Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa lapsen

Vierailija
20.01.2014 |

Kyllä itsekin kovasti kuumeilen, mutta opiskelen ja ne jäisi kesken.. 3 vuotta on toisaalta pitkä aika lykätä lasta. Halu on kova saada pieni ihme, mutta sitten varmaan pitäisin itseäni luuserina, jos koulun keskeyttäisin.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä toi juttu on että oltava pois 3 vuotta? Sä siis tarkoitat vanhempainvapaata. jona aikana lapsen hoitamisesta MUUALLA kuin kunnallisella puolella saa rahaa?

Ehkä olet ymmärtänyt jotain väärin? Äitiysvapaa kestää muutaman kuukauden lapsen synnyttyä. Ei kenenkään äidin kuulu olla kolmea vuotta kotona. :) Ihana!

Vierailija
2/16 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on sun ikä? Mulla riippuisi aika pitkälle siitä, lykkäisinkö opintoja vai en. jos oot päälle 20 v., hoitaisin ensin koulun ja sitten olisi lapsen aika. Jos oot kohta 40v. aikuisopiskelija, niin en lykkäisi enää, jatkaisin opintoja äitiysloman jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on opinnot kesken ja me yritetään vauvaa. Mulla tosin on jäljellä enää niin vähän, että jos ei lasta rupea kuulumaan, sataan ehtiä tehdä opinnot loppuun ennen sen syntymää. Mutta joka tapauksessa olen valmis ottamaan sen riskin, että opinnot viivästyvät. Kyllä tällaiset asiat saa järjestymään myöhemminkin. Minusta kannattaa kuunnella sydäntä näissä asioissa :)

Vierailija
4/16 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän voit opintoja jatkaa kun lapsi kasvaa. kuuntele sydäntä niinkuin tuossa jo sanottiin :)

Vierailija
5/16 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme vuotta on pitkä aika opinnoista jäljellä. Te ette varmaan ole ihan mitään nelikymppisiä kuitenkaan. Ensin opinnon loppuun, sitten vasta lapsi. Mieluiten vielä siihen väliin jotain työkokemustakin, että saatte vähän säästöjä.

Vierailija
6/16 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 12:41"]Kolme vuotta on pitkä aika opinnoista jäljellä. Te ette varmaan ole ihan mitään nelikymppisiä kuitenkaan. Ensin opinnon loppuun, sitten vasta lapsi. Mieluiten vielä siihen väliin jotain työkokemustakin, että saatte vähän säästöjä.

[/quote]

Vierailija
7/16 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä tai raha ei ole ongelma meille.. Tuo koulun kesken jättäminen on isoin asia mitä mietin,vaikka tiedän että ei se kuintenkaan hetkessä tapahdu ja minulla on mahdollisuus jatkaa opiskelua myöhemmin. 2 vuotta vuotta ollaan jo odotettu "oikeaa hetkeä"

Ehkä pitäisi malttaa vielä odottaa,,.huoh

Vierailija
8/16 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Pieni ihme' joopa joo. Sehän onkin jotain todella ihmeellistä tulla raskaaksi, suorastaan maailman historian ennennäkemätön ihme. Kappas kun maapallon ykkösongelma onkin juuri liikakansoitus - eli aikamoinen ihme muutamalle miljardille jo sattunut. Hanki toki lapsi jos mieli tekee äläkä vingu siitä että ajotus ei sovi ihan nappiin.

Vierailija
9/16 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 13:45"]'Pieni ihme' joopa joo. Sehän onkin jotain todella ihmeellistä tulla raskaaksi, suorastaan maailman historian ennennäkemätön ihme. Kappas kun maapallon ykkösongelma onkin juuri liikakansoitus - eli aikamoinen ihme muutamalle miljardille jo sattunut. Hanki toki lapsi jos mieli tekee äläkä vingu siitä että ajotus ei sovi ihan nappiin.

[/quote]

Rasittava akka

Vierailija
10/16 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 13:45"]'Pieni ihme' joopa joo. Sehän onkin jotain todella ihmeellistä tulla raskaaksi, suorastaan maailman historian ennennäkemätön ihme. Kappas kun maapallon ykkösongelma onkin juuri liikakansoitus - eli aikamoinen ihme muutamalle miljardille jo sattunut. Hanki toki lapsi jos mieli tekee äläkä vingu siitä että ajotus ei sovi ihan nappiin.

[/quote]

Rasittava akka

Vierailija
11/16 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu alta pois ensiksi ja mieluusti vähän työkokemustakin.

Ennen lapsen tekoon ryhtymistä keskustelette vielä miehen kanssa perhe-elämä käsityksistä. Suuri osa miehistä nimittäin kuvittelee, että lapsen saanti ei muuta hänen elämäänsä mitenkään. Hyvähän niitä lapsia on silloin haluta, kun äiti hoitaa koko ruljanssin.

Vierailija
12/16 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanonut että lapsi on jo. Eikä minua äiti ole ikinä auttanut

Vierailija
13/16 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajattelet niin, että et jaksaisi käydä koulua loppuun, kun hankkisit lapsen, niin jätä suosiolla lapsenteko opiskeluaikana niille jotka tietävät handlaavansa sekä vanhemmuuden että opinnot. Et kyllä rehellisesti sanottuna vaikuta tarpeeksi kypsältäkään äidiksi vielä, eikä lasta tulisi tehdä vain koska mies haluaa. Liekkö miehellä on edes ihan realistinen ajatus siitä mitä lapsen kasvatus todella on.

Kolme vuotta voi kuulostaa pitkältä ajalta nyt, mutta loppuelämä työttömänä ja kouluttautumattomana on vielä pidempi aika. Jos opinnot jäävät kesken lapsen vuoksi, tulet 100% varmuudella katumaan päätöstäsi. Jos olet alle 30v, niin kyllä teillä on muutenkin aikaa odottaa. 

Korostan vielä, jotkut kyllä onnistuvat hoitamaan opintonsa loppuun lapsiperheen arjessa. Mutta jos sinusta tuntuu ettet tähän porukkaan kuulu, niin hoidahan ne koulut ensin loppuun, ja mielellään vielä senkin jälkeen kokemusta työelämästä jne.

Vierailija
14/16 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun oli tarkoitus tehdä kandi, mutta teinkin vauvan. Olin 10 kuukautta kotona ennen kuin aloin opiskella semisti samalla. Huomasin ettei täysipäiväinen kotiäitiys ole mun juttu! Lisäksi alemman tutkinnon puuttuminen ahdisti kun "kaikki muut" olivat jo tekemässä gradua.

Paradoksaalista kyllä lapsen saaminen on tehostanut opiskeluani. Mulla on tietty aika minkä voin käyttää opiskeluun ja sen tosiaan haluaa käyttää silloin hyödyksi. En ala keitellä kahvia ja käy nopeasti facebookissa. Toisaalta päiviä ei leimaa sellainen "nytkin pitäisi..." kun olen lapsen kanssa, koska ei pitäisi. Eli raja opiskeluajan ja muun ajan välille on selkiytynyt. Tämän lisäksi motivaatio on noussut. Koen opiskeluajan olevan hengähdystauko itselleni, saan olla aikuisten ihmisten seurassa eikä kukaan roiku lahkeessa ja keskeytä. Nykyään ihmettelen vaan, miten ihmeessä tuhlasin aikani ennen, miten ihmeessä en valmistunut ennätysajassa?? :D

Lapsen isä osallistuu huomattavan paljon lapsen hoitoon. Hänkin on opiskelija, mutta on nyt tämän kevään päävastuussa lapsesta ja opiskelee jotain puuttuvia kursseja. Ollaan molemmat yliopistossa, joten tämä on mahdollista. Muita hoitajia ei ole. Välillä tää on ollut sellaista "läpsystä vaihto", mutta jos pääsisin ajassa taaksepäin, en malttaisi odottaa että pääsen tänne takaisin.

Itse luulin saavani alemman tutkinnon kasaan raskausaikana, mutta menetin kaiken keskittymiskykyni loppuraskaana. Sitten kuvittelin että vauvat nukkuvat, mutta omani on ns. "suuritarpeinen" ja lanseerasi päiväunet vasta 10 kk:n iässä. Yritän sanoa, että jos päätät hankkia lapsen, ei kannata kasata sitten hirveästi paineita ja tavoitteita itselleen, ei se aina ole "asenteesta kiinni". Oon itse lapsen saamisen jälkeen alkanut ottaa asiat rennommin. Sekin tehostaa kyllä opiskelua kun suorituspaineet esim. tenttitilanteessa tai seminaaria pitäessä ovat vähentyneet. 

Mä oon tiennyt aina haluavani lapsia. Nyt olen tajunnut, että musta ei voi tulla lapsetonta, mulla on jo lapsi! Lapsettomuus olisi ollut sellainen asia, mistä en olisi helposti päässyt yli. Se lykkääntyykö valmistuminen nyt vuodella, ei tunnu kovinkaan merkittävältä. Enkä tarkoita nyt sitä, että olisin ollut lapseton valmistumisen jälkeen vaan sitä, että suhtaudun tulevaisuuteen levollisemmin nyt.

Yhden lapsen kanssa opiskelu on onnistunut, mutta elämäni on nyt aivan ääriään myöten täynnä. En aio yrittääkään toista lasta ennen tutkintotodistuksen noutamista. Myös töiden tekeminen valmistumisen jälkeen olisi järkevää, joten lasten välinen ikäero tulee olemaan suuri. Itseäni tämä ei haittaa, päinvastoin, mutta sitäkin kannattaa miettiä kun päätöstä tekee. 

Vierailija
15/16 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 16:25"]Jos ajattelet niin, että et jaksaisi käydä koulua loppuun, kun hankkisit lapsen, niin jätä suosiolla lapsenteko opiskeluaikana niille jotka tietävät handlaavansa sekä vanhemmuuden että opinnot. Et kyllä rehellisesti sanottuna vaikuta tarpeeksi kypsältäkään äidiksi vielä, eikä lasta tulisi tehdä vain koska mies haluaa. Liekkö miehellä on edes ihan realistinen ajatus siitä mitä lapsen kasvatus todella on.

Kolme vuotta voi kuulostaa pitkältä ajalta nyt, mutta loppuelämä työttömänä ja kouluttautumattomana on vielä pidempi aika. Jos opinnot jäävät kesken lapsen vuoksi, tulet 100% varmuudella katumaan päätöstäsi. Jos olet alle 30v, niin kyllä teillä on muutenkin aikaa odottaa. 

Korostan vielä, jotkut kyllä onnistuvat hoitamaan opintonsa loppuun lapsiperheen arjessa. Mutta jos sinusta tuntuu ettet tähän porukkaan kuulu, niin hoidahan ne koulut ensin loppuun, ja mielellään vielä senkin jälkeen kokemusta työelämästä jne.

[/quote]

Mistä noin päättelet,että ap ei ole kypsä äidiksi? Ai kun hänellä on vauvakuume,vaikka opiskelee? Justjust.

Vierailija
16/16 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 16:25"]Jos ajattelet niin, että et jaksaisi käydä koulua loppuun, kun hankkisit lapsen, niin jätä suosiolla lapsenteko opiskeluaikana niille jotka tietävät handlaavansa sekä vanhemmuuden että opinnot. Et kyllä rehellisesti sanottuna vaikuta tarpeeksi kypsältäkään äidiksi vielä, eikä lasta tulisi tehdä vain koska mies haluaa. Liekkö miehellä on edes ihan realistinen ajatus siitä mitä lapsen kasvatus todella on.

[/quote]

*naurua*

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi