Äidilläni ei ole mitään kuvia vauva-ajaltani
Kommentit (18)
Siihen on varmasti syynsä. Kysy äidiltä.
MIKSI pitäisi olla? Eikö se riitä sinulle, ettei äitisi abortoinut sinua?
Ei minustakaa ole. Onko sinulla vanhempia sisaruksia? Tää taitaa olla yleinen juttu että ekaa kuvataan edestä ja takaa ja toisen kohdalla ei ole enää niin ihmeellistä ja vähän väsyttääkin ja on kiirettä.
On vähän erikoista kyllä. Mutta oliko hänellä kamera ja rahaa kuvien kehittämiseen? Millainen oli muuten tilanne kotona? Oliko aikaa miettiä valokuvien ottamista vai oliko uupumusta jne. Älä ainakaan suoriltaan ota henkilökohtaisesti. Mutta mikä saa sut miettimään että oliko outoa?
Nyt kun mietin, niin minusta otettuja vauvakuvia on varmaan vain siksi että isä sattui harrastamaan valokuvausta niihin aikoihin, 80-luvulla, ja vanhemmillani oli kelpo kamera.
Vierailija kirjoitti:
Olet adoptoitu tai kaapattu
Hometalo, äidin masennus, tulipalo. Syitä voi olla monia.
Minun äidistäkään ei ole yhtään vauvakuvaa. Oli meinaan perheensä ensimmäinen tyttölapsi ja 60-luvun Pohjois-Pohjanmaalla ei naisia arvostettu. Hänen iso- ja pikkuveljiään on taas kuvattu urakalla. Äitini ei ole oman äitinsä kanssa puhunut mitään lapsuuteen liittyvää. Eikä äitini saanut tukea mummoltani kun odotti, imetti ja kasvatti minua. Minäkin olin ollut synnyttyäni lievä pettymys isovanhemmilleni, tyttö kun olin.
Vaikea sanoa kun ei tiedä taustoja. Jos olit vauva esim. yli 50 vuotta sitten, ei silloin vauvoja juurikaan kuvattu.
Koska olet syntynyt?
Minä synnyin 60-luvulla ja on tyyliin ristiäiskuva ja pari taaperoajalta.
Ei ollut ylimääräistä rahaa filmiin ja kuvien kehittämiseen.
Minusta on vain muutama. Olen sisarkatraan nuorin, joten en ollut enää niin uusi ja ihmeellinen, jotta pitäisi ottaa kuvia.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea sanoa kun ei tiedä taustoja. Jos olit vauva esim. yli 50 vuotta sitten, ei silloin vauvoja juurikaan kuvattu.
'
Höpö höpö, nyt vedit tuon ihan foliohatustasi. Kyllä 50-60-luvuilla lapsia kuvattiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
'
Höpö höpö, nyt vedit tuon ihan foliohatustasi. Kyllä 50-60-luvuilla lapsia kuvattiin.
Toiset kuvasi, toiset ei. Kaikilla ei ollut sillon edes kameraa.
Voihan siihen ihan oikea syykin olla.
Kaverilla oli myös epäilys, että lapsuudessa oli jotain mitä hän ei tiedä. Tilasi sitten omat terveystietonsa. Ja aika monesta paiksta piti niitä tilailla, mutta sieltä myös selvisi asioita, joita vanhemmat eivät olleet kertoneet, mutta jotka kuitenkin vaikuttavat tähän päivään.
Vierailija kirjoitti:
Koska olet syntynyt?
Minä synnyin 60-luvulla ja on tyyliin ristiäiskuva ja pari taaperoajalta.
Ei ollut ylimääräistä rahaa filmiin ja kuvien kehittämiseen.
Minä synnyin kans 60-luvulla ja on paljon vauvakuvia. Kuvia on kaikilta ajoilta.
Mutta mulla oli kaveri, josta ei ollut kuin alle 10 kuva ikävuosilta 0-10. Hänellä ei ollut raha syynä. Isänsä oli erikoislääkäri.
Minä olin vauva 60 vuotta sitten ja minusta on ihan hyvin vauvakuvia.
Ei tietenkään tuollaista kuvasekoilua kuin nykyään somen myötä,mutta eka kuva on puoli-vuotiaana,jouluna otetut ja siitäsitten säännöllisesti eri ikäisenä otettuja otoksia.
Selvyyden vuoksi sanon,että asuttiin maalla pienessä kodissa ja oltiin työväkeä.Isä oli maatalossa töissä ja lisäksi teki metsätöitä.
Äiti oli kotona kun olin pieni.
Olet adoptoitu tai kaapattu