Mitä te oikein teette ja räpläätte niillä moderneilla puhelimillanne?
Kommentit (54)
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 22:23"]
Mä katson kissavideoita. Lisäksi joskus kirjoitan rakkausviestejä, joita en uskalla koskaan lähettää.
[/quote]
Suloista!
Ai niin, ja kuuntelen musiikkia. Töissä menee mukavasti päivä kun on piuhat korvissa ja sieltä tulee hyvää musiikkia! Saatan puhua myös arkisin 1-3 tuntia puhelimessa, siihenkin tämä puhelin käy hyvin. :) t. 14
Yritän epätoivoisesti helpottaa sosiaalisten tilanteiden pelkoa. :(
Aamuisin katson puhelimesta säpot kun en jaksa konetta avata sen takia. Mutta noin muuten en räplää (tarkoittaa kohdallani lähinnä surffaamista) kuin vain sillon kun ei ole muutakaan tekemistä. Toisin sanoen silloin kun esim. istun bussissa/metrossa, odotan em. kulkuvälineitä tai joudun muuten tappamaan aikaa.
Puhutaanko julkisesta käytöstä?
katson bussi/juna/metroaikatauluja, karttaa, vastaan emailiin (esim junassa/bussissa), luen lehtiä
Yleensä teen töitä, eli luen ja kirjoitan sähköposteja. Uutisia seuraan myös. Tarkoitus on, että kun hoidan noita matkalla, niin jää enemmän vapaa-aikaa.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 22:22"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 22:14"]
Luuserit viettää virtuaalielämää.
[/quote] Ja sinä sitä samaa jollakin läppärillä? :-D tulehan jo 2014 vuoteen sieltä 1999 luvulta, hiiiopp!
[/quote]
Kun mä olen kotona läppärillä, olen 100% siinä. Kun kuljen kaupungilla olen 100% läsnä, kaikki aistit hereillä. Sama töissä, treffeillä, ravintolassa, kuutamouinnilla jne. Siinä se pikkuinen ero.
Vanha vitsi; mulla on niin paljon töitä että täytyy pitää kännyä sängyssäkin. No mulla taas on sihteeri aina mukana sängyssä.
Luen romaaneja, novelleja uutisia, sarjakuvia, lehtiä, blogeja ja keskustelufoorumeita. Kirjotian muistiinpanoja, pikaviestejä, sähköposteja ja kommentteja. Kuuntelen ääniohjelmia ja musiikkia. Katson kelloa, tv-sarjoja ja nettivideoita. Pelaan nostalgisia Nintendo-pelejä. Teen merkintöjä kalenteriin ja tehtävälistaan. Ylipäätään kaikkea, mitä tietokoneella nyt yleensä tehdään. Sillä tietokoneitahan nuo ovat ominaisuuksiltaan ja tekniikaltaan.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 22:33"]
Aamuisin katson puhelimesta säpot kun en jaksa konetta avata sen takia. Mutta noin muuten en räplää (tarkoittaa kohdallani lähinnä surffaamista) kuin vain sillon kun ei ole muutakaan tekemistä. Toisin sanoen silloin kun esim. istun bussissa/metrossa, odotan em. kulkuvälineitä tai joudun muuten tappamaan aikaa.
[/quote]
Säpo = Säkerhetspolis, Ruotsin Supo.
Nettikäyttöä ja valokuviakin otan, kun tuo Lumia 1020:n kamera on hyvä. Tavallista kameraa ei tule aina kannettua mukana, mutta puhelin on aina laukussa tai taskussa.
Minäkin olen jämähtänyt sinne 90-luvulle, kun en kännykällä osaa muuta kuin soittaa, lähettää tekstiviestejä ja ottaa kuvia. Enkä tee näitä, jos minulla on seuraa. Bussissa tosin saatan lähettää tekstiviestin tai pari, joskus ehkä puhuakin, jos joku soittaa.
Minua häiritsee tämä läsnäolottomuus. Kun tapaan räplääjiä töissä tai harrastuksessa, he eivät kuuntele eivätkä keskity, kun koko ajan on känny esillä ja sormet viuhtovat. Välillä äännähdetään muka jotain hyväksyvää, vaikka ei yhtään kuunnella, mitä olen sanonut. Vielä ymmärtäisin, että tekisivät näin minulle, eivät kuulu lähipiiriini, mutta kun saattavat porukassa istua kahvilla ja jokainen räplää sitä omaa kännykkäänsä, niin huh huh. Eikö ihmiset enää halua puhua toisilleen? Kohdata toista ihmistä silmästä silmään? Onko välissä oltava koko ajan se kännykkä, jonka kautta kommunikoidaan?
Vittu jos näpräät luurias kun puhun sulle... revin sen sulta ja isken paskaksi, jonka jälkeen teen saman naamallesi...
Facebook, instagram, Twitter, iltalehti, kaleva, vauva.fi, ja joskus luen blogeja. Ja tietysti sähköposti, tulee työ ja koulusähköpostit suoraa iphoneen..
Luen verkkolehtiä, blogeja ysm. Siksi toisekseen asia ei kuulu sulle. Maalaisjuntit ovat aina työntämässä nenäänsä muiden asioihin.
Lueskelen av-palstaa, Facebookia, pelaan, viestittelen.
Ja juuri siksi räplään kännykkää, että en halua että se bussipysäkin outo hyypiö tulee jaarittelemaan mulle. Saan kuunnella hullujen, yksinäisten vanhusten ja humalaisten juttuja töissä jo kiintiöt täyteen.
Eikä toi työmatka täydessä bussissa harmaata motaria ole myöskään niin säkenöivä kokemus, että tahtoisin elää sen täydesti ja läsnäollen joka solullani kahdesti joka saakelin työpäivä. Mielummin olisin jossain ihan muualla. Puhelin saa sentään ajan kulumaan nopeammin kuin tuijottaminen pimeään paskaisen bussinikkunan läpi kanssamatkustajien monikielistä puhelimeenhuutamista ja lasten marinaa kuunnellen.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 22:50"]
Vittu jos näpräät luurias kun puhun sulle... revin sen sulta ja isken paskaksi, jonka jälkeen teen saman naamallesi...
[/quote]
Tuskin. Jos yrität, ruhjon sut veriseksi armoa parkuvaksi läjäksi paskaa.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 22:41"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 22:33"]
[/quote]
Säpo = Säkerhetspolis, Ruotsin Supo.
[/quote]
Säpo= sähköpostin lyhenne på finska.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 22:15"]
Tätäkö kaikki tekee kaiken aikaa - busseissakin ja pysäkeillä, sateessa ja pakkasessa... Miksi mulla ei ole tarvetta FB tai instragrammiin, ei just mitään sähköposteja... siis ei mitään ja mulla onkin joku ihan yksinkertainen puhelinvariantti, vanhanaikainen vielä kaiken kukkuraksi. Ei mitään pelejä ja Iltiksiä luen kotona koneelta. Taidan olla aika hölmö. Kiva jos joku avartaa tota nykypäivän maailmaa minulle vielä lisää. Kiitos siitä!
[/quote]Niin, paljon parempaa ja sivistyneempää on istuskella bussissa tai seistä pysäkill tuijotellen tyhjyyteen...