero, ei ole kahta vaippaikäistä mutta kuitenkin seuraa toisilleen. 

Vierailija
10/10 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vauva on 11 kuukautta, ja meillä (etenkin miehellä) on ollut kova vauvakuume jo pitkään. Imetän kuitenkin edelleen eikä kuukautiskiertoni ole vielä käynnistynyt uudelleen.

Jos olisin sinä, niin alkaisin kyllä yrittää toista lasta jo nyt – etenkin, kun et ilmeisesti ole aivan nuori enää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän