Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko koskaan saanut heippalappuja naapuriltasi?

Vierailija
20.01.2014 |

mitä siinä/niissä luki?

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 18:44"]Saako kerrostalossa yöllä vetää vessan? Pesukonetta ei tietenkään saa käyttää eikä korkokengillä kopistella, mutta vessan vetäminen ja veden laskeminen?

[/quote]

Oisko ollut sen vuoralaisten oikeusturvaa valvovan tahon sivuilla ollut tästä että kyllä saa. Normaaleja asunnon ääniä saa kuulua ja nuo lasketaan niihin. En muista sanavalintoja mutta ei oo siis laissa mitenkään kiellettyä. Jossain asunnon järjestyssäännöissä saattaa tietysti olla kiellettyä mutta ne ei oo sitten lainvoimasia. Miettikää nyt vaikka vatsataudissa olevaa 4-henkistä perhettä ja wc:n vetokielto :D

Vierailija
22/57 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut postilaatikosta tiputetun ympäripyöreän viestin siitä, että pitäisi varoa kovia ääniä talossa koska äänieritystys surkeaa. Allekirjoituksena tyyliin "naapuri". Jäi epäselväksi oliko viesti tarkoitettu nimenomaan meille, vai tiputettu kaikista luukuista. Eli aika turha viesti oli siis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluja riittää.:(

Vierailija
24/57 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viereisessä asunnossa asuva eläkeläisnaapuri lähetti vihaa tihkuvan kirjeen, jossa hän valitti siitä, että nousin ylös työaamuina ennen seitsemää ja herätin hänet askeleillani. En tietenkään tarkoittanut häiritä ketään liikkumisellani, joten kävelin jatkossa varovaisemmin. Toimitin kopion rouvan kirjeestä isännöitsijälle.

Vierailija
25/57 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 18:55"]

Olen saanut postilaatikosta tiputetun ympäripyöreän viestin siitä, että pitäisi varoa kovia ääniä talossa koska äänieritystys surkeaa. Allekirjoituksena tyyliin "naapuri". Jäi epäselväksi oliko viesti tarkoitettu nimenomaan meille, vai tiputettu kaikista luukuista. Eli aika turha viesti oli siis.

[/quote]

Laitoin itse kerran vähän samantyyppisen viestin yöllisestä metelistä, koska äänestä ei ottanut selvää mistä asunnosta se tuli. Se taisi mennä myös oikeaan osoitteeseen, koska tämän jälkeen kolina loppui. En viitsinyt laittaa omaa nimeäni alle, koska naapureiden postilaatikoissakaan niitä ei ole.

Vierailija
26/57 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut lappuja mutta kerran mulle laitettiin Ässä Arpa-joulukalenteri (raaputtamaton), kerran revitty raaputusarpa ja kerran patalappu jonkun siunauslapun kanssa. Olin nuori naishenkilö talossa, jossa suurin osa asukkaista oli  eläkeläisiä, asuneet talossa jo ennen sotia. Kerran naapurin mummo oli mennyt yöllä pihalle kun joku arvoitukseksi jäänyt nuorimies oli heitellyt kiviä ikkunaan luullen että se on mun ikkuna. Oli kuulemma mukava nuorimies, pitkä ja komea, selvin päinkin :)

Vierailija
27/57 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut, koska ikkunastani roikkuu semonen lämpömittarin piuha, joka oli kolissut tuulessa heidän ikkunaan. Ihan ystävällisen lapun heiltä sain. Jonka jälkeen tietysti nostin piuhaa ylemmäs. 

Vierailija
28/57 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappuja en ole kotiin saanut mutta parkkipaikalla on 6 autopaikkaa joissa tolpat. Tolpissa ei ole lukkoja ja olen ainoa joka sitä käyttää. Niin tolppaani oli kiinnitetty lappu jossa sanottiin että käytän liikaa sähköä joka on kallista niin tämä henkilö irrottaa johtoni. Jota en ymmärtänyt koska maksan itse tolpan sähkön käytöstä. Hermot meni muutaman kerran jälkeen ja ilmotin isännöitsijälle. Onneksi olin säästäny kyseisen lapun. Loppu johdon irrottelu siihen.

Vierailija
29/57 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten saatiin lappu ihanassa Vantaan Martinlaaksossa.

Pysäköimme auton ihan yleiselle parkkipaikalle, suoraan oman parvekkeemme kohdalle. Kyseessä ei siis ollut minkään taloyhtiön paikka ja sillä parkkipaikalla ei ollut yhtään ruutua varattuna kenelekkään.

Kerran sitten oli post-it-lappu ikkunassa "Älä vittu parkkeeraa autoa mun paikalle. Terv. naapuri"
Että silleen, siinä parkkipaikalla oli suurin osa paikoista vapaana ja parkkeerattiin lähimmäksi omaa parveketta aina silloin kun siinä oli vapaata. Tottakai huomasimme että siinä suunnilleen samoilla kohdin oli yleensä samat autot parkissa, mutta eipä todellakaan tiedetty että se yksi tietty ruutu oli jonkun "oma". Saatiin sitten ihan tolppapaikka taloyhtiöstä, joten poistuimme häiritsemästä naapurin parkkirauhaa.

Vierailija
30/57 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kerää ne koiran karvat siitä rapun matosta! T: naapuri"

Vierailija
31/57 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, naapurin 15-v pyysi anteeksi aiheuttamaansa häiriötä (piti bileet joihin oli jouduttu poliisikin kutsumaan, itse nukuin tajuamatta mistään mitään...).

Itse laitoin, kun alakerran nuorimies oli kovin sikeäuninen ja piti kännykässä värinäherätystä. Tärinä kuului rakenteita pitkin koko taloon ja saattoi kestää puolikin tuntia kerrallaan. Olipa kivaa yövuoron jälkeen, just kun sai nukahdettua, kuunnella sitä tärinää. Yritin kerran mennä ovelle sanomaan asiasta, mutta ei avannut ovea. Laitoin ystävällisen lapun ja kehoitin ottamaan värinän pois tai pitämään herätintä vaikka tyynyn päällä. Loppui siihen, onneks.

Vierailija
32/57 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 11:27"]

Olen saanut lapun jossa luki "miksi aina jätät piuhan tolppaan kiinni? seuraavan kerran katkaisen sen!" 

Tiedän jättäneeni sen 2 kertaa koska tolpan avain oli kotiavaimissa kiinni ja avaimet kotona, meillä on parkkipaikka aika kaukana ja mulla on ollu molemmilla kerroilla tavaraa ja lapset mukana enkä viitsinyt enää mennä hakemaan... Eli otin piuhan irti autosta ja toinen pää jää tolppaan kiinni.

tästä on vuosia aikaa ja nyt on avainki autonavaimen kanssa samassa ni tälläistä vahinkoa ei käy enää:) mutta kyllä siellä on nyttenkin pakkasilla näkyy piuha roikkuvan ilman autoo monella... Pitäisköhän mennä katkaisee!! :D

[/quote]

Miten sä pääsit kotiisi sisälle, jos ne oli kotona? Ja jos siellä kotona oli joku avaamassa oven, niin eikö tämä Joku olisi voinut käydä avaamassa tolpan lukon tai tuoda sulle avaimet?

Vierailija
33/57 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kerran olen saanut lapun postiluukusta. Siinä luki vain: Olet apina.

En tiedä, kuka sen oli kirjoittanut tai mihin viestillä viitattiin, mielestäni en viettänyt erityisen eläimellistä elämää vaikka nuori opiskelijatyttö olinkin :)

Vierailija
34/57 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistin just tuosta 34:stä, että naapurin (jotain 10-12 v.) pikkulikat laittoivat meille aika monta vuotta sitten kovasti kikattaen huulipunalla kirjoitetun rakkauskirjeen muka mun miehelle. Olin kotona ja huvitti ne tyttöset, kun lapsen käsialaa ja kauhea kikatus kuului oven takaa ja sitten juostiin kovaa vauhtia karkuun. 

Vierailija
35/57 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten äänet ovat normaalia elämää ja niistä ei saa valittaa. Koiran haukkumisesta saa valittaa, vaikka haukkuisi päivällä!

Vierailija
36/57 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut pikkuhousuja ja sukkia postiluukusta.

Meillä oli parvekkeekkeella pyykkiä pyykinkuivaustelinessä kuivumassa. 2v. poikamme mielestä pikkupyykkejä oli mukava pudotella parvekkeen kaiteen raosta. Enkä minä huomannut mitään.

Alakerran mies oli löytänyt puhtaat pyykit parvekkeeltaan ja arveli niiden kuuluvan meille, koska asuimme ylimmässä kerroksessa. Ja toi ne sitten meidän postiluukusta kera lappusen, nämä taitavat kuulua teille? T: alakerran naapuri

Onneksi alusvaatteet olivat puhtaat ja suht siistitkin vielä. Silti nolotti kun nähtiin naapuri seuraavan kerran silmätysten.

Vierailija
37/57 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon laittanu itse lappuja. Kerran kun rakas naapuri kuunteli yöllä musiikkia bassot täysillä (stereot selkeästi heti mun makkarin seinän toisella puolella kun kuuntelin korva kiinni seinässä :D). Meni hermo. Sitten toisessa kämpässä yläkerran naapuri; sama juttu mutta myös musiikki kuului mun kämppään (sanoistakin sai selvää) bassojen lisäksi. Keskellä päivää tosin. Kuuntelin sitä puolisen tuntia hermo kireellä ja lopulta mennä rymistelin yläkertaan ja soittelin ovikelloa. Ei avannu joten kirjoitin lapun. Ehkä liiankin kärkevän, raskaushormoneissani :D ja nyt tekis mieli tän hetkiselle naapurille (nuori mies äänestä päätellen) laittaa lappu että onko PAKKO tapella jonkun kanssa joka helvatan lauantai yö. Kännissä....

Harmittaa että parveketupakointi on edelleen sallittu,kaikki käryt tulee meille tuuletusaukosta. Jouduttiin tukkimaan se, ällöttävää kun haisee ihan tuhkakupille välillä, pieni vauvakin tässä...

Vierailija
38/57 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten äänet ovat normaalia elämää ja niistä ei saa valittaa. Milloin lasten äänet ovat sellaisia mistä pitäisi ilmoittaa?

Vierailija
39/57 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa että parveketupakointi on edelleen sallittu,kaikki käryt tulee meille tuuletusaukosta. Jouduttiin tukkimaan se, ällöttävää kun haisee ihan tuhkakupille välillä, pieni vauvakin tässä...

[/quote]

Niin siis tarkoitin että siitä ei oikein voi valittaa naapurille vaikka miten ärsyttäs käryt..

Vierailija
40/57 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 20:06"]

Minä olen saanut pikkuhousuja ja sukkia postiluukusta.

Meillä oli parvekkeekkeella pyykkiä pyykinkuivaustelinessä kuivumassa. 2v. poikamme mielestä pikkupyykkejä oli mukava pudotella parvekkeen kaiteen raosta. Enkä minä huomannut mitään.

Alakerran mies oli löytänyt puhtaat pyykit parvekkeeltaan ja arveli niiden kuuluvan meille, koska asuimme ylimmässä kerroksessa. Ja toi ne sitten meidän postiluukusta kera lappusen, nämä taitavat kuulua teille? T: alakerran naapuri

Onneksi alusvaatteet olivat puhtaat ja suht siistitkin vielä. Silti nolotti kun nähtiin naapuri seuraavan kerran silmätysten.

[/quote]

Sillä miehellä on joskus ollut itsellään lapsia ja se tietää, että lapset tykkää tiputella tavaroita alas.