Ei tyhmempää voi olla: maksaa siitä että kävelee hihnalla
Tai juoksee mustalla hihnalla ja maksaa siitä kalleimmillaan 70-80 euroa kuussa!!
Kommentit (37)
Mikäli suinkin mahdollista niin kävelen ulkona kun jossain sisätiloissa.
Ajattelepa kun mä olen maksanut sievoisen summan siitä että mä voin tehdä sitä samaa kotona. :) Hui... Tuliko muuten mieleen että jotkut tykkää juoksemisesta? Käväisikö mielessä että rasitusastman kanssa ei paljon tarvitse mennä pakkaseen juoksemaan...
Juoksumatto on hieno laite, kunhan se on laadukas, eli hintava ja kookas. Ei tarvi liukastella tavisilla keleillä, ei väistellä kurarapakoita, kärsiä kylmästä tuulesta, vetää hyönteisiä hengitykseen jne.
Kannattaa kokeilla jos juoksemisesta tykkää, paljon hienompaa kuin perinteinen ulkona juokseminen ja saa sillä matolla juoksutettua koiraakin, sekin nauttii suunnattomasti.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 13:59"]
Tai juoksee mustalla hihnalla ja maksaa siitä kalleimmillaan 70-80 euroa kuussa!!
[/quote]
Ai että kalleimmillaan 70-80 euroa kuussa :D:D Minusta tuo on kyllä ihan edullisimmista päästä kuntosalimaksuja, monissa paikoissa kuukausikortti on yli 100 euroa. Ja ei kai se nyt niin tyhmää ole, jos kuitenkin menee sinne salille, vaikka sitten kävelemäänkin. On myös ihmisiä, jotka maksavat salikorttia, mutta eivät käytä sitä koskaan.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 14:34"]
Joo, mutta että 70 euroa kuussa?
[/quote]
Ja minä 1800 euroa. Kunnon tunturi 80. Ja satsaan kyllä mielelläni itseeni. Joku muu satsaa johonkin muuhun,
Jos ap miettisi asiaa tarkemmin, hän ymmärtäisi, että kun tähtää tavoitteellisiin tuloksiin juoksukisoissa, on juostava myös talvella. Ulkona askellus muuttuu ja ponnistus ei lähde niinkään päkiältä. Rasitusvammat ovat myös yleisiä, kuten lihasten jumiutuminen talvella. Jos ei ole juoksurataa lähellä, matto on erinomainen ostos, missä voi vetää hyvällä tekniikalla varsinkin ruskot ja vk-lenkit.
Joten ap saa minun puolesta satsata rahansa ihan mihin haluaa. Minä haluan harrastukseeni mukavuutta ja juoksen pakkasilla ja lumisilla keleillä sisällä.
Miksi muuten ap ei ole vastannut yhteenkään vastaväitteeseen. Esim tuohon 48 tunnin juoksuun ja yli 300km tulokseen, miksi sekin on hänen mielestään naurettavaa.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 14:10"]
Ja se, että pitää olla jäähallit ja uimahallit ja hiihtoputket. Kesälläcuidaan, talvella hiihdetään ja luistellaan.
[/quote]
Luonnonvedet on harvoin riittävän lämpimiä tai sitten kun on, tuleekin jo sinileväkasvustot. Toisaalta uimakoulut ovat uimahallioloissa paljon turvallisempia kuin jossain järvessä/meressä.
Jäähalleja ja hiihtoputkia on kyllä minäkään ymmärrä.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 14:00"]
[/quote]
Niin, ajattele Sakari Haka juoksi 48 tuntia matolla ja keräsi rahaa hyväntekeväisyyteen niin. Kyllä se on sitten tyhmää. Kokeilepa piruuttas, pystytkö samaan.
[/quote]
En ole tämä, jolle vastasit, mutta en tunne kyseistä henkilöä, ja kuulostaa äärettömän typerältä.
Saat juosta jos olet ammattijuoksija. En ole väittänyt mitään mistään yli 300 km tuloksesta.
Itse en voi kauheasti juosta ja vaikka voisinkin,
en siitä maksaisi.
En mä kyllä uimahalleista mielelläni maksa.
Uin luonnonvesissä.
En kloorissa ja toisten pissoissa.
Ja siis mitä? Eikai kukaan käy vaan siellä juoksemassa? Kaikkienhan tulisi tehdä alkulämmittely.. Minä maksan 70€, kuntosalista, uinnista ja spa osastosta.. Että ihan hyvin se raha menee.
Minä en tykkää juoksumatosta. Vuosimaksu 740 muistaakseni ja onhan se aika hintava. Mutta ohjatut jumpat on turvallisia ja tykkään polkea pyörää talvellakin, mutta ulkona en uskalla ja halua. Sen lisäksi en viitsi kotiin hankkia isoa kasaapainoja. Käsivarsilleni tekee sali hyvää. Ei ole taloa, missä olisi pihatöitä. En saa aikaiseksi venytellä tuntia kotona,mutta salin syvävenyttelyissä tulee keskityttyä kunnolla.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 15:35"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 14:00"]
[/quote]
Niin, ajattele Sakari Haka juoksi 48 tuntia matolla ja keräsi rahaa hyväntekeväisyyteen niin. Kyllä se on sitten tyhmää. Kokeilepa piruuttas, pystytkö samaan.
[/quote]
En ole tämä, jolle vastasit, mutta en tunne kyseistä henkilöä, ja kuulostaa äärettömän typerältä.
[/quote]
Sehän on todella typerää kerätä rahaa tempauksella lastensairaalan hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tossa nyt omat hyötynsäkin. Ei tarvi lenkkeillä vesisateessa, pakkasessa eikä pelätä mörköjä, susia eikä raiskareita.
Tämän kaiken lisäksi se, että minä rakastan juoksemista, mutta pahimmilla siitepölykausilla en voi sitä ulkona tehdä Miksi siis syyllistyisin tai välittäisin siitä, että joku sanoo tyhmäksi sen vuoksi, että välillä juoksen juoksumatolla kotona?
Itse olen inhonnut ulkoilua lapsesta saakka. Siis oikeasti ei minua saanut lapsena pihalle kesällä eikä talvella, sateella tai paisteella. Aina oli yhtä kamalaa ulkoilu olin siellö yksin tai kaverin kanssa. Inhoan nyt 30-vuotiaana ulkoilua Suomen säässä noin 90 % ajasta (ainoastaan helteellä rakastan olla ulkona).
Luulin todella pitkään myös liikuntaa kamalaksi koska yhdistin sen ulkoiluun. Lapsena kaikki pelit, yleisurheilu, uinti ja talvilajit olivat sitä ”luonnollista” liikuntaa ulkona. Avautui aivan uusi maailma kun 26-vuotiaana löysin sellaisen mahdollisuuden, ettö kaikkea liikuntaa voi harrastaa myös sisällö.
Ja se kaikkien inhokkien ykkönen - juoksu - muuttui ajan myötä juuri omaksi lajiksi. En kuitenkaan vieläköän juokse ulkona. Koskaan.
Astmaatikolle toi voi olla ainoa mahdollisuus harrastaa juoksua. Talvella pakkanen ottaa henkeen, keväällä ja kesällä siitepöly ja katupölyt.
Enemmän hukkaan minusta 70 e menee vaikka baari-iltaan tai kuukauden iltakaljoihin tai tupakoihin laitettuna.
Itse en tosin juokse sen enempää matolla kuin ulkonakaan, joten mielipiteeni on puolueeton.