Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko koskaan saanut heippalappuja naapuriltasi?

Vierailija
20.01.2014 |

mitä siinä/niissä luki?

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut, mutta joskus lähetän niitä. Edellisessä lähettämässäni luki: "Heippa naapuri, voitko hoitaa imurointisi päiväsaikaan niinkuin normaalit ihmiset?"

Vierailija
2/57 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen.

"Rakastelunne on niin äänekästä että unemme häiriintyy. Naapurit"

Tämä oli pudotettu postiluukusta sillä aikaa kun olin töissä. Ilmeisesti siitä oli keskusteltu useamman naapurin kesken. Jostain syystä muutin pian tuosta asunnosta pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien postilaatikkoon oli laitettu lappu erään ilkivallan jälkeen, johon tuskin kukaan talon asukkaista oli syypää. Samaa kiusaa oli nimittäin tehty joka asukkaalle, eli sotkettu ovia. Eli väärään osoitteeseen meni valitus.

Vierailija
4/57 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ethän kuseta koiraanne ulos!"... siis sisällekkö? Niin ja meillä ei ole koiraa...

Vierailija
5/57 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hei naapuri. Ovesi oli auki rappukäytävään, suljimme sen. Sylvi ja Ester"

Olin lähtenyt viikonlopun viettoon ja ovi oli  jäänyt raolleen kovassa kiireessä.

Vierailija
6/57 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on viimeisen parin kuukauden aikana tullut lappuja siitä et meidän lapsen juokseminen ja jalkapallon pelaaminen sisällä häiritsee iäkkäitä naapureita. No mä en ole huomannut tuon 5 kk vanhan esikoisen sen enempää juoksevan kuin pelaavan jalkapalloakaan.

Vierailija
7/57 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut lapun jossa luki "miksi aina jätät piuhan tolppaan kiinni? seuraavan kerran katkaisen sen!" 

Tiedän jättäneeni sen 2 kertaa koska tolpan avain oli kotiavaimissa kiinni ja avaimet kotona, meillä on parkkipaikka aika kaukana ja mulla on ollu molemmilla kerroilla tavaraa ja lapset mukana enkä viitsinyt enää mennä hakemaan... Eli otin piuhan irti autosta ja toinen pää jää tolppaan kiinni.

tästä on vuosia aikaa ja nyt on avainki autonavaimen kanssa samassa ni tälläistä vahinkoa ei käy enää:) mutta kyllä siellä on nyttenkin pakkasilla näkyy piuha roikkuvan ilman autoo monella... Pitäisköhän mennä katkaisee!! :D

Vierailija
8/57 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta kaveri sai lapun, jossa valitettiin metelistä, vaikka kaverin asunnossa ei ollut väitettynä ajankohtana ketään kotona...

Vierailija
9/57 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta olen itse lähettänyt. Aiheesta että kolme kerrosta ylempänä asuva naapuri harjoitti äänihuuliaan (kuulemma) soittamalla saksofonilla pitkiä tuuttauksia, ei siis mitään nuottimusiikkia vaan tuuuuuuut, tuuuuuuuut, tuuuuuuuut n. 1-2 tuntia joka päivä lasten päiväuniaikaan niin että lapset heräsivät siihen. Ääni kuului paitsi meidän asuntoon niin myös parkkipaikalle ja kaukana oleville roskiksille asti.

Jätin lapun jossa pyysin ystävällisesti tuuttailua lopetettavaksi, omalla nimelläni. Tästä naapuri suuttui ja laittoi meille takaisin vihaisen viestin jossa kertoi että on ammattimuusikko ja hänen täytyy saada äänihuuliaan harjoittaa. Olin kuitenkin ilkeä ja keräsin päivisin kotona olevilta naapureilta allekirjoitukset valitukseen jonka toimitin isännöitsijälle ja isännöitsijä laittoi virallisen valituksen. Onneksi loppui tuuttailut siihen.

Vierailija
10/57 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lappua olen saanut. Eipä niissä tosin kauheasti heippoja ole sanottu, sen verran vittumaiseen sävyyn ne on kirjoitettu. Tässä naapurustossa on joko useita kyyliä tai sitten joku äärimmäisen tehokas, koko elämänsä kyyläämiselle omistanut, tapaus. En tiedä kenestä on kyse, koska nuo asiattomat lappuset ovat aina nimettömiä tai isännöitsijän nimissä kirjoitettuja.

Vierailija
11/57 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut pari lappua aikoja sitten Niissä luki, että "kävely on liian kovaäänistä" ja "yöllä ei saa vetää vessaa". Yritin vähentää kanta-askeleita, mutta wc-pöntön yleensä vedin automaattisesti.

Vierailija
12/57 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"tämä kirje oli vahingossa tullut postiluukkuuni". Oli tärkeän näköinen, mutta se oli vain joku mainos valkoisessa kirjekuoressa ilman lähettäjän nimeä. 

Vierailija
13/57 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 11:27"]

Olen saanut lapun jossa luki "miksi aina jätät piuhan tolppaan kiinni? seuraavan kerran katkaisen sen!" 

Tiedän jättäneeni sen 2 kertaa koska tolpan avain oli kotiavaimissa kiinni ja avaimet kotona, meillä on parkkipaikka aika kaukana ja mulla on ollu molemmilla kerroilla tavaraa ja lapset mukana enkä viitsinyt enää mennä hakemaan... Eli otin piuhan irti autosta ja toinen pää jää tolppaan kiinni.

tästä on vuosia aikaa ja nyt on avainki autonavaimen kanssa samassa ni tälläistä vahinkoa ei käy enää:) mutta kyllä siellä on nyttenkin pakkasilla näkyy piuha roikkuvan ilman autoo monella... Pitäisköhän mennä katkaisee!! :D

[/quote]

Pitäis poistaa ja monessa yhtiössä huoltomies kerääkin ne yksinäiset johdot pois. Vaarallisiahan nuo on, jos niihin tulee sähkö.

Vierailija
14/57 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukesin sivuilta: 

Autonlämmitysjohdot tulee turvallisuussyistä aina irrottaa käytön jälkeen pistorasiasta ja pistorasiakotelon 

kansi on syytä pitää lukittuna. Avoin pistorasiakotelo tai vapaasti roikkuva lämmitysjohto on vaarana 

esimerkiksi leikkiville lapsille tai kotieläimille, ja lämmitysjohto rikkoutuu helposti vaaralliseen kuntoon, jos 

paikoitusalueen lumen luonti on koneellista. Lisäksi avoimena pidettävä kotelo on altis ilkivallalle. Lätäkköön 

tai lumisohjoon joutunut pistokytkin voi myös tehdä ympärillä olevan alueen sähköiseksi. 

Kyllä ne johdot pitää ottaa pois eikä siinä ole mitään nauramista! 

Vierailija
15/57 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse lähettänyt yhden heippalapun kun naapuri soitatti stereoitaan yöllä. Kerran olen mennyt aukomaan päätäni naapurille ihan livenä häiriöiden johdosta.

Vierailija
16/57 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako kerrostalossa yöllä vetää vessan? Pesukonetta ei tietenkään saa käyttää eikä korkokengillä kopistella, mutta vessan vetäminen ja veden laskeminen?

Vierailija
17/57 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 10:52"]

mitä siinä/niissä luki?

[/quote]

en heippalappuja,mutta kissanruokaa joku on muutaman kerran pudottanut postiluukustani(siis annospusseja),lasketaanko ne?

Vierailija
18/57 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitten kuorsaus maksimidesibeleissään, voiko siitä valittaa naapurille?

Vierailija
19/57 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 18:44"]

Saako kerrostalossa yöllä vetää vessan? Pesukonetta ei tietenkään saa käyttää eikä korkokengillä kopistella, mutta vessan vetäminen ja veden laskeminen?

[/quote]

Kai nyt normaalia elämisen ääntä saa kuulua.Ainakin meidän talossa on niin huono äänieristys,että naapurin kusenlorinakin häiritsee öisin,mutta ei varmaan taloyhtiön säännöt silti kiellä yöllä kusemista.

Vierailija
20/57 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 18:44"]

[/quote]

Vessan vetäminen on normaalia asumista ja saa vetää. Samon suihkussa saa käydä. Tosin on kohteliasta naapureita kohtaan, ettei läträä yöllä suihkussa tuntia. Mutta jos tulet vaikka baarista neljältä hikisenä töistä, saat kyllä käydä suihkussa. Taloyhtiöillä voi olla järjestyssääntöjään, mutta lain mukaan nekin on mentävä.