Miten jakaisitte kustannukset tässä tapauksessa?
Omistan asunnon, jossa asumme vakituisesti ja olemme kirjoilla, ja irtaimiston etc, maksan vakuutuksen, sähköt, netin jne eli kaiken sellaisen. Maksan myös vesimaksun miehen puolesta, kuten koko vastikkeen.
Mies omistaa oman asunnon toisella paikkakunnalla, missä käy noin joka toinen viikonloppu asumassa ja tapaa lastaan siellä. Siellä hän maksaa vastikkeen, muttei tietty vesimaksua, kun ei ole siellä kirjoilla. Hänellä ei ole siellä esim pesukonettakaan, vaan pyykkää täällä minun omistamassani asunnossa.
Miten tässä pitäisi mielestänne jakaa kustannukset, vai onko mitään jaettavaakaan? Onko hölmöä periä mieheltä omaa vesimaksuaan tms? Olemme naimisissa, jos sillä on jotain väliä tässä. Omat autot molemmilla.
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Eikö mies ole tarjoutunut maksamaan omaa osaansa kuluista? Vai maksaako hän ruuan?
Kumpikin ostaa ja kokkaa omat ruokansa.
Onko tuossa jotain sellaisia muita kuluja, joita pitäisi jakaa, vai onko se vesimaksu ainoa?
Ostatte ja kokkaatte oman ruokanne? Minusta olisi reilua, että mies osallistuisi asumisen kuluihin. Vaikka hänellä onkin se toinen asunto toisella paikkakunnalla. Jokainen suhde on tietty omanlaisensa, mutta varmaankaan et ole täysin tyytyväinen, kun nostit asian täällä esiin.
Kaatuko budjetti yhteen vesimaksuun?
Parisuhteessa harvoin menee menot tasan 50-50 (..tai miten onkaan sovittu) koska harvalla on aikaa/energiaa alkaa jokaista euroa laskemaan.
Esim. AP:n tapauksessa, vaikka on omat autot, niin ajetaanko yhteiset matkat (=samaan aikaan autossa) aina kilometreittäin tasan sinun-minun autolla. Tai jos käydään kaupassa tai ravintolassa syömässä niin lasketaanko kaikki tasan sinun 3 jugurttia ja minun 2 jugurttia, tai tarjoaako ehkä toinen sen ruuan jne.
Taloudellinen hyväksikäyttö on eri asia, kun se että mennään ~puolet (ehkä tuloihin suhteutettuna) kumpikin maksaen. Kun ollaan samaa taloutta, niin ne asiat yleensä kuitenkin hyödyttävät myös sitä toista, ka aika ankeaa olisi joku ikinen "Netflixin" tilaus ym. alkaa laskemaan KAIKKI ja jakaa kulut.
Yhteisen asunnon kulut täytyy laittaa puoliksi, miehen asunto on miehen oma meno.
Vierailija kirjoitti:
Kaatuko budjetti yhteen vesimaksuun?
Parisuhteessa harvoin menee menot tasan 50-50 (..tai miten onkaan sovittu) koska harvalla on aikaa/energiaa alkaa jokaista euroa laskemaan.
Esim. AP:n tapauksessa, vaikka on omat autot, niin ajetaanko yhteiset matkat (=samaan aikaan autossa) aina kilometreittäin tasan sinun-minun autolla. Tai jos käydään kaupassa tai ravintolassa syömässä niin lasketaanko kaikki tasan sinun 3 jugurttia ja minun 2 jugurttia, tai tarjoaako ehkä toinen sen ruuan jne.
Taloudellinen hyväksikäyttö on eri asia, kun se että mennään ~puolet (ehkä tuloihin suhteutettuna) kumpikin maksaen. Kun ollaan samaa taloutta, niin ne asiat yleensä kuitenkin hyödyttävät myös sitä toista, ka aika ankeaa olisi joku ikinen "Netflixin" tilaus ym. alkaa laskemaan KAIKKI ja jakaa kulut.
Ei se nyt kaadu, kun olen töissä toistaiseksi.
Ehkä kaikki menee nyt aika reilusti sitten.
Ap
Eikö mies ole tarjoutunut maksamaan omaa osaansa kuluista? Vai maksaako hän ruuan?