Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työvoimakoulutus ja työmarkkinatuki + korotus?

Vierailija
20.01.2014 |

Siinäpä se kysymys melkein olikin, eli saako työvoimakoulutuksen ajalta työmarkkinatukea? Entä jokin korotusosa n. 8-9 e, millä perusteella tuota korotusta maksetaan? Täytyykö sitä hakea erikseen?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitäisi saada. Korotus on sen 9€/pvä, eli kuukaudessa 180€ verotonta tukea perustuen päälle. Kelan pitäisi maksaa se automaattisesti.

Vierailija
2/14 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Sattuisitko tietämään, merkitäänkö siihen Kelan "ilmoitus työttömyysajasta"

lomakkeeseen tuo työvoimakoulutus vai edelleen vain "työttömyys jatkuu"? Ovatko tavallaan samanarvoisia Kelan kannalta katsottuna..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ihan varma, siitä on kolmisen vuotta kun olin itse kurssilla ja systeemi on voinut muuttua ilmoittamisen suhteen...mutta ainakin silloin merkattiin "työvoimakoulutus" niille päiville, jolloin siellä oli ollut. Kannattaa vielä kysyä Kelalta tuosta!

Vierailija
4/14 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, kiitos. Tosiaan, jotenkinhan se tietysti täytyy Kelalle tiedoksi saattaa, olinpa hassu.. Kiitos kuitenkin!

Vierailija
5/14 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan työttömarkkinatuen+korotusosan  (oliko jotain pari ekua päivässä normityömarkkinatuen päälle, sitä saa 200pvää) ja + 9€ verotonta päivässä.

Lapun täytän netissä ja siinä on valmiin jo sarakkeissa: koulutuksessa.

Vierailija
6/14 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 15:49"]

Minä saan työttömarkkinatuen+korotusosan  (oliko jotain pari ekua päivässä normityömarkkinatuen päälle, sitä saa 200pvää) ja + 9€ verotonta päivässä.

[/quote]

Kiitos sullekin! Tarkoitatko, että saat normaalin työmarkkinatuen lisäksi kahta eri korotusosaa? Nämä on vähän outoja mulle.. 

Vierailija
7/14 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on muuten lapsia, niistä saa ihan kivan korotuksen tukeen myös. Tuota 200 päivän juttua en muistanutkaan.

t. 2

Vierailija
8/14 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vielä teille. Löysin nyt Kelan sivuilta tuon kulukorvauksen ja korotusosan. Korotusosaan en olekaan oikeutettu, mutta en tiennyt kyllä sen olemassaolostakaan! Kulukorvaus oli selvästi siellä selitetty, mutta sitä ei, miten sitä haetaan, ainoastaan vain että Kelasta tai te-toimistosta.

Miksi näistä täytyy tehdä näin monimutkaisia? Ymmärrän, että on tietysti silkkaa säästöä, kun varmastikaan moni ei tiedä tai osaa hakea. Epäreilua.

Mutta tämä ei tietenkään ollut teille, sellainen purnaushetki vaan..

Vierailija
9/14 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 16:01"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 15:49"]

[/quote]

Kiitos sullekin! Tarkoitatko, että saat normaalin työmarkkinatuen lisäksi kahta eri korotusosaa? Nämä on vähän outoja mulle.. 

[/quote]

Tuo mitä saa 200 pvä on Työllistämistä edistävien palvelujen perusteella maksettava korotusosa,siihen tarvii ilmeisesti työkkäristä jonkun lausunnon kelaan että sitä saa.

Vierailija
10/14 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 16:37"]

Kiitos vielä teille. Löysin nyt Kelan sivuilta tuon kulukorvauksen ja korotusosan. Korotusosaan en olekaan oikeutettu, mutta en tiennyt kyllä sen olemassaolostakaan! Kulukorvaus oli selvästi siellä selitetty, mutta sitä ei, miten sitä haetaan, ainoastaan vain että Kelasta tai te-toimistosta.

Miksi näistä täytyy tehdä näin monimutkaisia? Ymmärrän, että on tietysti silkkaa säästöä, kun varmastikaan moni ei tiedä tai osaa hakea. Epäreilua.

Mutta tämä ei tietenkään ollut teille, sellainen purnaushetki vaan..

[/quote]

Se 9€/pvä korvaus tulee automaattisesti kun on aloittanut opiskelut,ei tarvitse erikseen hakea.

Vierailija
11/14 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela saa työkkäristä tiedon että olet työvoimakoulutuksessa ja maksaa automaattisesti siltä ajalta sen 9e/päivässä, kunhan teet esim. netissä joka kuukausi sen ilmoituksen ja laitat siihen arkipäivien kohdalle että koulutuksessa/opiskellut (sieltä voi siis valita sellaisen kohdan) ja sitten työttömyyden jatkumiseen että koulutus/opiskelu jatkuu.

Minun työvoimakoulutuksen loppumisesta on 2kk ja silloin ainakin oli näin, en usko että se on muuttunut.

Vierailija
12/14 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se korotusosa, sitä minäkään en koskaan edes hakenut mutta sain sitä silti sen 200 päivää koska työkkäri oli automaattisesti lähettänyt sen lausunnon kelaan joka oikeutti siihen korotusosaan jolloin kela maksoi sen minulle automaattisesti.

12

Vierailija
13/14 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Kulukorvauksen ehdot eivät täyty kohdallani, mutta tuon 9 euroa voisin varmaan sitten saada. 

Vierailija
14/14 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 16:55"]

Kiitos! Kulukorvauksen ehdot eivät täyty kohdallani, mutta tuon 9 euroa voisin varmaan sitten saada. 

Eikunsiis.. korotusosan ehdot eivät täyty, menee termit solmuun jo :).

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme