Miksi ihmeessä on niin paha asia ostaa koululaiselle kännykkä??
Kommentit (65)
työssäkäyvien vanhempien pelastus nro 1, jos tarvitsee lapseen yhteyden esim. avainten unohtamisen takia
Ilmoittaa mulle joka päivä, "mää pääsin jo" =)
meillä ei ainakaan ole kenelläkään ystäväperheellä lankapuhelinta, joten kännykkä on siinäkin mielessä välttämätön.
että kännykkä on ihan perusjuttu tänä päivänä. Mitä ihmeen kamalaa siinä on, että lapsi voi kaverin luota tai harkoista soittaa heti vanhemmilleen omalla puhelimella jos on asiaa? Se lisää turvallisuutta valtavasti. Toki senkin käyttö pitää osata, mutta sitä vartenhan lapsilla on vanhemmat että ne opettaa, eiks niin?
tarpeetonta. En keksi yhtäkään asiaa, miksi meidän koulaisilla (alle 12-vuotiailla) pitäisi olla kännykät. En yhtäkään.
tarpeetonta. En keksi yhtäkään asiaa, miksi meidän koulaisilla (alle 12-vuotiailla) pitäisi olla kännykät. En yhtäkään.
Nehän voi soittaa kaverin kännykästä jos tulee joku hätä.
Tapa säästää tuokin.
Jonkinlainen vapaus ja sellanen omillaan olo, mikä omassa lapsuudessa oli. Luullakseni se oli ihan positiivista silloin. Tuntuu se vähän sellaselta talutushihnalta jotenkin, että lapsi on aina tavoitettavissa ja joutuu kanniskelemaan sitä kännyä.
On meidänkin koululaisella silti kännykkä, enkä siitä missään tapauksessa luopuisi. Aikuisen kannalta se on mitä parhain, ja onhan siinä sellainen modernin kommunikointitavan idea kaverien suhteenkin. Kehitys kehittyy.
omaa puhelinta ei ole. Nykyään sen vapauden olla antaa se puhelin. Oudoksi varmasti itsensä kokee se, jolla sitä ei ole. Ja voi joutua siksi jopa kiusatuksi, alakoululaiset ovat julmia.
Lapsilla on yksi yhteinen kännykkä, jota lainaavat vuorotellen. Riippuu minne menevät ja kenen kanssa, että kenen vuoro lainata. Toisinaan minä itsekin käytän sitä mutta useimmiten soitan miehen puhelimesta.
...suurin osa lapsista pärjää ilman kännykkää?
Ehkä siksi, että kehitysmaissakin lasten kasvatus on järkevämmällä tolalla kuin täällä Suomessa; lapset ovat vanhempiensa tai sukulaidensa kanssa, eikä kavereiden kanssa "kasvamassa". Mutta tätä maksua maksamme vielä moninkertaisesti tulevaisuudessa.
Surullista!
kavereiden luota soitella vanhemmille, jos oli jotain oikeaa asiaa. Nyt kun kaikilla on kännykät, ne asiat on just näitä hei mä nyt tässä vaan soitan kun ei oo mitään muutakaan tekemistä...
...suurin osa lapsista pärjää ilman kännykkää?
Ehkä siksi, että kehitysmaissakin lasten kasvatus on järkevämmällä tolalla kuin täällä Suomessa; lapset ovat vanhempiensa tai sukulaidensa kanssa, eikä kavereiden kanssa "kasvamassa". Mutta tätä maksua maksamme vielä moninkertaisesti tulevaisuudessa.
Surullista!
Huono veto!
kavereiden luota soitella vanhemmille, jos oli jotain oikeaa asiaa. Nyt kun kaikilla on kännykät, ne asiat on just näitä hei mä nyt tässä vaan soitan kun ei oo mitään muutakaan tekemistä...
Siellä kehitysmaissa ne lapset tosiaan elää todella ruusuista ja hyvin huollettua elämää. Jos pääsee kouluun, niin sitten koulun jälkeen töihin johonkin pellolle/tehtaaseen. Tai sitten vaihtoehtoisesti ei lainkaan koulua ja pelkästään töihin. pahimmassa tapauksessa lapsisotilaaksi tai prostituoiduksi. Mutta todellakin kännykkää he eivät tarvitse.
eli kun ei ole lankapuhelinta ja vanhempien puhelimet on vanhemmilla mukana niin milläs lapset sitten soittelee? Oikeesti, kuinka moni teistä on lapsena käyttänyt sitä omaa lankapuhelinta esim. äidille töihin soittamiseen?
No mistäs esim sinä soitit, jos oli hätä, kun ei edes kavereilla ollut kännykkää. (oletan että olet sen verran vanha, että lapsuudessasi ei ollut kännyköitä)
Nehän voi soittaa kaverin kännykästä jos tulee joku hätä.
Tapa säästää tuokin.
Tämä on tätä samaa sarjaa, "tultiin sitä ennenkin toimeen ilman sähköä ja juoksevaa vettä, lelutkin tehtiin kävyistä..." ym ym ym
muissa "sivistyneissä maissa" lapsia kasvatetaan kännykän välityksellä niin kuin Suomessa? Etkö tiedä, että monessa maassa on lainvastaista jättää esim. alakouluikäistä yksin?
Mutta onneksi Suomessa lapset ovat niin fiksuja, että pärjäävät kännykän kanssa tuntikausia ilman aikuista seuraa!
Hyvä Suomi ja Suomen kasvatuksesta kaiken tietävät vanhemmat!
siitä syystä, että olen huolissani täällä jo jonkun muunkin esille tuomista terveysvaikutuksista. Minulle lasteni terveys on paljon tärkeämpää kuin se, onko heillä kännykkä vain siksi että kaikilla muillakin on.